אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ויסוצקי הפסיקה לספק מוצריה לחצי חינם צילום: shutterstock

בלעדי לכלכליסט

ויסוצקי הפסיקה לספק מוצריה לחצי חינם

ברשת מורגש מחסור במוצרי ויסוצקי, שהפסיקה לספק לה סחורה מינואר. הסכסוך: בשל התנגדות זקי שלום, הבעלים של חצי חינם, לאשר לוויסוצקי העלאת מחירים בשיעור של 5%-8%

23.02.2013, 21:16 | אורנה יפת

סכסוך מסחרי בין חברת ויסוצקי לרשת השיווק חצי חינם. ל"כלכליסט" נודע כי חברת ויסוצקי הפסיקה לספק סחורה לחצי חינם, מאז חודש ינואר. בימים האחרונים בא לידי ביטוי המחסור של מוצרי ויסוצקי על מדפי הרשת, לאחר שהמלאי שהיה במחסני הרשת אזל.

קראו עוד בכלכליסט

ויסוצקי הפסיקה לשווק לחצי חינם מוצרי תה וחליטות, וכן עוגות ועוגיות של מאפיית לחמי אשר נמצאת בבעלותה. בנוסף לא מקבלת הרשת את יתר המוצרים של חברות אחרות אותם מפיצה ויסוצקי - ופלים של מנעמים, טחינה, חלבה וחטיפי חלבה של המותג בראכה, עוגיות עבאדי ומוצרי מלח הארץ.

הסכסוך בין הצדדים נסוב סביב סירובו של זקי שלום, הבעלים של חצי חינם, לאשר לויסוצקי את המחירון החדש שהפיצה החברה בנובמבר האחרון. ויסוצקי הודיעה לרשתות השיווק, על התייקרות מוצרי התה וחליטות התה בשיעור של 5% ומוצרים אחרים שמפיצה החברה בעד 8%.

זקי שלום, בעלי חצי חינם, צילום: יריב כץ זקי שלום, בעלי חצי חינם | צילום: יריב כץ זקי שלום, בעלי חצי חינם, צילום: יריב כץ

ויסוצקי הודיעה בתחילת נובמבר על התייקרות של 5% בסדרת הגן הקסום, של 4% בסדרת הרויבוש, ושל 4% בתה הירוק. ופלים מנעמים התייקרו ב-7% ועוגיות עבאדי ב-8%. מוצרי מאפיית לחמי התייקרו ב-5% ומוצרי המלח בעד 6%. ההתייקרות נכנסה לתוקפה כבר בדצמבר 2012.

גם ברשת השיווק ויקטורי לא היו מוצרים של ויסוצקי על המדף במהלך חודש ינואר, לאחר שהרשת סירבה לאשר לחברה את המחירונים החדשים. לאחרונה הגיעו הצדדים להבנות והמוצרים חזרו למדפי הרשת.

האחרונה לייקר

ויסוצקי הייתה מבין החברות האחרונות שהודיעו על התייקרות מוצריהם, ולמרות שהיא איננה ספק גדול במונחים של נתחי שוק, היא נחשבת לספק חשוב שכן תה ויסוצקי הוא מוצר יסוד שלרשתות השיווק קשה להסתדר בלעדיו. ויסוצקי מוגדרת על ידי הקמעונאים כ"חברה קשה" בכל הקשור לניהול מו"מ בנושא סחר ומחירים.

יצרנית התה מחזיקה קרוב ל-80% משוק התה החם ולמרות זאת מעולם לא הוגדרה על ידי הממונה על הגבלים עסקיים כמונופול, ועל כן גם לא חלים עליה המגבלות הרגולטוריות שחלות על מונופול. רשות ההגבלים בדקה את האפשרות להכריז עליה כמונופול וניהלה עם החברה דיונים שהחלו בשנת 2008 ועד מחצית 2011, אז הודיעה הרשות לחברה כי היא סוגרת את התיק נגדה וויסוצקי לא הוכרזה כמונופול. ההליכים נגד ויסוצקי החלו בשנת 2008 בעקבות תלונה של רשת מחסני כמעט חינם שטענה בפני הממונה כי ויסוצקי הטילה עליה חרם.

מויסוצקי וחצי חינם לא נמסרה תגובה

תגיות

50 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

49.
אני מזמן כבר לא קונה ויסוצקי
קונה תה בתפזורת ומכין עם מסננת קטנה שמתאימה לכוס (חפשו tea strainer באמזאון כדי לראות מסננות). הבעייה היא שבשופרסלים ומגות למיניהם כמעט ולא ניתן למצוא תה בתפזורת (אלא של ויסוצקי עצמם). בסופר מרקטים שלא שייכים לרשתות הגדולות בד"כ יש. תה ירוק 250 גרם עולה לי כ-13 ש"ח. ויסוצקי ירוק 125 גרם בתפזורת עולה כ-15. גם זול יותר משקיקים, אבל כמובן יקר מהאלטרנטיבה. בשורה התחתונה יותר טעים, הרבה יותר זול (פי 5 עד פי 10) ובלי חשש לחלקיקי נייר שנמסו במים הרותחים של התה.
שוקי  |  25.02.13
46.
לא מסתכלים על עצמם
קונה המון זמן עוד מהחנות הראשונה בחולון, לצערי המאבק הוא סתמי , ראשית אתם כחצי חינם תתחילו להוריד מחירים, כשלאחרונה אני קונה מסניפים אחרים מתבררים לי מחירים זולים יותר מכם, ראשית תתיישרו על המחירים שלכם ואחר כך תכנסו למלחמה על המחיר של התה , בתודה מראש לקוח מאוכזב שלכם
אבנר , חולון  |  24.02.13
לכל התגובות