האם הפיגוע בבוסטון יעלה את עלויות הביטוח של ריצות מרתון בעולם?
הפיצוץ שארע במרתון בוסטון עשוי להוביל לזינוק בעלויות הביטוח של אירועי ספורט בינלאומיים, ובמקביל לשנות את האופן שבו המארגנים מנהלים את הסיכונים. כך על פי הערכות בתעשיית הספורט
הפיצוץ שארע במרתון בוסטון עשוי להוביל לזינוק בעלויות הביטוח של אירועי ספורט בינלאומיים, ובמקביל לשנות את האופן שבו המארגנים מנהלים את הסיכונים, כך להערכת בוב מרפי, מנהל מחלקת הבידור העולמי והאירועים במארש אנד מקלינאן (Marsh & McLennan). "האירוע הזה לגמרי זעזע את חתמי הביטוח של תעשיית הספורט", אמר מרפי בראיון שהעניק. "אנשים מתחילים לתהות האם כדאי להם בכלל לבטח אירועים מסוג זה, ואם כן מה המידע שנחוץ להם כדי להגן על הסיכון. יהיו שינויים מבחינת מגבלות ומחירים".
קראו עוד בכלכליסט
לדברי פרייס, התקפות הטרור ב-11 בספטמבר גרמו לחברות הביטוח לא לכלול כיסוי למקרה של פיגוע טרור, החלטה שבעקבותיה התלוננו חברות התעופה כי אין באפשרותן לפעול בתנאים האלה. כיסוי טרור בארצות הברית ממומן כעיקרון כעת על ידי הממשל הפדרלי, ונחשב כתוספת מיוחדת שמארגני האירועים חייבים לכלול בתנאי הכיסוי שלהם.
אולם פרייס מזהיר כי העלות, שעומדת כעת על פחות מ-5% של מרבית הפוליסות, צפויה לטפס, ורשימת המארגנים שישקלו להוסיף כיסוי נגד טרור תתרחב מעבר לליגות הגדולות גם לאירועים קטנים יותר. "זה יחלחל למטה", הדגיש. "כבר קיבלתי שיחות טלפון ממארגנים של אירועים קטנים יותר, ששואלים – "מה לגבינו? יש לנו כיסוי?".
סטיב לסטו, מייסד שירות ארגון וניהול מרוצים NYCRuns, התנדב בנקודת הזינוק בהופקינטון לפני כמה ימים, כאשר יחידת חבלנים סרקה את האזור. "הופתעתי", מודה לסטו, שהחברה שלו מנהלת שלושה מרוצי מרתון ועוד כמה מרוצים קטנים יותר באזור ניו יורק. "לא חשבתי על האפשרות הזו לפני כן. כשמדברים על בטיחות, לרוב מתייחסים לבטיחות בריאותית".
העלות הנוספת לכיסוי נגד פעולות טרור עשויה להתגלות כבעייתית. "בקלות היא יכולה לגרום למפעילים קטנים יותר לפשוט את הרגל", מזהיר פרייס. "ישנם אינספור אירועים, שהמארגנים שלהם בכלל לא מודעים לכך שאין להם כיסוי נגד טרור".
סקוט דיקי, נשיא ומנכ"ל Competitor Group, שבבעלותה למעלה מ-83 אירועים המתקיימים ברחבי העולם, כולל סדרת מרוצי המרתון Rock ‘N’ Roll וסדרת תחרויות הריצה לנשים (Women’s Running Series), אומר כי לכל אירוע ציבורי מתלווים סיכונים, וחברות הביטוח לא ינטשו את תחרויות הסיבולת, שההשתתפות בהן בשיא של כל הזמנים. "זה פשוט שטויות", הוא טוען. "חברות הביטוח אינן מוותרות על המרתונים".
מרפי טוען כי התעשייה החלה כבר ליישם לקחים מבוסטון כדי לשפר את האבטחה באירועי ספורט, תהלוכות והופעות. "אין ברירה אלא ללמוד את הלקחים ולהשתפר מנקודת המבט של ניהול הסיכונים", הוא אומר. "ב-2014 יתקיים שוב מרתון בוסטון. אין שום ספק בכך. ולהערכתי, ישתתפו בו מספר שיא של רצים".
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה