אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה תלולה במכירות קוראים אלקטרוניים ב־2012 צילום: בלומברג

ירידה תלולה במכירות קוראים אלקטרוניים ב־2012

נתונים עדכניים מגלים כי בעוד שמכירות הספרים הדיגיטליים רק מטפסות, פחות אמריקאים קונים מכשירי קריאה אלקטרוניים

06.01.2013, 22:51 | יוסי גורביץ

האם הקוראים הדיגיטליים מחשבים את קצם לאחור? חמש שנים לאחר שהופיע הקינדל, הקורא הדיגיטלי הפופולרי הראשון, נראה כי מכירות קטגוריית המוצר נמצאות בירידה תלולה — כך לפי דיווח של "הוול סטריט ג'ורנל".

מנתוני חברת המעקב IDC עולה כי במהלך 2012 נמכרו רק 19.9 מיליון מכשירים, ירידה של כ־28% בהשוואה ל־2011 שבמהלכה נמכרו 27.7 מיליון יחידות. חברת המעקב IHS הגיעה לנתונים שונים, אך הם מצביעים על מגמה דומה: להערכתה, ב־2012 נמכרו כ־14.9 מיליון מכשירים — ירידה של 36% מ־2011. היכולת לחשב את נתוני האמת מוגבלת בשל התעקשותה ארוכת השנים של אמזון, יצרנית המכשיר המוביל בקטגוריה, להימנע מלדווח על נתוני המכירות של המכשיר.

לעומת זאת, השימוש בספרים דיגיטליים דווקא עולה: בדיקה שביצע מכון הסקרים והמחקר האמריקאי Pew מצא שב־2012 העידו על עצמם 23% מהאמריקאים כי קראו לפחות ספר דיגיטלי אחד, בהשוואה ל־16% שהעידו זאת על עצמם בשנת 2011.

תגיות