אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תדמית אינה מתחילה ואינה מסתיימת בניצחון או הפסד צילום: ראובן שוורץ

תדמית אינה מתחילה ואינה מסתיימת בניצחון או הפסד

דווקא המאמנים של הדור החדש לא מנצלים מספיק את הפריחה האדירה של התקשורת, החברתית והמסורתית, כדי לספר לנו מה מייחד אותם

18.02.2013, 19:12 | גיל לבנוני

"טוב שם משמן טוב",  (קהלת ז', א')

 

על שמם הטוב נלחמים כל המפוטרים באשר הם. השנה המלחמה הקשה ביותר היא של ראובן עטר והחל ממוצ"ש גם של יוסי אבוקסיס. שני מאמנים שכשחקנים זיהו אותם עם תכונות מאוד מסוימות, והשנה האחרונה שלהם כמאמנים, עלולה להצמיד להם תוית אותה הם לא ירצו לקחת לשום מקום.

הלוגו של החברה שלי הוא טביעת אצבע, לא סתם בחרתי בלוגו הזה. ההגדרה שלי למיתוג ולמוניטין של אדם היא "מה נשאר בחדר אחרי שעזבת אותו", מה שתמיד נשאר הוא טביעת האצבע. אנשים נלחמים על טביעת האצבע שלהם בהיסטוריה, איך הם ייזכרו, ובדרך כלל אנחנו רוצים להיזכר בזכות היתרונות שלנו.

מאמן צריך לדבר בהתאם לתכונות הבולטות שלו, ולדעת לעשות זאת גם במצבי לחץ וגם במצבי שמחה. אבוקסיס לא ירצה להיזכר כמאמן שפוטר והאשים אחרים. הוא ירצה להיזכר בזכות מה שהוא כן הצליח להשיג בקריירה הקצרה שלו כמאמן בני יהודה, וכאן לדעתי טמונה הטעות של רוב המאמנים - תדמית אינה מתחילה ונגמרת בניצחון או הפסד.

ראובן עטר. התנהלות מאמנים בתקשורת היא פספוס גדול מאוד של הזדמנות למיתוג חינמי, צילום: טל שחר ראובן עטר. התנהלות מאמנים בתקשורת היא פספוס גדול מאוד של הזדמנות למיתוג חינמי | צילום: טל שחר ראובן עטר. התנהלות מאמנים בתקשורת היא פספוס גדול מאוד של הזדמנות למיתוג חינמי, צילום: טל שחר

התנהלות מאמנים בתקשורת היא פספוס גדול מאוד של הזדמנות למיתוג חינמי. נכון, יש כאלה שיגידו שהכל תלוי בתוצאות, אבל אני מסכים עם זה בצורה חלקית מאוד. לא כל המאמנים תמיד מנצחים, ולא כולם תמיד מפסידים. איפשהו יש טובים יותר ויש טובים פחות, השאלה היא האם הם הצליחו לצרוב לנו בתודעה משהו מעבר לתוצאה.

רוני לוי הוא איש רציני ומסודר, אלי כהן של בית"ר ירושלים קפדן ומעמיק, קשטן קשוח, פיני גרשון התקפי שמטפח את העוזרים שלו, רן בן שמעון פסיכולוג מעולה - שימו לב שיש מאמנים שהצליחו להטמיע לנו בתת מודע את התכונות שמבדלות אותם ומאפיינות אותם.

דווקא המאמנים של הדור החדש לא מנצלים מספיק את הפריחה האדירה של התקשורת (החברתית והמסורתית) כדי לספר לנו מה מייחד אותם. כיום יש מגוון של כלי תקשורת, אתרי אינטרנט, תחנות רדיו, תכניות טלוויזיה, וגם אינסוף אופציות למדיה חברתית. תדמיתית המאמנים של היום עובדים מיושן במקום להסתגל ולהשתמש בכלים ובידע הקיימים כיום בתחום המיתוג והתדמית.

הגשש החיוור היטיבו לתאר את הטעויות של המאמנים המתראיינים כיום: "אתם שואלים אותן שאלות, הם עונים אותן תשובות".

"אבוקסיס", אמר לי מאמן מצליח מאוד בליגת העל, "הוא מאמן תותח, מה שיש לו בכדורגל אין להרבה מאמנים". מדוע יוסי לא הצליח לספר לעולם על היתרונות שלו עוד בתקופה הטובה של הפועל ת"א - מה מאפיין אותו כמאמן? באיזה כדורגל הוא מאמין ומה הוא ניסה ליצור בהפועל? תקופות טובות הן הזדמנות אדירה למיתוג, אבל גם בתקופת משבר אסור להסתגר ולירות לכל הכיוונים. הכל צריך להיות מוכוון מטרה.

מאמנים הפנימו שהתקשורת היא חלק מהמשחק, הם צריכים גם להבין שבתוך המשחק הזה שנקרא תקשורת, הם חייבים לדעת להבליט את התכונות המאפיינות אותם לטובה, אחרת הם יהיו תלויים בניצחון כזה או אחר, או במילים אחרות, "בשפיץ של הנעל".

הכותב הוא בעל חברת LGC למיתוג, בידול וניהול מוניטין

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות