אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אורי יוגב יגבש הרפורמות בתחומי האנרגיה והתשתיות צילום: אוראל כהן

אורי יוגב יגבש הרפורמות בתחומי האנרגיה והתשתיות

התוכניות כוללות את השלמת הפרטת 15% מנמלי חיפה ואשדוד ואת אישור תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל עד לשנת 2021, שהיקפה כ־16 מיליארד שקל

30.01.2013, 07:04 | ליאור גוטמן

אורי יוגב יגבש עבור המדינה את הרפורמות המבניות המתוכננות ל־2013 בתחומי האנרגיה והתשתיות - כך נודע ל"כלכליסט". הפעולה תתבצע במסגרת הצוות שהקים נתניהו עם מנכ"ל משרדו הראל לוקר וראש אגף התקציבים גל הרשקוביץ.

התוכניות כוללות את השלמת הפרטת 15% מנמלי חיפה ואשדוד ואת אישור תכנית הפיתוח של רכבת ישראל עד לשנת 2021 שהיקפה כ־16 מיליארד שקל.

גולת הכותרת צפויה להיות הטיפול ברפורמה הארגונית בחברת החשמל, כאשר הנטייה היא לנסות ולכלול אותה בחוק ההסדרים הקרוב. חוק זה כולל את כל ההבטחות הקולאיציונית, כך שהכללת הרפורמה אמורה לשמש מעין ערובה לביצוע המשימה כחלק מחבילה כוללת במשק. הרעיון זוכה לתמיכה של ראשי חברת החשמל, ובשיחות לא רשמיות בין הצדדים הוגשה בקשה מפורשת לבצע את המהלך.

הרעיון לכלול את הרפורמה הארגונית של חברת החשמל בחוק ההסדרים אינו חדש, ונכלל כבר באפריל 2009 בטיוטות חוק ההסדרים. התכנית הציעה לפצל את החברה לשלוש חברות (ייצור, חלוקה ואספקה), לעודד כניסת יצרני חשמל פרטיים ולהקים רשות אנרגיה שתאחד את רשות החשמל (הרגולטור שמפקח על שוק החשמל) עם רשות הגז.

התכנית לשינוי מבני במשק החשמל לא יצאה לפועל לבסוף, ובכירים באוצר חוששים להכניס את השינוי המבני בחברה לחוק ההסדרים, מחשש שהמהלך "יסנדל" אותו. ההחלטה בנושא תוכרע עם הקמת הממשלה החדשה, כשהנושא יובא לאישורה.

יוגב נחשב למקורבו של נתניהו ואחד האנשים שגיבשו יחד עם שר התחבורה ישראל כץ את תכנית "נתיבי ישראל" לרישות המדינה במסילות וכבישים. בעבר הוא שימש כראש אגף תקציבים וכאחד ההוגים להפרטת נמלי ישראל ופתיחתם לתחרות.

תגיות