אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הגיש בקשה לייצוגית נגד תרכיז עגבניות של פריניר - וישלם הוצאות של 40 אלף שקל צילום: שטרסטוק

הגיש בקשה לייצוגית נגד תרכיז עגבניות של פריניר - וישלם הוצאות של 40 אלף שקל

התובע טען כי פריניר מטעה צרכנים בכך, שלטענתו, לא סימנה את אחוז הרכיב המוצר. החברה טענה מנגד כי מדובר ב"תובע סדרתי"

21.12.2012, 16:12 | זוהר שחר לוי
צרכן שטען כי "פריניר" המייצרת מוצרים משומרים, מטעה את הצרכנים וביקש לאשר נגדה תביעה ייצוגית, "זכה" לביקורת מבית המשפט המחוזי בנצרת "בשל התנהלותו" וחויב בהוצאות משפט בסך 40 אלף שקל.

פריניר היא חברה פרטית המחזיקה ומנהלת מפעל לייצור מוצרי שימורים, ובהם תרכיז עגבניות בקופסת שימורים. לפני מספר חודשים הגיש אחד מצרכניה, שנהג לקנות את המוצר, את בקשה לתביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בנצרת בסכום של 3 מיליון שקל. הצרכן טען, כי למרות התיקון לחוק הגנת הצרכן, שנכנס לתוקף באוקטובר 2010, לפיו יש לסמן על המוצרים את רכיביהן ואת אחוזי הרכיבים, חברת פריניר מטעה את הצרכנים ולא עושה כן. לדבריו, חברת פריניר הפרה את חוק הגנת הצרכן ויש להורות לה לתקן את הפגם ולציין את אחוז רכיב העגבניות על גבי המוצר.

"חברת פריניר", הוסיף התובע, "מתעשרת שלא כדין על חשבון הצרכנים בכך שהיא מונעת מהם מידע מהותי ביחס למוצר והצרכנים מבצעים קנייה בלתי מושכלת". לדברי הצרכן הוא רכש את המוצר "מתוך אמונה כי הוא מכיל עגבניות טריות באחוז גבוה", וכי העובדה שהאחוז לא צוין על המוצר גרמה לו לנזק נפשי כבד ולעוגמת נפש.

מנגד, טען עו"ד אסף ביגר ממשרד עמית פולק מטלון ושות', בשם חברת פריניר כי מדובר בבקשה שהוגשה בחוסר תום לב. הבקשה, נטען, מצטרפת לארבע בקשות שונות נוספות שהוגשו כולן על ידי אותו עורך דין המייצג בבקשה זו. "ברור כי אנו עוסקים במי אשר מנסים את מזלם כמבקשים סידרתיים".

עוד ציינה פריניר בתגובה כי פעלה בהתאם לחוק וכי שינתה את אופן סימון הרכיבים על המוצר, בהתאם לתיקון החוק. לגרסתה, אין תשתית עובדתית לביסוס הנזק ולא ניתן להעריך אילו צרכנים הושפעו, אם בכלל, בשל היעדר ציון אחוז העגבניות על גבי המוצר.

השופטת, נחמה מוניץ, דחתה השבוע את הבקשה וקבעה כי פריניר פעלה כחוק וכי כשתוקן החוק לסימון הרכיבים והאחוזים באוקטובר 2010, פעלה כנדרש. בהתאם לכך שישנם מוצרים בעלי חיי מדף ארוכים, כפי שקורה במוצרים משומרים, הרי שהמוצרים אותם בחן התובע יוצרו עוד בטרם נכנס התיקון לחוק. "ראוי היה שהמבקש יברר אם עומדת לו עילת תביעה אישית בטרם יפנה בבקשה לבית משפט זה לייצג קבוצה גדולה של צרכנים. אילו היה המבקש עושה לבירור מועד ייצור המוצר, טרם הגיש הבקשה, הוא היה מגלה כי זה יוצר לפני כניסתו לתוקף של הסעיף שמורה על ציון אחוז העגבניות למאה, ונמנע מהגשת הבקשה. התנהלותו של המבקש ובא כוחו בענייננו הביאה לבזבוז זמן ומשאבים, הן של הצדדים והן של בית המשפט, שלא לצורך".

בסיכומו של פסק הדין קבעה השופטת כי חברת פריניר לא הפרה חובה חקוקה כלשהי ואף לא הטעתה את הצרכנים כלל. התובע הייצוגי, לאור התנהלותו והתנהלות בא כוחו - יישא בהוצאות בסכום של 40 אלף שקל.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
סוף סוף!!!!!
כל נושא תביעות ייצוגיות עבר מזמן גבול הטעם הטוב. תביעה ייצוגית היא מקור פרנסה לעורכי דין וזאת כל מטרתם!!! יש כמה משרדים שכל הזמן מחפשים איך להגיש תביעה על מנת לקבל כסף בהסכם פשרה. די מספיק!!!! אחרי זה שואלים מלא אוהבים דוע עורכי דין! לקחו כלי שהיה אמור להגן על הציבור והורידו אותו לזנות.
רוברט  |  01.01.13