אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
IDC: השליטה בשוק הטאבלט הולכת וחומקת מידי האייפד של אפל

IDC: השליטה בשוק הטאבלט הולכת וחומקת מידי האייפד של אפל

ניתוח מכירות מחשבי הלוח בעולם מהרבעון האחרון של 2012 מראה כי שיעור מכירות האייפד ירד באופן בולט. במקום השני ניצבת סמסונג ואחריה - אמזון

31.01.2013, 14:50 | הראל עילם
אפל מאבדת במהירות את השליטה שלה בשוק הטאבלטים - כך עולה מדו"ח רבעוני של חברת המחקר IDC. ברבעון האחרון של 2012, למרות השקת המיני-אייפד ותקופת החגים האמריקאית, אפל מכרה רק 43% מהטאבלטים בעולם - ירידה משמעותית מ-52% ברבעון המקביל אשתקד ו-73% בתקופת החגים ב-2010.

קראו עוד בכלכליסט

בסך הכל, אפל מכרה 22.9 מיליון טאבלטים ברבעון האחרון - עליה של 48% אשר עדיין לא הצליחה להדביק את קצב הצמיחה של השוק, שצמח ב-75% מ-30 מיליון טאבלטים ל-52.5 מיליון. מיקרוסופט עצמה לא נכנסה לרשימת חמשת החברות המובילות למרות השקת הסרפס, שמכר לפי הערכת IDC רק 900 אלף יחידות.

חלק זניח מהשוק. הסרפס של מיקרוסופט, צילום: בלומברג חלק זניח מהשוק. הסרפס של מיקרוסופט | צילום: בלומברג חלק זניח מהשוק. הסרפס של מיקרוסופט, צילום: בלומברג

השוק פורח - ולא בגלל מכשירים מוזלים

הצמיחה המהירה בשוק הטאבלטים והיחלשותה של אפל אינה נובעת דווקא מחדירת מיני-טאבלטים זולים כגון נקסוס 7 וקינדל Fire. לפי חברת המחקר, אמזון מכרה בתקופת החגים האחרונה רק 6 מיליון מכשירים, צמיחה של 27%. ברנס אנד נובל וטאבלטי הנוק השונים אפילו רשמו ירידה של 28%, ואילו אסוס והטאבלט המוביל שלה, נקסוס 7, מכרה רק 3 מיליון יחידות - למרות שהמכשיר נחטף מהמדפים וקשה לרכוש אותו כיום.

האייפד 4 בעת השקתו, צילום מסך האייפד 4 בעת השקתו | צילום מסך האייפד 4 בעת השקתו, צילום מסך

ההפתעה הגדולה ביותר היא דווקא סמסונג, שלא משווקת טאבלטים זולים במיוחד - ולמרות זאת, היקף המכירות של סדרת מכשירי גלקסי טאב צמח ב-260% והגיע ל-8 מיליון יחידות.

