אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חופשי חודשי: NetBus מגייסת 500 אלף דולר

חופשי חודשי: NetBus מגייסת 500 אלף דולר

אפליקציית התחבורה הציבורית מעוניינת להתרחב בעתיד ולהציע לגולשים ולחברות האוטובוסים מידע מפורט על רמת האיחורים והשירות באוטובוסים - ובהמשך גם באמצעי תחבורה אחרים

27.05.2013, 19:56 | אסף גלעד

אפליקציית התחבורה הציבורית הפופולרית NetBus מגייסת 500 אלף דולר בהובלת זרוע ההשקעות של חברת המסחר האלקטרוני סגמנט ומשקיעים פרטיים. החברה מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס על מנת לחדור לשוק האמריקאי, וכן לעדכן את האפליקציה יחד עם משרד התחבורה עם מידע על אמצעי תחבורה נוספים, מלבד אוטובוסים.

קראו עוד בכלכליסט

נטבס הפכה לאחת מאפליקציות התחבורה הציבורית המובילות בישראל בזכות שירות תזמון הגעה של אוטובוסים. היא מאפשרת למשתמשים לדעת היכן נמצא האוטובוס, ותוך כמה זמן הוא צפוי להגיע אל התחנה. בקרוב תשיק החברה גרסה עדכנית, שתאפשר למשתמשים להזין בעצמם נתונים על איכות השירות שהם מקבלים מחברות האוטובוסים, לדרג את רמת הצפיפות וכן לדווח על אוטובוסים שלא עצרו בתחנות ועל היחס שהם מקבלים מהנהגים.

התחרות מתעצמת

לאחרונה השיקו האפליקציות המתחרות בתחום - Moovit הישראלית ו- Google Maps - גרסאות חדשות המאפשרות למשתמשים לנווט ברגל, באופניים, ברכב ובמגוון אמצעי תחבורה ציבורית. NetBus נבדלת מהם במיקוד בזמני הגעה של אוטובוסים - אם כי גוגל מציעה יכולות דומות במספר מדינות בחו"ל. גוגל ונטבס צפויות, לפי מקורבים לחברה הישראלית, לשתף פעולה באופן נרחב בעתיד.

החברה גם אוספת בשרתיה מידע בעל ערך שיכול לשמש את חברות האוטובוסים, כגון רמת האיחורים, רמת השימוש היומיומית בקווים מסוימים ודפוס השימוש בהם על פני אזורים וזמנים. לפי נתונים שפרסמה היום (ב'), עולה כי קו 5 של חברת דן בתל אביב מדורג ברמת צפיפות גבוהה, כמו גם קו 835 של אגד בין תל אביב לטבריה, וקו 245 של חברת קווים בין ירושלים לבית"ר עילית.

בנוסף, קו 5 בתל אביב נחשב לקו שמקפיד לעצור בכל התחנות ואילו 392 מתל אביב לאילת נחשב לקו שעוצר במידה הפחותה ביותר בתחנות. עוד על פי מאגר הנתונים, ימי ראשון, שלישי וחמישי נחשבים לעמוסים ביותר, במידה שווה יחסית.

האפליקציה צברה עד כה 200 אלף הורדות. היא פופולרית בעיקר בתל אביב, לאחר מכן בחיפה, נתניה, רמלה ולבסוף בירושלים. נטבס הוקמה בידי דוד וטין, ליאב סגרון, שניר מכלוף ושמעון תוהמי. היא מעסיקה כיום שמונה עובדים במשרדים שחנכה לאחרונה ברעננה.

תגיות