אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בדרך לשביתה? ירידה של עד 30% בקצב כניסת אוניות לנמל אשדוד צילום: צפריר אביוב

בדרך לשביתה? ירידה של עד 30% בקצב כניסת אוניות לנמל אשדוד

החל משעות הבוקר התקבלו בענף הספנות תלונות לפיהן הוכנסו לנמל רק 15 אוניות, במקום 22 אוניות בד"כ. נשיא לשכת הספנות: "כבר למדנו שנמל אשדוד זה חוכא ואיטלולא ועושים פה סיבוב על הממשלה. אני מקווה ששר האוצר החדש לא חייב להם כלום"

14.04.2013, 18:10 | ליאור גוטמן
בדרך לשביתה הגדולה? בענף הספנות החלו להצטבר משעות הבוקר תלונות לפיהם יש ירידה של 20%-30% בקצב כניסת האוניות לנמל אשדוד. האוניות מוכנסות לנמל על ידי נתבים, שהחלו להכניס לנמל רק 15 אוניות ביום עבודה, זאת במקום 20-22 אוניות קודם לכן.

הנתב הוא אחד מבעלי המקצוע החשובים בכל נמל ותפקידו להכניס את האוניות שמגיעות דרך הים לשטחי הרציפים השונים. עד היום היה נהוג לשבץ שני נתבים בכל משמרת, מה שגרם לכך שאחד הנתבים עבד בפועל ואילו השני היה בכוננות אולם לא שהה בתחומי הנמל, ולמעשה יכול לעשות פעולות שאינן קשורות לעבודתו.

נמל אשדוד (ארכיון), צילום: אוראל כהן נמל אשדוד (ארכיון) | צילום: אוראל כהן נמל אשדוד (ארכיון), צילום: אוראל כהן

בענף הספנות מייחסים את ההאטה שהחלה היום לפסיקת המוסד לבוררות מוסכמת בשירות הציבורי ממרץ האחרון שקבע שנתבי נמל אשדוד יצטרכו להישאר בתחומי הנמל בזמן כלל המשמרות לרבות שעות כוננות, ולא יוכלו "להמתין בבית" עד שייקראו לעבודה. הפסיקה סיימה סאגה של שנתיים ולמעשה איששה הוראה של משרד האוצר להפסיק ולשלם לנתבים על משמרות בהם הם לא נמצאים פיזית בנמל.

"בית הדין קבע שאי אפשר לשבת בבית ולא לקבל שכר. אבל זה לא נוח לנתבים אז הם עובדים לפי הספר שזה רק 15 אוניות ביום. כשאתה עובד מלא אתה יכול להעביר 20 אוניות ויותר. אבל כבר למדנו שנמל אשדוד זה חוכא ואיטלולא ועושים פה סיבוב על הממשלה. עד היום כולם פחדו להתעסק איתם כי כל פיליטיקאי היה חייב להם משהו. אני מקווה ששר האוצר החדש לא חייב להם שום דבר", אמר נשיא לשכת הספנות גד שפר. שפר הוציא היום מכתב לאנשי לשכת הספנות שבו הוא ממליץ להם להזהיר את הלקוחות השונים על ההאטה הצפויה בהגעת האוניות לנמל.

הבעיה העיקרית ממנה חוששים בענף היא שנתבי נמל אשדוד, כמו גם שאר נתבי הנמלים בישראל, מחזיקים ארגון יציג במסגרת ארגון קציני הים והם לא קשורים לועד נמל אשדוד. לפיכך, החשש הוא שפעולת האטת האוניות תגלגל לאיטה גם לנמל חיפה ותאט את הפעילות גם שם.

מנמל אשדוד נמסר בתגובה: "חברת נמל אשדוד עומדת בפני קשיים תפעוליים בעקבות ביטול פסק הפשרה בין חברת הנמל לנתבים ואמוץ מלא של החלטת המוסד לבוררות מוסכמת. הנתבים חזרו למתכונת העבודה שהיתה נהוגה ערב הפשרה".

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
נמאס
לא נמאס לשמוע כל הזמן על הנמלים הגיע הזמן שראש הממשלה יפתר את כולם ויכניס חברה פרטית. ממה אתה מפחד כל כך שעובדי הנמ לא יצביעו עבורך תאמין לי אם תפתר את כל ההנהלה וכל העובדים שלא מוכנים לעבוד בהסדר החדש תפטר אותם!! אתה תקבל הרבה יותר קולות אני יהיה הראשון שאף פעם לא בחלתי בך שאצביע עבורך!!!!
יוסי , כפר סבא  |  15.04.13
14.
יש לחסל את נמל אשדוד כשם שחוסלה חברת החשמל.
חברת החשמל מחוסלת - רק שהיא עדיין לא יודעת זה. מחירי החשמל הסולרי נמוכים כיום מתעריף החברה ותוך שלוש שנים מחיריה יהיו כפולים ממחיר חשמל סולרי. כל עמודי החשמל להולכה שאתם רואים בכל העולם הינם היסטוריה.עם המצאת מצבר חכם כל צרכן יוכל לייצר את החשמל שלו בעצמו בדיוק כשם שאתם מייצרים היום מים חמים מדוד על הגג. כך צריך לעשות לנמל אשדוד - ליבש אותו עם תחרות פרטית של רציפים שייבנו על ידי חברות ציבוריות ובין אשקלון לחיפה יהיו עשרה נמלים פרטיים שיתחרו על ליבו של היצואן או היבואן. חיסולו של נמל אשדוד צריכה להיות משימה לאומית מוצהרת על ידי כל פוליטקאי אחראי.
רכס חיים , רעננה  |  15.04.13
לכל התגובות