אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יקי ודמני: "בשוק המזגנים באירופה יש מקום לכולם להרוויח" צילום: אוראל כהן

יקי ודמני: "בשוק המזגנים באירופה יש מקום לכולם להרוויח"

על רקע הקיפאון במכירות של אלקטרה צריכה מסביר מנכ"ל החברה איך היא מתכוונת להפוך לשחקן משמעותי בשוק המזגנים העולמי, ומסמן יעד מכירות שנתי בתחום של 70 מיליון יורו עד 2014

27.01.2013, 08:36 | גיל קליאן

לאחר שבספטמבר רכשה אלקטרה צריכה את פעילות המזגנים הביתיים של החברה־האחות איירוול, היא מסמנת כעת יעד יומרני: השתלטות על שוק המזגנים העולמי, שבו נמכרים 100 מיליון מזגנים בשנה.

קראו עוד בכלכליסט

מה יש למותג הצנוע להציע מול הענקיות ששולטות בתחום, מיצובישי, קרייר ודייקין? יקי ודמני, מנכ"ל החברה, מאמין שהמהלך יצליח משתי סיבות: הניסיון והידע של מפעל החברה בראשון לציון, המייצר עבור אלקטרה את מערכות המיזוג הבינוניות והגדולות שלה, לצד שיפור כוח הקנייה מהמפעלים בסין, המייצרים עבורה את המזגנים הקטנים שהיא משווקת.

האם זה יצליח? קשה לומר. מה שברור הוא ששוק המזגנים העולמי צומח, וצפוי בסיכום 2012 להציג צמיחה של 3.4%. באלקטרה מעריכים כי המכירות באירופה יצמחו בשל תקינה, שתביא להחלפת מזגנים ישנים במוצרים חסכוניים יותר.

קשה לצמוח בארץ

חלק מהמניעים להתרחבות של אלקטרה בעולם נובעים מכך שבישראל קשה לאלקטרה לצמוח. ברבעון השלישי של 2012 הציגה אלקטרה (בנטרול רכישת אייס) התכווצות של 5.8% במכירות, התכווצות שהורגשה גם במכירות מוצרי החשמל וגם בפעילות הרשתות של החברה. גם הרווחיות התפעולית נשחקה באותה תקופה, בין השאר עקב התחרות הקשה בענף. ניתן להניח כי גם הקשיים של אלקטרה נדל"ן, החברה־האחות של אלקטרה צריכה, מייצרים עוד מניע לחברת מוצרי החשמל לשפר את פעילותה.

בניגוד לישראל, תוכנית הפעילות של אלקטרה בעולם היא מטה רזה שעובד עם מתקינים גדולים וכמעט בלי נוכחות קמעונאית. המשימה של אלקטרה היא להתקשר עם מתקינים ומפיצים ולמכור להם את המזגנים של החברה. כאשר החברה עצמה מפעילה מטה של כ־20 איש בצרפת (מאז הרכישה עובדים רבים של הפעילות פוטרו או הוחלפו) שעובד כסוג של חברת סחר. את השירות מעניקים שם באמצעות מוקד טלפוני המופעל על ידי ספק חיצוני, כמו גם הלוגיסטיקה של שילוח ושינוע המזגנים ממקום למקום.

המערכת הזו אמורה להיות רווחית בשל אופן התשלום על מזגן באירופה, הכולל קופון גדול למתקין. הלקוח האירופי יכול לשלם אפילו 600 יורו למתקין עבור מזגן שעלותו 300 יורו. לדברי ודמני, "יש מספיק מקום לרווחיות של כולם בהתקנות באירופה". הוא מעריך כי החברה לא תיכנס להתקנות ושירות בעולם כמו במודל הפעילות שלה בישראל.

"ננצל את הפלטפורמה"

במקביל, ודמני מסביר כי המזגנים הם רק ההתחלה: "אנחנו רוצים לנצל את הפריסה של המזגנים כדי שעל הפלטפורמה הזו נעשה צעדים ראשונים עם אלקטרה בר ואולי עם מוצרים נוספים". עם זאת, באירופה לא תמיד קיימת דרישה למסנני מים בשל איכות מי הברז. על כך אומר ודמני כי "השוק ההודי למשל יכול להיות מעניין לאלקטרה בר", ורומז: "היום אין לנו פעילות מזגנים בהודו".

