אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בטר פלייס: מי יטפל בלקוחות ומה יהיה עם רנו? צילום: עמית שעל

בטר פלייס: מי יטפל בלקוחות ומה יהיה עם רנו?

אם בטר פלייס תחדל מפעילות, ואפילו אם תשרוד, עולות בשטח לא מעט שאלות. מה יעלה בגורל הלקוחות, חברות הליסינג והתשתיות?

26.05.2013, 08:41 | תומר הדר
התשובה באשר להמשך הפעילות של בטר פלייס תלויה כרגע בנכונותם של משקיעים חיצוניים להזרים כספים נוספים לחברה לישראל. אם בטר פלייס תחדל מפעילות, ואפילו אם תשרוד, עולות בשטח לא מעט שאלות.

הלקוחות: חלק ניכר מהלקוחות של בטר פלייס מחזיקים בחוזה המחייב את החברה לקחת אליה את המכוניות בתום תקופת זמן של שלוש שנים. אם בטר פלייס תחדול מלהתקיים, היא תהיה חייבת למצוא פתרונות עבורם. לשם כך תצטרך החברה לחבור לגוף גדול העוסק בסחר רכב, שיספק ללקוחות התחייבויות רכישה בהיעדר בטר פלייס.

הפגנה של בעלי מכוניות בטר פלייס במתחם איקאה בנתניה, צילום: תומר הדר הפגנה של בעלי מכוניות בטר פלייס במתחם איקאה בנתניה | צילום: תומר הדר הפגנה של בעלי מכוניות בטר פלייס במתחם איקאה בנתניה, צילום: תומר הדר

 

חברות הליסינג: בדומה ללקוחות פרטיים, שיצטרכו בעוד כמה שנים להתמודד עם השאלה למי למכור את המכוניות, כך גם בחברות הליסינג יצטרכו להתמודד עם נושא המכירה. להערכת ראשי ענף הליסינג, גם אם בטר פלייס תשיג מימון להמשך פעילותה, אי־הוודאות תרתיע אותם מביצוע רכישות נוספות.

התשתיות: לבטר פלייס יש 38 תחנות החלפת סוללה פעילות ברחבי הארץ. במסגרת החוזה מול לקוחותיה היא מחויבת לספק להם תחנות הטענה. על פי הערכות, בטר פלייס תהיה חייבת לשמר לפחות למשך כמה שנים את תחנות החלפת הסוללה העיקריות.

הטכנולוגיה: על פי הערכות, אם בטר פלייס תיסגר, הטכנולוגיה צפויה להימכר לאחת מיצרניות הרכב הגדולות או לאחד הגופים העוסקים בניהול אנרגיה. מעבר לכך, תצטרך בטר פלייס להמשיך לתחזק את מערך ניהול האנרגיה למען לקוחותיה.

רנו: קריסה של בטר פלייס תותיר את רנו בבעיה. מדובר בחברה ממשלתית המחזיקה בידיה התחייבות מבטר פלייס לרכוש כ־80 אלף מכוניות רנו פלואנס ZE, כולן עם סוללה מתחלפת. לשם כך השקיעה רנו סכום לא ידוע בהקמת פס ייצור לרכבים אלה. לפי דיווחים בצרפת כישלון של בטר פלייס בישראל ישפיע ישירות על מכירות החברה גם בדנמרק.על פי הערכות עשויה קבוצת קרסו, זכיינית רנו בישראל, לסייע במאמצי מכירת העודפים.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
כדאי לבעלי הרכבים להתאגד לקבוצה עם כוח
כי טובים השנים וכו' גם כדי למצוא פתרונות וגם כגוף שיוכל להיות חזק נגד ולמיצוי זכויותיהם כי כל אחד שווה אחד בלבד ללא הכוח של הקבוצה. כ.כ לחשוב על שיתוף לכל אחד שיש עמדת הטענה אפשרות לאפשר לאחרים לטעון בתאום כדי להגדיל את טווח הנסיעות וכו'. אולי כך גם ימצא פתרון שיאפשר גם לפתח את השווק לעתיד ובכך יהיה ערך טוב יותר להחלפת הרכב בבוא העת. הענין העיקרי שבלם את החברה וימשיך לבלום בעתיד הוא תחנות הטענה מועטות צריך למצוא שיטה להטענה עם מכשיר זול וקל שיתן לכל אחד להמשיך טעינה בסביבה שבה ישהה ושוב יוגדל טווח הנסיעה (הלוך, טעינה, ושוב). כ.כ בשינוי טכני לסוללות בעלות הספקים יותר גדולים , יש כאלה כבר בשוק האמריקאי. אז תפתחו קיר בפייסבוק או מייל וכו' וקדימה לעבודה. אז בהצלחה וכל טוב חברים.
נביא השקר , פליסטינה א"י  |  27.05.13
1.
יש פתרון!
כל מה שנותר לעשות עכשיו הוא להחליף את מערכת ההנעה החשמלית במנוע ות"ה רגילים של רנו פלואנס - (עניין של 40-50 אלף ש"ח....) ובא לציון גואל! (ויש גם בונוס! במקום שהתפנה לאחר הוצאת הסוללה הענקית ממקומה, אפשר למשל להתקין מיכל דלק ענקי, (שייתן למכונית טווח נסיעה אדיר של כ- 2,000 ק"מ).
משה יוגב , פתח תקוה  |  26.05.13