אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אושר המימון להקמת שדה התעופה בתמנע:  1.65 מיליארד שקל

אושר המימון להקמת שדה התעופה בתמנע: 1.65 מיליארד שקל

האישור - בעקבות דרישה של יו"ר ועדת הכספים של רשות שדות התעופה לבצע התאמות בתקצוב המקורי; זאת לאחר שנחשף שהקמת שדה התעופה במימון עצמאי של הרשות תוביל לגירעון מצטבר של 9.45 מיליארד שקל עד 2030

11.03.2013, 17:47 | ליאור גוטמן

מועצת רשות שדות התעופה אישרה היום (ב') את מימון הקמת שדה התעופה החדש בתמנע - 1.65 מיליארד שקל כולו מתקציב רשות שדות התעופה. השדה החדש אמור להיקרא על שמו של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון.

קראו עוד בכלכליסט

ההצבעה התקבלה פה אחד לאחר קבלת דרישתו של יו"ר ועדת הכספים שאול מרידור לבצע התאמות בתקצוב המקורי, זאת לאחר שנחשף שהקמת שדה התעופה במימון עצמאי של הרשות תוביל לגירעון מצטבר של 9.45 מיליארד שקל עד 2030.

בין התומכים היה גם סגן ראש אגף התקציבים שאול מרידור, שאיים להתפטר לפני כחודש לאחר שאישור תקציב שדה התעופה החדש עמד על הפרק

הדמיית שדה התעופה בתמנע הדמיית שדה התעופה בתמנע הדמיית שדה התעופה בתמנע

במהלך הדיון הציגה הנהלת הרשות עבודת מטה מקדימה שנועדה לבצע התאמות בתוכנית הרב שנתית של רשות שדות התעופה. במסגרת התאמת תוכנית העבודה זו דחתה הרשות את פרויקט הקמת הזרועות הרביעית החמישית שמטרתן

קליטה גדולה יותר של נוסעים נכנסים לשדה התעופה.

בנוסף הוקטן היקף הבנייה של שדה התעופה ברמות של פיתוח נוף או בניני משרדים עתידיים. על פי הנתונים שהציגו היום ברשות הקטנת תוכניות הפיתוח תוביל לצמצום של 9 מיליארד שקל בתזרים המזומנים של הרשות בין השנים 2012 ל-2030.

ברשות שדות התעופה מדגישים שהעתקת הפעילות של שדה התעופה מאילת לתמנע לטיסות בינלאומיות הוא צורך לאומי המתחייב ממיקומו ויכולת הקיבולת של השדה הקיים באילת. השדה

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
צריך להקים שדה חליפי שחלקו יהיה בין יבנה לראשון וחלקו הארוך בים.
החלופה שדה בתמנעה הזויה לחלוטין. לא תשרת את תושבי המרכז אלה רק את המגיעים לאיזור אילת והם כידוע מעטים יחסית לאלה המגיעים לנתב"ג. לא ברורה לחלוטין ההתעלמות מהנושא הביטחוני, טילי כתף באיזור קלקיליה שישבית מידים את נתב"ג ללא חלופה כלשהיא.
דוד , ראשון  |  12.03.13
5.
לא צריך שדה בתמנע
השדה הזה עונה על צורך אחד- ניפוח האגו לשר התחבורה ישראל כץ, חוץ מזה אין בו צורך. יש את שדה התעופה בעובדה היכול להחליף את אילת ( הוא עושה זאת כעת) לאחר שיתקינו ממנו רכבת/ מערכת הסעה מהירה על ידי שיפור הכביש. למה להזיז את השדה מאילת? הוא טוב, הוא מתאים והוא מספיק. השדה לא עונה על הצורך החשוב ביותר- שדה מחליף לנתב"ג שגם עמוס, גם יושב על אדמות יקרות וגם אין לו שדה חלופי.
משה לופט , תל אביב  |  11.03.13
3.
מי צריך שדה בתמנע? מי צריך רכבת לאילת????
גם אם יבנו באילת עוד 100 מלונות, המחירים יהיו יותר יקרים מחו"ל ואנחנו נמשיך לבלות ולהינות בנופש בחו"ל. אף אחד לא יטוס לתמנע במקום לנחות בנתב"ג.. היה עדיף להרחיב את שדה התעופה בחיפה או לבנות במגידו ואז 1.5 מליון תושבים צפוניים היו נהנים מפיתוח ולא ערסים אילתיים. גם הרכבת לאילת היא בזבוז כסף מגלומני כי מטענים לא יעלו ברכבת צפונה וגם תיירים לא יבואו לאילת היקרה.
הלך הכסף  |  11.03.13
לכל התגובות