אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השנה השחורה של הסלולר: 5,000 עובדים עזבו; ההכנסות צנחו ב-22% צילום: shutterstock

השנה השחורה של הסלולר: 5,000 עובדים עזבו; ההכנסות צנחו ב-22%

מסיכום הדו"חות השנתיים של סלקום, פרטנר ופלאפון עולה כי החברות רשמו ירידה של 3.8 מיליארד שקל בהכנסות ב-2012 בהשוואה לשנה שעברה. נטישת המנויים הגדולה ביותר - בפרטנר

14.03.2013, 15:23 | כתב כלכליסט

הכנסות חברות הסלולר פלאפון, סלקוםו פרטנר – קטנו ב-3.8 מיליארד שקל ב-2012 בהשוואה ל-2011 - ירידה של 21.7%. כך עולה מסיכום הדו"חות השנתיים של שלושת החברות.

קראו עוד בכלכליסט

הירידה החדה ביותר בהכנסות נרשמה בפרטנר, שהכנסותיה (ללא 012 סמייל) ירדו ב-25% מכמעט 6 מיליארד שקל ב-2011 ל-4.5 מיליארד שקל ב-2012. הכנסות סלקום (ללא נטוויז'ן) נחתכו ב-20%, מ-6.1 מיליארד שקל ב-2011 ל-4.9 מיליארד ב-2012. באותה התקופה קטנו הכנסות פלאפון ב-19.5% מ-5.5 מיליארד שקל ב-2011 ל-4.7 מיליארד שקל בשנה שעברה.

בשורת ה-EBITDA (רווח תפעולי ללא פחת והפחתות) רשמה פלאפון את הירידה החדה ביותר מ-1.9 מיליארד שקל ב-2011 ל-1.3 מיליארד ב-2012. בסלקום נרשמה ירידה של 29.5% ב-EBITDA מ-2.1 מיליארד שקל ב-2011 ל-1.5 מיליארד ב-2012. לעומת זאת, בפרטנר קטן ה-EBITDA ב-26.5% מ-2.2 מיליארד שקל ב-2011 ל-1.6 מיליארד ב-2012.

התחרות והשחיקה במחירים השפיעו גם על שורת הרווח הנקי של שלושת החברות, שהצטמקה בסך הכל ב-617 מיליון שקל בין 2012 ל-2011. בסלקום (כולל נטוויז'ן) נחתך הרווח הנקי בכמעט 36%, מ-825 מיליון שקל ב-2012 ל-531 מיליון שקל ב-2011. בפלאפון נחתך הרווח הנקי ב-34% מ-1.1 מיליארד שקל ב-2011 ל-698 מיליון שקל ב-2012. עם זאת, בפרטנר דווקא גדל הרווח הנקי (כולל 012 סמייל) ב-8%, מ-443 מיליון שקל ב-2012 ל-478 מיליון ב-2011.

פרטנר הפסידה הכי הרבה מנויים

החברה שהפסידה הכי הרבה מנויים סלולריים ב-2012 היתה פרטנר. מצבת הלקוחות של החברה קטנה ב-2012 בשיעור של כ-6% ובסוף השנה היו לה קצת פחות מ-3 מיליון מנויים. מצבת הלקוחות של סלקום עמדה בסוף 2012 על 3.2 מיליון - ירידה של 4% בהשוואה לסוף 2011. מספר לקוחות הסלולר של פלאפון עמד בסוף 2012 על 2.8 מיליון, ירידה קלה בלבד של 1.5% לעומת סוף 2012. 

תערוכת הסלולר בברצלונה לפני כחודש, צילום: אסף גלעד תערוכת הסלולר בברצלונה לפני כחודש | צילום: אסף גלעד תערוכת הסלולר בברצלונה לפני כחודש, צילום: אסף גלעד

העדות הישירה והטובה ביותר לשחיקה במחירים לאורך השנה החולפת נמצאת בשורת ההכנסה הממוצעת למנוי (ARPU). הכנסה זו נחתכה ב-17%, 13% ו-11% בסלקום, פרטנר ופלאפון, בהתאמה. לקוח סלקום ממוצע שילם 87.5 שקל לחודש ב-2012, לעומת 106 שקל ב-2011. בדומה, לקוח פרטנר שילם על הסלולרי 97 שקל ב-2012, בהשוואה ל-111 שקל ב-2011. החשבון הממוצע של לקוח פלאפון ירד ל-95 שקל ב-2012, לעומת 107 שקל ב-2011.

גם עובדי החברות הסלולריות שילמו מחיר כבד כתוצאה מהתחרות בענף. מצבת כוח האדם של שלושת החברות קטנה ב-5,168 עובדים. בפרטנר (כולל החברה-הבת סמייל) הועסקו נכון לסוף השנה שעברה 5,396 עובדים, כמעט 32% פחות מאשר בסוף 2011. בסלקום (כולל נטוויז'ן) הועסקו נכון לסוף 2012 בסך הכל 5,435, ירידה של 25% לעומת מצבת העובדים ב-2011. בפלאפון נחתכה מצבת העובדים ב-21% ועמדה על 3,187 עובדים בסוף 2012.

תגיות

39 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

39.
חג שמח לפלאפון השנואה
אני מאחל לבעלי המניות של חברות התקשורת שיפסידו את הגרביים שלהם. יחס החברות שלהם משפיל עד עפר את האזרחים יחס העובדים כלפינו הפך בלתי נסבל. הבטחות שווא גניבות כספים. מנהלים שקרנים. אני מאחל להם קריסה עם כל הצער באנשים שיפוטרו. ואני שמשקיעים אחרים ייכנסו כאלה שכבוד האדם נמצא ברמה גבוהה. אז בייחוד לפלאפון אני מאחל לחברתכם חג של קריסה כלכלית והמון אהבה.
יורי , חג שמח לפלאפון השנואה  |  15.03.13
לכל התגובות