ירידה תלולה במכירות קוראים אלקטרוניים ב־2012
נתונים עדכניים מגלים כי בעוד שמכירות הספרים הדיגיטליים רק מטפסות, פחות אמריקאים קונים מכשירי קריאה אלקטרוניים
האם הקוראים הדיגיטליים מחשבים את קצם לאחור? חמש שנים לאחר שהופיע הקינדל, הקורא הדיגיטלי הפופולרי הראשון, נראה כי מכירות קטגוריית המוצר נמצאות בירידה תלולה — כך לפי דיווח של "הוול סטריט ג'ורנל".
מנתוני חברת המעקב IDC עולה כי במהלך 2012 נמכרו רק 19.9 מיליון מכשירים, ירידה של כ־28% בהשוואה ל־2011 שבמהלכה נמכרו 27.7 מיליון יחידות. חברת המעקב IHS הגיעה לנתונים שונים, אך הם מצביעים על מגמה דומה: להערכתה, ב־2012 נמכרו כ־14.9 מיליון מכשירים — ירידה של 36% מ־2011. היכולת לחשב את נתוני האמת מוגבלת בשל התעקשותה ארוכת השנים של אמזון, יצרנית המכשיר המוביל בקטגוריה, להימנע מלדווח על נתוני המכירות של המכשיר.
לעומת זאת, השימוש בספרים דיגיטליים דווקא עולה: בדיקה שביצע מכון הסקרים והמחקר האמריקאי Pew מצא שב־2012 העידו על עצמם 23% מהאמריקאים כי קראו לפחות ספר דיגיטלי אחד, בהשוואה ל־16% שהעידו זאת על עצמם בשנת 2011.
2 תגובות לכתיבת תגובה