אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סופר־פארם רוצה לגרום ליוניליוור להזיע יריב כץ

בלעדי לכלכליסט

סופר־פארם רוצה לגרום ליוניליוור להזיע

רשת הפארם המקומית תשיק תחת המותג הפרטי שלה ספריי גוף שנועד לנגוס במכירות המותג אקס של יוניליוור: "אנו מצפים לנתח שוק של 10% בתוך שלוש שנים"

20.03.2013, 06:48 | גיל קליאן

סופר־פארם פותחת חזית נגד חברת מוצרי הצריכה השנייה בגודלה בעולם - יוניליוור. רשת הפארם המקומית תשיק תחת המותג הפרטי שלה ספריי גוף (בודי ספריי) שנועד לנגוס במכירות המותג אקס, שפיתח למעשה את קטגוריית ספריי הגוף מאז הושק בפברואר 2005.

קראו עוד בכלכליסט

ב־2012 עמדו מכירות קטגוריית ספריי הגוף בסופר־פארם על כ־20 מיליון שקל, ומכירות אקס מתוך הקטגוריה עמדו על כ־13 מיליון שקל. מעוגה זו סופר־פארם מעוניינת לנגוס באמצעות המוצרים החדשים - מוצרים שדומים מאוד בנראות החיצונית שלהם למוצרי אקס.

בסופר־פארם אומרים כי מחיר המחירון של ספריי הגוף של לייף יהיה נמוך בכ־30% לעומת אקס. לדברי חני לוטן־תוריאל, מנהלת מחלקת לייף בסופר־פארם, "השקענו רבות בעיצוב המוצר ובבחירת הריחות כך שיתאימו לקהל הצעיר, שהם הצרכנים העיקריים של בודי ספריי. בשנתיים האחרונות אנו פועלים בהצלחה תחת המותג הפרטי בקטגוריות בעלות מעורבות גבוהה כמו מזון בריאות, תרופות, איפור וטיפוח, תינוקות ועוד. אנו מצפים לנתח שוק של 5% עד סוף 2013 ושל 10% בתוך שלוש שנים".

זו לא הפעם הראשונה שקמעונאים לוטשים עיניים לרווחיות הגלומה במוצרי אקס. במאי 2012 החלה ניו־פארם לייבא את מוצרי אקס ביבוא מקביל (שלא דרך יוניליוור ישראל) וגרמה לסכסוך מסחרי עם היבואנית המקומית, לאחר שהחלה למכור את מוצרי אקס במחירים נמוכים משמעותית מהשוק. הסכסוך הביא לחרם של יוניליוור על הרשת, שהסתיים רק אחרי שבעל השליטה בניו־פארם רמי שביט פתח את רשת קמעונאות המזון שלו קוסט 365 ונאלץ להגיע להסדר כולל עם יוניליוור - הסדר שכלל גם את המוצרים המשווקים בניו־פארם ואת עצירת היבוא המקביל.

סופר פארם. רוצה לנגוס במכירות אקס, צילום: אסף עברון סופר פארם. רוצה לנגוס במכירות אקס | צילום: אסף עברון סופר פארם. רוצה לנגוס במכירות אקס, צילום: אסף עברון

מדובר בהשקה נוספת תחת לייף שמתמקדת במוצר צריכה יקר וממותג, אחרי שבספטמבר 2012 השיקה לייף סכין גילוח תחת המותג שלה. ההשקה היתה השקה אסטרטגית שנועדה להילחם במותגי הגילוח של ג'ילט השולטים בשוק המקומי ללא עוררין. התוצאות הראשוניות של ההשקה מעודדות - מתחילת השנה הצליח סכין הגילוח של לייף לתפוס נתח שוק כמותי של כ־27%, בעוד ג'ילט הסתפקה ב־59%.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
מוצרי לייף עממיים ולא תמיד זולים מהמותגים המובילים
כלקוח וותיק שמכיר דבר או שניים בתחום יכול לציין שמוצרי לייף מקבלים בחנויות רוח גבית מופרזת מהעובדים. הם ימכרו לנו הלקוחות מוצרים מקבילים כל אימת שרק ניתן... רב מוצריהם נחותים משמעותית מהמתחרים אבל הכל בתחפושת.
אלי , קריות  |  20.03.13
3.
השאלה כמה זה מכיל וכמה זה... הלייף נראה הרבה יותר קטן.
אז נגיד שבשביל 5% הפרש אני מעדיף את אקס. אם באמת יש הבדל של 30 אחוז ולא מהמחיר הרשמי אלא במבצעים, אז באמת אם יהיו לו ריחות טובים יהיה שווה לעבור. אבל לצערי עם החברות הישראליות, הוא יכיל 40% פחות מהמוצר של אקס. האקס יותר אף פעם לא יהיו במבצעים, והמחיר יהיה רק במחיר מחירון, ואז יורידו את ה-30%. מה שקיום אפשר למצוא את אקס במחירי מבצע מטורפים. בקיצור יהרסו 2 מוצרים!!!
דוד  |  20.03.13
לכל התגובות