אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אנדר ארמור תובעת את נייקי צילום: בלומברג

אנדר ארמור תובעת את נייקי

חברת ההלבשה טוענת שנייקי הפרה סימן מסחרי על ידי שימוש בגרסאות משתנות של הביטוי I Will בקמפיינים פרסומיים

24.02.2013, 17:14 | סוכנויות הידיעות

חברת הלבשת הספורט האמריקאית  אנדר ארמור  תובעת את נייקי.

קראו עוד בכלכליסט

קווין פלאנק. "פרסומת אייקונית", צילום: בלומברג קווין פלאנק. "פרסומת אייקונית" | צילום: בלומברג קווין פלאנק. "פרסומת אייקונית", צילום: בלומברג

התביעה המדוברת היא נגד הרצון. למעשה היא נגד ההכרזה " I Will".

אנדר ארמור הגישה תביעה בבית המשפט הפדרלי בבולטימור נגד יריבתה נייקי, בטענה שהפרה סימן מסחרי שלה על ידי שימוש בגרסאות משתנות של הביטוי I Will בקמפיינים פרסומיים.

הסלוגן המוכר של אנדר ארמור הוא: "אני...אגן על הבית הזה" - I will … protect this house. בתביעה שהוגשה ביום חמישי שעבר, מדגישה החברה מבולטימור כי היא מגנה על אמרת הכנף שלה. "השימוש של הנתבעים במונח I Will מפר את זכויות הסימן המסחרי של אנדר ארמור, מפחית מהייחודיות של הסימן הידוע של אנדר ארמור, ומייצג תחרות לא הוגנת", נכתב בתביעה.

בתביעה נטען עוד כי אנדר ארמור השיגה את הזכות על המונח כבר בתחילת 1988, והוא כיכב במאות מוצרים, על שלטי חוצות, שלטים באצטדיונים, מודעות באינטרנט ובאתר הבית של החברה.

דוברת נייקי מארי רמוזי מסרה כי החברה אינה מעוניינת בשלב זה להגיב על התביעה.

החודש השיקו באנדר ארמור קמפיין שיווקי עולמי תחת השם "I Will".

"לפני עשר שנים הפכה אנדר ארמור לשם מוכר בכל בית, זאת לאחר שהמותג ביקש מספורטאים 'להגן על הבית'. התגובה בפרסומת האייקונית ולאורך השנים תמיד היתה זהה: I Will", מסר מייסד החברה קווין פלאנק.

התביעה גורסת כי נייקי הפרה את זכויות הסימן המסחרי כמה פעמים. למשל בעמוד הפייסבוק של נייקי מופיעות תמונות עם כיתוב כמו "אני אגן על המגרש הביתי של" (I will protect my home court), או "אני אסיים את מה שהתחלתי" (I will finish what I started).

עוד נכתב בתביעה כי עמוד הפייסבוק וערוץ היוטיוב של נייקי מציגים סרטון שכולל תמונות של ספורטאים בליווי כיתוב כמו "אני אזיע בזמן שהם ישנים" (I will sweat while they sleep), ו"אני אוכיח לצייד הכישרונות שאין לו ברירה אחרת" (I will give the scout no other choice).

באנדר ארמור טוענים כי שימוש מסוג זה "קרוב לוודאי שיגרום לבלבול, טעויות והונאה בנוגע למקור", ולפיכך "קרוב לוודאי שיצביע באופן שגוי על שיתוף פעולה, חיבור או קישור" לאנדר ארמור.

באנדר ארמור מדגישים כי הם מגנים על המונח שלהם בדיוק כפי שנייקי מגנה על הסלוגן Just Do It.

"הסימן המסחרי I Will הוא אחד מסימני היסוד של החברה שלנו ושל המוצרים והשירותים שהיא מציעה כבר שנים רבות", נכתב בהצהרה שפרסמה החברה.

בתביעה דורשת החברה לקיים משפט מול חבר מושבעים, וכן היא כוללת עתירה להוצאת צו מניעה נגד השימוש של נייקי במונח. כמו כן, מבקשים באנדר ארמור לאסור על מכירת כל המוצרים של נייקי שנושאים את המונח. זאת בנוסף לכך שנייקי תשלם לאנדר ארמור "את כל הרווחים שגרפה מהמוצרים" ופיצויים "בסכום שטרם נקבע".

המכירות השנתיות של נייקי ברחבי העולם מסתכמות ב-25 מיליארד דולר. לפי התביעה, המכירות של אנדר ארמור עמדו ב-2012 על 1.8 מיליארד דולר. 

תגיות