אלקטרה מוצרי צריכה

בעלת שליטה: אלקו החזקות של גרשון זלקינד (65.44%)

רשתות שבבעלותה: אייס, שקם אלקטריק, מחסני חשמל, סנסור

מותגים בולטים: אלקטרה, מילה, ליבהר, פיליפס, ווירפול

מכירות: 1.9 מיליארד שקל, נכון לינואר־ספטמבר 2012

מנכ"ל: יקי ודמני

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
אלקטרה = שירות גרוע וזוועתי להחריד
יש אצלנו בבניין 2 מעליות. לרוע המזל, הקבלן בחר בחברת אלקטרה להיות חברת המעליות שלנו. בערך חצי מתשלום ועד הבית הולך רק לדמי תחזוקה ושירות קבועים של המעליות, והמצב על הפנים- כל הזמן אנשים נתקעים, דלתות לא נפתחות, מעליות מפסיקות לפעול, חריקות ורעידות, כל תקלה אפשרית. מי שמתקשר ל"שירות" של אלקטרה מעליות- נענה מיד ע"י פקידה עצבנית שנובחת עליו. ככה זה בחברת אלקטרה.
יוסי , דרום  |  28.01.13
4.
קשקוש בלבוש. אלקטרה מנסה להיכנס לשוק המיזוג באירופה כבר 15 שנה ללא הצלחה. קנו חברות בספרד
בצרפת, באיטליה ועוד כדי שיכניסו אותם לשוק המיזוג הפרטי והמוסדי.... ואיפה הם היום?! באותו מקום ואפילו גרוע יותר. נראה שודמני אוהב יח"צ ולא מביא קבלות. הוא יכול להצטלם במשחקי מכבי אבל זה לא יביא לו מכירות. מעניין מתי יפול האסימון לזלקינד ובניו. בארץ קשה למכור? אלקטרה צמחה על השוק הישראלי אבל עכשיו היא מזלזלת בצרכן הישראלי: מביאה לו מזגנים סיניים נחותים שכבר מזמן לא מזכירים את המוניטין האיכותי של מזגני אלקטרה (שיוצרו בישראל). אז הם מתקלקים יותר וצריך לתקן - אבל אלקטרה בתחרות מול טורנדו ותדיראן (וכדי להשאר רווחיים) דרדרה לשפל את מערך השירות שלה . טכנאים שעוברים הכשרה קצרה נשלחים לבתי לקוחות ולא מתקנים תקלות (לא יודעים) ואז שולחים צוות בכיר יותר שמתקן. אבל הבלקוח נשאר ללא מיזוג מספר רב של ימים - ובאלקטרה מכבים שריפות....
א  |  27.01.13
3.
אלקטרה - שירות גרוע ביותר
אינני קונה מוצרים המשווקים ע"י אלקטרה. כלקוח מושבע של מילה כל מכשירי החשמל בביתי ובבתי ילדי היו מתוצרת מילה. השירות נהיה כה עלוב וכה בלתי אמין עד שפה אחד החלטנו לא לרכוש מוצרים מיבוא של אלקטרה. אין סיכוי לחברה שאיננה מכבדת את לקוחותיה. איך תצליחו באירופה?
אהרונוביץ , חיפה  |  27.01.13
1.
אתה אמיתי?
הרי רק עכשיו קיפלתם את הזנב מהשותפות באירופה. כי ידוע לכל שאת המזגנים שאתם קונים מסין יכולים גם אחרים לקנות. אין כל יתרון לשם שלכם באירופה. ודרך אגב, כדאי שתתחילו לתת שירות אמיתי ואיכותי למזגנים שלכם בישראל. בעיית אמינות קשה עם מוקד סופר לא יעיל ומחסור בטכנאים לא יובילו אותכם רחוק גם כאן.
אינטקולר , מזרח תיכון חדש  |  27.01.13