אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טרה תילחם בתנובה עם גבינה צהובה למעדניות צילום: חיים הורנשטיין

טרה תילחם בתנובה עם גבינה צהובה למעדניות

לכלכליסט נודע כי הגבינה הצהובה החדשה תשווק בסופרים מאמצע פברואר ותחליף את המותג הקודם אדם, שלא הצליח להתרומם. טרה מקווה לנגוס בנתח של תנובה, השולטת בשוק הגבינות הצהובות ללא עוררין

28.01.2013, 08:20 | אורנה יפת

חברת טרה, שבבעלות החברה המרכזית למשקאות קלים, מנסה להתחרות בתנובה בשוק הגבינות הצהובות, שבו היא שולטת ללא עוררין. ל"כלכליסט" נודע כי מאמצע פברואר תכניס טרה לרשתות השיווק את הגבינה הצהובה החדשה שלה נועם, שתתחרה בגבינות עמק וגלבוע של תנובה.

קראו עוד בכלכליסט

טרה תקרא לגבינה החדשה נועם על שם פארק התעשייה שבו פועלת המחלבה החדשה שלה בנתיבות. ככל הנראה, נבחר השם כדי להדגיש את העובדה כי הגבינות החדשות מיוצרות בטכנולוגיה המתקדמת של המחלבה. המותג נועם יחליף את המותג אדם שהשיקה טרה רק בתחילת השנה. השקת המותג הקודם לא היתה מוצלחת ולוותה בבעיות בסגירה החוזרת של אריזות המוצר ובקושי להפריד בין פרוסות הגבינה.

המחלבה החדשה של תנובה בנתיבות, בעת בנייתה, צילום: חיים הורנשטיין המחלבה החדשה של תנובה בנתיבות, בעת בנייתה | צילום: חיים הורנשטיין המחלבה החדשה של תנובה בנתיבות, בעת בנייתה, צילום: חיים הורנשטיין

המהלך של טרה משמעותי, בעיקר היות שזו הפעם הראשונה שבה מכניסה החברה גבינה צהובה משלה למעדניות בסופרים. טרה תשיק שלושה סוגי גבינה שיתחרו בעמק וגלבוע של תנובה: גבינה צהובה 9% במחיר מומלץ לצרכן של 69 שקל לקילו, גבינה צהובה 22% במחיר 42.20 שקל לקילו וגבינה צהובה 28% במחיר 44.5 שקל לקילו.

קטגוריית הגבינות הצהובות נחשבת לאחת הרווחיות בענף מוצרי החלב ומגלגלת כ־700 מיליון שקל בשנה. המכירות בקטגוריה גדלות בקצב של 2% מדי שנה ובתקופת המחאה גדלה הצריכה של גבינות צהובות במעדניה ב־5% בשל רגישות הצרכנים למחיר.

נכון להיום, תנובה היא שחקנית כמעט בלעדית בקטגוריה עתירת הרווח של הגבינות הצהובות ושולטת ב־97% מהשוק, בעוד טרה מסתפקת בנתח זניח של 3%.

אמנם המחיר של חלק מהגבינות הצהובות הנמכרות במעדניה מפוקח (המחיר של גבינות 22% ו־28%), אך היות שהמכירות במעדניה מהוות 70% מכלל הקטגוריה, עדיין מדובר במקור הכנסה משמעותי עבור היצרניות.

מלבד מוצרי המעדניה, תשיק טרה על המדף שני מוצרים חדשים שיישאו את השם נועם - גבינה צהובה 9% באריזת ואקום 200 גרם במחיר 15.30 שקלים וגבינה צהובה 28% באריזת ואקום 360 גרם במחיר 21.75 שקלים. מעבר לכך, יעברו מיתוג מחדש לשם נועם הגבינות הצהובות "דק דק" עם 9% שומן ועם 28% שומן במשקל 200 גרם שיושקו באריזה עם פתיחה חוזרת במחיר 16.30שקלים ו־15.50 שקלים בהתאמה. עוד תעבור מיתוג מחדש גבינה צהובה 28% באריזת ואקום במשקל 200 גרם וגבינה צהובה 28% מגורדת במשקל 500 גרם.

בטרה בחרו שלא להגיב לידיעה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות