אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אביב הגיע, רווח בא: חברות האופנה לא צריכות להסתנוור מתוצאות הרבעון הראשון צילום: בועז אופנהיים

אביב הגיע, רווח בא: חברות האופנה לא צריכות להסתנוור מתוצאות הרבעון הראשון

זינוק של 85% ברווח הנקי שהציגה קסטרו מצטרף למגמה שנראתה בדו"חות גולף ופוקס. אלא שחג הפסח, שחל כולו ברבעון, הוא הגורם העיקרי לתוצאות

30.05.2013, 08:47 | גיל קליאן

בחברות האופנה הנסחרות בבורסה של תל אביב הרבעון הראשון של שנת 2013 נראה נפלא: קסטרו, פוקס וגולף דיווחו כולן על זינוק דו־ספרתי במכירות ועל יותר מהכפלה של הרווח התפעולי.

קראו עוד בכלכליסט

קסטרו, שחשפה אתמול תוצאות כספיות, סיכמה את הרבעון הראשון של 2013 עם רווח נקי של 13.9 מיליון שקל, זינוק של 85% לעומת הרבעון הראשון בשנת 2012; גולף קפצה במדד זה ב־90% ודיווחה על רווח נקי של 13.3 מיליון שקל; ופוקס, שהחלה ברבעון הראשון לקצור את פירות ההשקה הגרנדיוזית של רשת אמריקן איגל, דיווחה על עלייה של 137% ברווח הנקי ל־18 מיליון שקל.

האם נגמרו הצרות של רשתות האופנה הישראליות, ריבוי שטחי המסחר והקניונים ופלישת רשתות האופנה הזרות? לא ממש. כאשר בוחנים את הסיבה לשיפור הדרמטי בתוצאות של כל חברות האופנה המקומיות מגלים כי הגורם המכריע ברבעון היה חג הפסח. ברבעון הראשון של 2013 חל חג הפסח כולו בחודש מרץ, בעוד ברבעון המקביל ב־2012 חל חג הפסח בחודש אפריל - כלומר ברבעון השני של השנה.

סניף פוקס. חג הפסח השפיע מהותית על המכירות סניף פוקס. חג הפסח השפיע מהותית על המכירות סניף פוקס. חג הפסח השפיע מהותית על המכירות

חג הפסח השפיע מהותית על המכירות של כל החברות, לא רק בחברות שחשופות במיוחד לקניות המתנות לחג כמו גולף אנד קו, פוקס הום וללין. אתמול הגיעו דו"חות קסטרו והראו כי גם כאשר מוכרים אופנה בלבד אפשר ליהנות מאוד מחג האביב, כאשר החברה הראתה זינוק של 26.3% במכירות (קצב צמיחה גבוה משל גולף) ל־196.7 מיליון שקל ברבעון. בחברה הסבירו את הזינוק גם בפתיחה של חמש חנויות חדשות, אך רובו הגיע ממכירות החג.

גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו, הסכים כי התוצאות הטובות לא מסמנות מהפך בענף. "אנחנו לא מסתנוורים מהתוצאות של הרבעון", אמר ל"כלכליסט". "אבל אנחנו כן מרוצים כי הצלחנו לצמוח מעבר להשפעה הגדולה של החג".

מה שנראה טוב ברבעון הראשון של השנה צפוי להתאזן כאשר יגיעו תוצאות הרבעון השני. השוואה בין המחצית הראשונה של 2012 למחצית הראשונה של 2013 תאפשר השוואה "נקייה" שתכלול בתוכה את מכירות הפסח בשתי התקופות. רק תוצאות המחצית יאפשרו לקבוע מי מהרשתות מתמודדת בהצלחה אמיתית עם סביבת התחרות הקשה, עם עליית מחירי התשומות, עם הרשתות הזרות - ועם כל האיומים האחרים שהיו כאן לפני הפסח ונשארו גם אחריו.

תגיות