לפי נתוני IDC, סמסונג היא יצרנית הטאבלטים השניה בגודלה בעולם, עם 15% מהשוק. אמזון, למרות שנתוני חברת המחקר Localytcs אומרים אחרת, היא רק היצרנית השלישית בגודלה, עם 11%. אסוס מחזיקה ב-6% בלבד.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
8 אולי כדאי שתבדוק מספרים?
סמסונג באותו סדר גודל רווח של אפל ? הגידול של אפל בטאבלטים השנה היה כל המכירות של סמסונג. בא נזכור גם שכל אפצי שהיא עושה פותח שוק חדש נגני mp3 חנות מוסיקה אונליין סמארטפון אולטראבוק טאבלט ממש נגמרת החדשנות. כל כמה שנים הם מוציאים מוצר חדש והטרולים בוכים על זה שהיא תכף מתה ואין חדשנות. זו החברה הכי רווחית בעולם עם המותג הכי חזק בעולם (מחקרית מבחינת שוק ההון ושיווק), ולא סתם.
ל8  |  02.02.13
8.
למגיב 4 (ו 6)
אין ספק שאפל היא חברה גדולה שמרוויחה המון כסף. היא לא הולכת להעלם מהמפה וזה לא הסוף שלה אבל ע"פ הנתונים ולמרות הגידול הסיבה לכך היא פשוטה, האסטרטגיה שלה, שהביאה לה את ההצלחה ואת הרווחים המדהימים שלה היא בעייתית לטווח הארוך מכיוון שרוב הרווח שלה מגיע מתחום אחד ומסתמך על מספר מצומצם של מכשירים. כשלון של מכשיר וירידה במכירות של מכשירים קיימים בהחלט יכולים להיות קטלניים וכל הקיום שלה מסתמך על המכשירים הללו (כולל הכנסות מהאפסטור ומאייטיונס). אפל עצמה, אגב, צמצמה בצורה דרסטית הזמנות של רכיבים מכיוון שהיא רואה שהביקוש למוצרים שלה יור ואינו עומד בציפיות שלה. במכירות כרגע היא בדרך למטה. האייפון 5, למשל, מוכר פחות מהצפוי ורוב המכירות שלו הן בצפון אמריקה וזו עוד אחת מהבעיות שלה שכן ברוב העולם (כולל באירופה) היא מאבדת גובה במהירות. סמסונג, לעומתה, היא חברת ענק העוסקת בתחומים שונים ומשונים, כשסמסונג אלקטרוניקה לבדה (שהיא רק חברה אחת מתוך כ 80 חברות שונות בבעלות תאגיד סמסונג) מכניסה יותר מאפל ומרוויחה כמעט כמוה (הפער ברווחים הולך ומצטמצם). מצד שני, להבדיל מאפל, אם דגם של סמסונג יכשל זה יהיה לא יותר מעיקום קטנטן ולא מורגש עבור החברה ולא קטסטרופה שעלולה למוטט אותה. לגבי אמזון, כאן בהחלט מדובר על חברה הרבה יותר קטנה מאפל אבל גם צעירה הרבה יותר בעלת צמיחה מרשימה מאוד וגם כאן מדובר על חברה בעלת בסיס רחב מאוד של מוצרים ושירותים כך שהסכנה לקיומה עקב כישלון של מוצר ספציפי קטנה מאוד.
אמיר  |  01.02.13
7.
התחושה של החברות היא שלאפל נגמרה החדשנות
והמתחרות ישתלטו על יותר נפח שוק מאפל. חבל שכל חברות האנליסטים וכתבי הטכנולוגיה התרגלו לזה שכל שנה חייבת להיות "מהפכה" בחזית הגדג'טים, הגיע הזמן שאולי באמת נתחיל לנצל את הגאדג'ט שקנינו במיטב כספנו, ולא רק נחשוב על הגרסה הבאה שלו.
משה , תל אביב  |  31.01.13
6.
4 - הבילבול שלך...
אתה כותב: "אפל יורדת בכמות המכירות וזאת הבעיה שלה", ולזכותך יאמר שכנראה ככה מי שמציגים את הדברים, רוצים שהדברים יתפרשו. בפועל היא ממשיכה לעלות במכירות - אבל לא כמו שהשוק גדל. כלומר אחוז השוק שלה יורד. הטענה הכי משמעותית של מספידי החברה היא שמגמות עתידיות יכלאו את פוטנציאל הגידול של החברה, ולוקחים את מה שקרה בשנות ה-90 כמודל לקריסת החברה. אם מי שהשקיע במנייה באמת הסתכל 5-10 שנים קדימה, והניח שהערך משקף נכון מצב בו כאשר יותר מ-80% מהעולם עם סמארט-פונים (וטאבלטים) - ואפל שומרת על _אחוז_ השוק כפי שהיה - אם זאת ההנחה, הגיוני שימכור. (למרות שזה ערך קצת נמוך למצב כזה - אבל זאת הייתה ההנחה - אז כאמור במקרה זה המשקיע הגיוני) בפועל - יש הרבה ספקולנטים על ערך המניה, ושוק שמשופע מהנוירוטיות רוויית האמונות הטפלות של סוחרים "טכניים", שלא מסתכלים על שום דבר חוץ מהצורה של גרף ערך המניה. בגלל זה עדיין לא רואים את המנייה צומחת - יותר מדי סוחרים מחכים לראות את הגרף משקף "support" או "תמיכה", שזה בערך שטות של בעלי האמונות הטפלות, שבה אנליזה של השוק בדיעווד מראה דפוס מסויים שקיים בעיקר בגלל הציפייה של אותם בעלי האמונות הטפלות שאותה אמונה תתגשם. ובמילים אחרות, יש ארטיפקטים _ענקיים_ שנוצרים בעיקר בגלל שגופי השקעה רבים נמצאים שם. כך או אחרת, בין אם שווה לקנות או למכור, לפחות כאשר אתה מתקן מישהו לגבי הנתונים, יהיה נחמד אם לפני כן תבדוק שאתה מבין אותם... לא ירידה במכירות. ירידה באחוז השוק.
אלון , ת"א  |  31.01.13
5.
מגיב 4: הוא שאמרתי - זוהי תחילת הסוף. אגב, אין קשר בין המניה לחברה:
ואני חוזר ואומר: אפל מאכזבת. ברבעון האחרון, למשל, היא אכזבה עם הכנסות נמוכות של בערך 52 מיליארד דולר, ורווחים עלובים של 13.1 מיליארד - התוצאה הראשונה והשלישית בהיסטוריה, בהתאמה. אמאזוון, לעומת זאת, הרוויחה בכל עשר השנים האחרונות - תחזיק חזק - קצת יותר 5 מיליארד דולר! סכום אדיר לכל הדעות! במילים אחרות: אמזון הרוויחה במהלך עשר שנים למעלה מחמישה מיליארד דולר, ואילו אפל נאלצה לעשות זאת בלא פחות מחודש וחצי תמימים! תחילת הסוךף, אמרתי לך! ובנוגע לרווח על ההשקעה: בשנת 1997 רכשה מיקרוסופט חמישה אחוז ממניות אפל בעבור 150 מיליון דולר, מה שנתן לאפל ערך של 3 מיליארד דולר. לאחר כמה שנים, מיקרוסופט מכרו את המניות בסכום של קרוב ל-450 מיליון דולר, כלומר שווי שוק של 9 מיליארד דולר. אם מיקרוסופט היו מתאפקים ומוכרים היום את חמשת האחוזים שלהם, היו מקבלים בערך 25 מיליארד דולר. לפני שנה, אגב, היו מקבלים כמעט 35 מיליארד. עכשיו - זהו רווח! למרבה השמחה, לפני 15 שנים אפל היתה חברה נישתית. למרבה הצער והאכזבה, היום היא ממש לא. כמה חבל.
תחילת , הסוף  |  31.01.13
לכל התגובות