אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפקט בשר הסוס: נסיקה במכירות ארוחות צמחוניות צילום: בלומברג

אפקט בשר הסוס: נסיקה במכירות ארוחות צמחוניות

מותגים בריטיים המתמחים במוצרי מזון על בסיס טופו או פטריות דיווחו על עלייה של לפחות פי 2 במכירות מוצריהם מאז אמצע פברואר

06.03.2013, 20:14 | סוכנויות הידיעות

פרשת בשר הסוס שהתגלה בארוחות מוכנות באירופה משנה את הרגלי התזונה של בריטים רבים: לפי דיווח "הגרדיאן", יצרני מזון במדינה מדווחים על עלייה ניכרת במכירות של ארוחות צמחוניות.

קראו עוד בכלכליסט

חברת קוורן (Quorn), יצרנית המזון הצמחוני הגדולה ביותר בבריטניה, דיווחה כי מכירותיה כמעט הכפילו את עצמן בחצי השני של חודש פברואר, אחרי שהקונים רכשו בהמוניהם את המוצרים דמויי המבורגרים, הבשר הטחון והנקניקיות שהיא מייצרת על בסיס פטריות. החברה אף הודיעה כי היא נאלצה להגדיל את מספר המשמרות במפעל שלה כדי לעמוד בביקוש.

סופרמרקט באירופה, צילום: בלומברג סופרמרקט באירופה | צילום: בלומברג סופרמרקט באירופה, צילום: בלומברג

לפי הדיווח, יצרנים נוספים רשמו עליות נאות במכירות מאז גילו רגולטורים בבריטניה שאריות של בשר סוס במנות קפואות שנמכרו במרכולים ברחבי המדינה. ענקית המרכולים אסדה מסרה על "גידול משמעותי" בארוחות קפואות לא בשריות, לאחר שהרגולטורים מצאו באמצע ינואר שפרשת בשר הסוס התפשטה גם אל מותגים מובילים כמו פינדוס ובירד'ס איי.

חברת פריי'ס, מותג דרום אפריקאי המתמחה בייצור מוצרי מזון צמחוניים - בעיקר עבור רשתות מזון המתמחות במזון בריאות, דיווחה על עלייה של 30% במכירות מאז תחילת פברואר, יותר מפי שלושה משיעור הצמיחה שלה בעתות שגרה. גם חברת קולדרון פוד, מותג־בן של תאגיד קוורן המתמחה במוצרים על בסיס טופו, רשמה לטענתה עלייה של 6% במכירותיה אחרי חודשים רבים ללא צמיחה.

"ככל שהזמן יעבור, בשר בקר יהפוך יותר ויותר למוצר מותרות", אמר ל"גרדיאן" קווין ברנאן, מנכ"ל קוורן. לדבריו, "אף שאני מאמין שהצרכנים לא ימשיכו בנהירה החזקה לכיוון המוצרים הצמחוניים, אני עדיין חושב שקיים פוטנציאל להגדלת הצריכה של מוצרים לא בשריים על חשבון המוצרים הבשריים".

תגיות