"'קראתי והסכמתי לתנאי השימוש' זה השקר הכי גדול ברשת"
כך מסביר הוגו רוי, ראש פרויקט שמנתח תקנוני מוצרים ושירותים של חברות ענק כפייסבוק, גוגל ואפל. "הבעיה היא שלחברות אין תרבות של כבוד כלפי הגולשים", אמר בראיון ל"כלכליסט"
25.12.2012, 15:31 | הראל עילם
האם אתם טורחים לקרוא את תנאי השימוש כשאתם מורידים עדכון לתוכנה או שירות, נרשמים לרשת חברתית או קונים סמארטפון? אנשי פרויקט TOS;DR קוראים כל מילה פעמים רבות: מטרת הפרויקט היא לנתח תקנוני חברות ולהצביע על נקודות בהם שפוגעות בזכויות הצרכן. בראש הפרויקט עומד הוגו רוי, סטודנט גרמני שסבור ששערוריית תנאי השימוש של אינסטגרם מהשבוע שעבר היא רק קצה הקרחון.
לעמוד כלכליסט-טק
לחצו כאן
קראו עוד בכלכליסט
"אני לא חושב שזו טעות תמימה. מסמכים כאלו לא מנוסחים על ידי אנשים חסרי השכלה. אני בספק אם חברה בגודל של אינסטגרם לא מעסיקה צוות של עורכי דין. אני חושב שהבעיה היא שאין תרבות של כבוד כלפי הגולשים".
"אינסטגרם תעשה כסף מהתמונות שלכם" רוי מפקפק בהסבר הפומבי של קווין סיסטרום, מנכ"ל ומייסד אינסטגרם, שגם נחקר בימים אלו בחשד ששיקר לרשות הסחר האמריקאית. "סיסטרום אומר ששום דבר לא השתנה בבעלות על התמונות. זה נוח, כי בעלות לא ממש אומרת שום דבר, אבל אם אתה מסתכל על רישיון הזכויות - מה שאני מאמין שרוב האנשים יסכימו שמגדיר את הבעלות על התמונה - יש שינויים משמעותיים בתקנון. הם בפירוש לא לטובת המשתמשים". חמור מכך, נראה שאינטסגרם העניקה לעצמה כוח רב על כל מאגר התמונות שנוצר אצלה. "הם פשוט משקרים על ידי השמטה. גם לאחר התיקון דבר שעוצר את אינסטגרם מלהעביר את הזכויות על התמונות שלך לעסקים אחרים, כגון פייסבוק או כל גוף אחר, כי הרי את האישור לשימוש כבר נתת להם. ברור שזה יאפשר להם גם לעשות מזה כסף - כסף שלעולם לא תקבל, על אף שאלו התמונות שלך". האם יש מקום לחקיקה ממשלתית בנושא?"זה תלוי בתרבות החקיקה במדינה. אני לא חושב שזה ריאלי, בהתחשב בכך שרוב השירותים נמצאים בארה"ב. אני חושב שהדבר החשוב הוא לוודא שאנשים מודעים לזכויותיהם או להיעדרן".
9 תגובות לכתיבת תגובה