אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תנו גז: מכוניות שלעולם לא תנהגו בהן

תנו גז: מכוניות שלעולם לא תנהגו בהן

יצרניות רכב רבות משיקות דגמי מכוניות בתערוכות אך בסוף מחליטות לגנוז אותן והמעט שיוצרו נדירות מאוד. קבלו הצצה לדגמים שככל הנראה לא תזכו לשבת על מושב הנהג שלהם

02.05.2013, 13:48 | מערכת כלכליסט
1.אאודי קוואטרו 2010 . המכונית הראשונה מדגם קוואטרו הושקה ב-1980, וב-2010 נבנה דגם חדש לציון 30 שנה להולדת המכונית. לדברי קרל בראואר, מנכ"ל ועורך האתר  TotalCarScore.com, הדגם כולל מנוע של 5 צילינדרים עם למעלה מ-400 כוח סוס, בסיב הגה מונמך, פגושים מבריקים ופס מרהיב שמעניק לו את "מראה האאודי האולטימטיבי". המכונית אופסנה באופן סופי ב-2012, לאחר שהחברה החליטה למקד את מאמציה על דגם R8 משודרג.
2.מאזדה פוראי שנת 2012. פירוש המילה פוראי ביפנית הוא רחש הרוח, והשם הזה הולם את המכונית. עם עיצוב שמזכיר את הבטמוביל, קשה לראות את המכונית הזו מ-2012 כמשמשת לנסיעות יומיומיות, והיא מעולם לא התקדמה לדגם ייצור. "העיצוב הקיצוני של המכונית מקשה לדמיין אותה כמשהו אחר מלבד מכונית קונספט", אומר בראואר
3.פולקסווגן מיקרובוס, שנת 2001. רכבים מעטים בלבד מזוהים כל כך עם תרבות ההיפים כמו פולקסווגן סוג 2, המכונה "האוטובוס". לנוכח ההצלחה בשלהי שנות ה-90 של העיצוב המחודש של החיפושית, החברה החליטה להעניק לסוג 2 טיפול זהה, כך שב-2001 השיקה בתערוכת הרכב בניו יורק את המיקרו בוס. לדברי בראואר, העיצוב המודרני של המיני ואן הישן כלל "מאפייני הי טק ידידותיים למשפחה", והייצור אמור היה להתחיל ב-2005. אולם החברה החליטה לבטל את הפרויקט והחלה במקום בשיווק המיני ואן של קרייזלר.
4.לינקולן קונטיננטל שנת 2002. בימי השיא שלה, מכונית הלינקולן קונטיננטל נחשבה לאחד מדגמי הדגל של פורד. אולם הרבה זמן עבר מאז. לדברי בראואר, דגם הקונספט שהושק ב-2002 היה יכול להוביל את הקאמבק. "המכונית שהוצגה ב-2002 הייתה חגיגה יוצאת דופן של ימי הזוהר של לינקולן", הוא טוען. "הדגם כלל מנוע V-12 ומימדים מרשימים, בשילוב עם שורה של מאפייני יוקרה מתוחכמים. לינקולן זקוקה לזה גם היום".
5.יגואר C-X75 שנת 2010. המכונית הוצגה לעולם בתערוכת הרכב של פריס ב-2010, השנה בה יגואר חגגה 75 שנה להיווסדה. אולם בדצמבר 2012, המגזין Autocar דיווח כי בוטל הייצור. עם זאת, האספנים לא צריכים לדאוג. העבודה על חמשת אבי הטיפוס צפויה להסתיים במאי, ושלושה מתוכם יועמדו למכירה. כך שאפשר לשמוח בידיעה שהמכונית שודרגה ממעמד של – לעולם לא תנהגו בה למעמד של אין לכם כמעט שום סיכוי לנהוג בה
6.אינפינטי Emerg-e, דגם 2012. דגם Emerg-e כולל שני מנועים חשמליים שמפיקים יותר מ-400 כוחות סוס. "הרעיון היה שהמכונית יכולה לעבור מ-0 ל-100 קמ"ש בארבע שניות, ולנסוע 50 ק"מ לפני שמנוע דלק עם 47 כוחות סוס מצטרף", מספר בראואר. אולם מנכ"ל אינפיניטי יוהן דה נישן הודיע בשנה שעברה בתערוכת המכוניות של פריס כי אין לחברה כוונה לייצר את המכונית בעתיד הקרוב.
7.פורד GR-1 שנת 2005. לדגם זה של פורד היו 605 כוחות סוס ומנוע V-10 של 6.4 ליטר.העיצוב החיצוני המרהיב כלל גימור צבע של כרום מבריק, ולמכונית עיצבו גם דלתות מספריים כדי להעניק לה מראה ייחודי.  המכונית עוצבה בהשראת מכונית המרוץ המקורית קוברה דייטונה, והייתה בעלת פוטנציאל לככב באולמות התצוגה. אולם בחברה החליטו לא לייצר אותה בסוף. 
8.דודג' טומהוק שנת 2003. לעין הלא מיומנת הדודג' טומהוק נראה יותר כמו אופנוע מאשר מכונית. אך הדגם הזה כולל 4 גלגלים ואת אותו מנוע V-10 שבשימוש במכוניות הספורט דודג' וייפר, כך שלא יהיה זה מדויק לקרוא לו אופנוע. בהודעה לעיתונות שפרסמה החברה, התייחסו לכלי הרכב המדובר כ"פסל מתגלגל". באותה הודעה לעיתונות טענו בדודג' כי מהדורה מוגבלת במיוחד תוצע למכירה במחיר של 555 אלף דולר. אולם, כמו המקור, אסור לנהוג בכלי רכב זה בכבישים ציבוריים, כך שלא משנה איך מכנים אותו עדיין אסור לנהוג בו
9.קרייזלר ME 4-12 שנת 2004. המכונית הזו יוצרה על ידי קרייזלר ב-2004. היא היתה בעלת 850 כוחות סוס, מנוע V-12 ושילדה מסיבי פחמן, והמכונית עברה ממהירות של 0 ל-100 קמ"ש בתוך פחות משלוש שניות. "המכונית הזו הייתה יכולה לערער על השליטה של הבוגאטי וריון", טוען בראואר. "נבנה דגם ראשוני מתפקד, ונשקלה האפשרות לייצור מלא, אך הפרויקט בוטל בסופו של דבר".
10.קדילאק 16 משנת 2003. מעריצי המכוניות אוהבים להיזכר בקדילאק V-16, ששלטה בשוק מכוניות היוקרה של שנות ה-30. ייצורה הופסק אמנם בשנות ה-40, אך היא היוותה השראה עבור הקדילאק 16, שיצאה ב-2003. אולם דגם ייצור של המכונית מעולם לא אושר.

תגיות