אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
HSBC: לקוחות עסקיים העבירו 6 מיליארד דולר בשנה באמצעות הסמארטפון צילום: תמר מצפי

בלעדי לכלכליסט

HSBC: לקוחות עסקיים העבירו 6 מיליארד דולר בשנה באמצעות הסמארטפון

לדברי הבנק, העברות כספים של הלקוחות העסקיים מתאפשרות בזכות מערכת התשלומים החדשה של הבנק

18.12.2012, 11:22 | שניר הנדלר
חברות ולקוחות עסקיים המנויים על שירותי הבנקאות במובייל של בנק HSBC ביצעו בשנה האחרונה תשלומים עסקיים בסכום גלובלי עצום של 6 מיליארד דולר, באמצעות מכשירי הסמארטפון שברשותם. התשלום הבודד הגבוה ביותר שהועבר באמצעות סמארטפון עמד על 50 מיליון דולר.

לדברי הבנק, העברות כספים של הלקוחות העסקיים מתאפשרות בזכות מערכת התשלומים HSBCnet Mobile, שהושקה באופן גלובלי לפני כשנה. המערכת מאפשרת למנהלי כספים ולחשבים בארגונים לבדוק את יתרות החשבונות שלהם, לבצע העברות כספים ולקבל הודעה על תקבולים נכנסים, הכול באמצעות המכשיר הנייד שבכף ידם.

"סמארטפונים מחליפים יותר ויותר את המחשב השולחני בביצוע פעולות בנקאיות יומיומיות", מסר עופר עין בר, מנהל יחידת התשלומים וניהול המזומנים בבנק HSBC ישראל, " אנחנו רואים עלייה משמעותית בנכונות של לקוחות עסקיים, בכל הגדלים, להשתמש בסמארטפונים ובטאבלטים לביצוע פעולות אלה. מנהלי כספים מצפים כיום יותר ויותר שתהיה להם יכולת להתחבר לבנק שלהם מכל מקום ובכל זמן".

"כאשר HSBC השיק את Mobile HSBCnet באופן גלובלי לפני כשנה, הציפייה הייתה שמנהלי כספים בחברות השונות אכן יאמצו את האפשרות לבצע תשלומים דרך הסמארטפון, אולם הועלו הערכות שונות לגבי היקף הפעילות הצפוי. היום, אחרי העברת תשלומים בהיקף של כ- 6 מיליארד דולר באמצעות הסמארטפון בטווח זמן של שנה בלבד מהשקת המערכת - אנחנו יכולים לומר בבטחה שהמהירות שבה המערכת אומצה על ידי העולם העסקי עלתה על כל הציפיות המוקדמות שלנו", ציין עין בר.

מרכוס טריצ'ר, המנהל הגלובלי של המסחר האלקטרוני בבנקHSBC הוסיף: "בעתיד, בנקאות באמצעות המובייל תכלול ממשקים מתוחכמים ביותר שישולבו עם יכולות נוספות של מכשירי הסמארטפון, כגון זיהוי מיקום המשתמש, באופן שיהיה בעל חשיבות מכרעת לתחומים כמו ניהול סיכונים, מסחר ושירותי המרות מטבע".

תגיות