אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיא של רייטינג בגמר טורניר המכללות: 23.4 מיליון צופים צילום: איי אף פי

שיא של רייטינג בגמר טורניר המכללות: 23.4 מיליון צופים

הניצחון של לואיוויל על אוניברסיטת מישיגן משך 12% צופים יותר בהשוואה למשחק האליפות של שנה שעברה. זה הנתון הגבוה ביותר זה 19 שנה.

10.04.2013, 17:20 | סוכנויות הידיעות

הזכייה של קבוצת הכדורסל של אוניברסיטת לואיוויל באליפות הכדורסל למכללות משכה קהל של 23.4 מיליון איש, שצפו בסיום סדרת משחקי "מרץ' מדנס". זהו השיעור הממוצע הגבוה ביותר זה 19 שנה, כך על פי הנתונים שפרסמה CBS.

הניצחון של לואיוויל על אוניברסיטת מישיגן משך 12% צופים יותר בהשוואה למשחק האליפות של שנה שעברה. טורניר ה-NCAA, ששודר ב-CBS וברשתות הכבלים של טיים ורנר, משך בממוצע 10.7 צופים, 11% יותר בהשוואה לשנה שעברה.

קראו עוד בכלכליסט

ההכנסה לעיר אטלנטה: 70 מיליון דולר

100 אלף אוהדי כדורסל מכללות התאספו בסוף השבוע באטלנטה כדי לצפות במשחקי הפיינל פור, ולטענת וויליאם פייט, מנכ"ל הכנסים ורשות העסקים, העיר מצפה כי ההשפעה הכלכלית כתוצאה מכך תעמוד על 70 מיליון דולר.

חלק ניכר מההשפעה הכלכלית הזו תנבע מהעלייה בתיירות בעקבות זרם המבקרים. לפי AtlantaHotels.org, תעריפי בתי המלון בדאון טאון ובמרכז העיר עלו בשיעור ממוצע של 167% עבור תקופת הפיינל פור. הדחיפה הכלכלית הזו היא אחת הסיבות העיקריות לכך שאטלנטה התאמצה לזכות באירוח הפיינל פור ה-75'.

אטלנטה נבחרה כבר ב-2008 כמארחת של הפיינל פור של 2013.  

לואיוויל קארדינלס. אלופי ה-NCAA לשנת 2013, צילום: איי אף פי לואיוויל קארדינלס. אלופי ה-NCAA לשנת 2013 | צילום: איי אף פי לואיוויל קארדינלס. אלופי ה-NCAA לשנת 2013, צילום: איי אף פי

יותר פרסום מהסופרבול

67 המשחקים המרגשים שנערכו במסגרת הטורניר של ה-NCAA מספיקים כדי שחובבי הכדורסל יעבירו שבועות של הנאה. ניתן לומר את אותו הדבר על חברות שהפוטנציאל השיווקי שלהן גדל במידה ניכרת במהלך תקופת המשחקים, זאת בשל שיעורי הצפייה הגבוהים.

בכל הקשור לאירועי ספורט, ניתן לתאר את מרץ מדנס בצורה הטובה ביותר כ"סופרבול" של אירועי המכללות. על פי הנתונים שבידי ה-NCAA, כ-181 מיליון צופים עוקבים לאורך הטורניר אחר השידורים בטלוויזיה, באינטרנט ובפלטפורמות מחוץ לבית. 149 מיליון אנשים צופים בטורניר מהטלוויזיה בבית. המספר הזה גבוה מנתוני הצפייה בבית של 5 משחקי בול (BCD) ביחד, שבהם צופים 80 מיליון איש. בהתחשב בנתונים האלה, לא חסרים מפרסמים המזילים ריר מול האפשרות שהמוצר שלהם יזכה לזמן מסך במהלך מרץ מדנס.

בנוסף לכך שצופים במשחקים מאות מיליוני אנשים, קהל היעד של מרץ' מדנס הופך את ההשקעה בפרסום במהלך הטורניר ליותר אטרקטיבי לחלק מהחברות ביחס לאחרות. 42% מכלל האוהדים שצופים במשחק בטלוויזיה, הם גברים בגילאי 25-54.

הסטטיסטיקה הזו גרמה לכך שמותג טיפוח העור של יוניליוור יצר קמפיינים של פרסום שיועדו באופן ספציפי לקהל המסוים הזה. "אנחנו יודעים שגברים בגילאי 54-24 הם בעלי סיכוי הגבוה ב-57% לצפות בטורניר לעומת הקהל הממוצע, ומסיבה זו הטורניר נותר כזו פלטפורמה יעילה עבורנו – אנחנו יכולים לפנות לגברים באופן רלוונטי מבחינת תכנים שמהדהדים", מסביר סגן נשיא השיווק של מוצרי טיפוח העיור של יוניליוור, רוב קנדלינו.

יחד עם ההזדמנות להיחשף בפני קהל טלוויזיוני רחב, מרץ מדנס מציג בפני המפרסמים את האפשרות להותיר רושם דיגיטלי משמעותי. לפי ה-NCAA, כ-7.7 מיליון הערות על הטורניר מתפרסמות ברשתות החברתיות במהלך שידור המשחקים. הדיאלוג במדיה החברתית מתרחב מעבר למשחק, גם לדיונים על השותפות התאגידיות של NCAA. ב-NCAA מדווחים שמתנהלים 1.5 מיליארד שיחות מקוונות על השותפות במהלך הטורניר.

תגיות