אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מפרקת בטר פלייס: "יש 25 מתעניינים שונים ברכישת חלקים של הקבוצה"

מפרקת בטר פלייס: "יש 25 מתעניינים שונים ברכישת חלקים של הקבוצה"

ביהמ"ש אישר למפרקים הזמניים להמשיך להפעיל את בטר פלייס עד ל-10 ביולי, למרות שמדובר בהפעלה גרעונית. כמו כן אושרה מכירת הקניין הרוחני של החברות "כפוף לזכויותיהם ולהליכים משפטיים שיידרשו"

13.06.2013, 14:39 | זוהר שחר לוי ותומר הדר

"קיבלנו 25 פניות ממתעניינים שונים ברכישת חלקים של בטר פלייס, כשכל אחד מתעניין בחלק אחר. אנחנו ננסה למקסם את ההצעות ולשלבן. הנכס המבוקש והראשון שיימכר – תחנות החלפת הסוללות", כך אמרה היום (ה') המפרקת הזמנית של הקבוצה, עו"ד סיגל רוזן-רכב בדיון בבית המשפט המחוזי מרכז.

קראו עוד בכלכליסט

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, אילן שילה, אישר למפרקים הזמניים, עוה"ד רוזן-רכב ושאול קוטלר, להמשיך להפעיל את בטר פלייס בחודש הקרוב ועד ל-10 ביולי, למרות שמדובר בהפעלה גרעונית, אז ידון בית המשפט בהצעות שיתקבלו לרכישת בטר פלייס. ההצעות יתקבלו עד ל-1 ביולי ולאחר מכן יתומחרו על ידי המפרקים הזמניים.

לדברי עו"ד רוזן-רכב, הנכס המבוקש ביותר של בטר פלייס הוא תחנות החלפת הסוללה "כולן או חלקן". "למעשה", אמרה, "זה הנכס הראשון שיימכר. מעבר לזה, יתקיים מכרז למלאים שיש לחברות, כולל 300 מכוניות חדשות שיש לחברה, רובן בישראל וכמה עשרות מכוניות בטורקיה – יימכרו כפיי שהן. נכס נוסף שיימכר יהיה הקניין הרוחני".

אחד המתעניינים ברכישה הוא צחי מרקור, מנכ"ל חניוני הצלחה, שסיפר בדיון כי הודיע למפרקים הזמניים שעל אף שמדובר ברשת הפסדית, "אנחנו מוכנים לקחת על עצמנו ולתפעול מיידי של כל רשת הטעינה שבה". לדברי מרקור, "אנחנו גם קיבלנו פניות והתחלנו הידברות עם ציבור הנהגים כולל עמותת הנהגים וחברות ליסינג והתחלנו לשקול בחיוב הפעלה של תחנת החלפת הסוללות, כדי שיהיו נהגים שיוכלו להמשיך לצרוך שירותים. אנחנו ניקח 5-6 עמדות החלפת סוללות, המבוקשות ביותר על ידי הנהגים לתקופה קבועה מראש, במקביל נפעל למימוש החזון שלנו, הקמת פרישת רשת הטענת סוללות מהירה בישראל, שמסוגולות לטעון סוללות ברבע-חצי שעה".

"השתוממנו מעלות השירותים שמספקת IBM"

במהלך הדיון, פירט עו"ד קוטלר את הדו"ח שהגיש ביחד עם עו"ד רוזן-רכב, המתאר את פעילות המפרקים מאז מונו על ידי בית המשפט. הוא מתח ביקורת על התנהלנותה של IBM בתקופת ההפעלה הזמנית. "עמדנו נדהמים מול ההיקף הכספי של עלות השירותים שמספקת IBM, מיליון וחצי שקל לפני מע"מ בכל חודש. אנחנו נאלצים לוותר על כל נושא הגיבוי. עובדי IBM פתחו בשביתה איטלקית, הם אמרו שזה הוראה מגבוה. אחרי זה הם הגבילו את ההרשאות שלנו וטענו ל-40 מיליון שקל שנובעים מהפסקת השירות".

קוטלר הוסיף: "המידע שצבור בשרתים ההלו כולל כל פעולה שנעשתה בחברה אי פעם. אם מפסיקים זאת, זה כמו להוריד את השלטר. לא לקבל את ההיסטוריה של השרתים זה כמו להוריד את השלטר, לסגור את ההפעלה. זו צורה לא נאותה, אתה רוצה לעשות משהו – תפנה לבית המשפט".

בא כוחה של IBM, עו"ד גפני, הגיב לדברים וטען כי לא הייתה כל שביתה איטלקית או הפרה מצד החברה. "צריך לצאת מכאן עם החלטה ברורה", אמר. "המפרק מתנה את תשלומיו בביצוע פעולות אחרות. אין לנו בעיה להמשיך לתת את השירות וכמה זמן שחברי ביקש, כפי שזה היה עד כה. אנחנו הספק היחיד שנותן שירות של 50 אלף שקל ביום. השירותים של IBM לא הפסיקו לרגע אחד. הסתבר לנו שנעשים ניסיונות על ידי אנשי בטר פלייס לשנות דברים, להוציא מידע, לא קשור לפעילות השוטפת. לכן, עדכנו את ההרשאות של אותם אנשים ונאלצנו להגיש בקשה לבית המשפט".

עו"ד גפני הוסיף: אין לנו בעיה להמשיך לתת שירות, כולל בחדר המידע, ככל שיינתנו לצורך התפעול השוטף. לא רוצים להחזיק אף אחד בכוח, אבל הבקשה מסתירה כוונה אחרת, פחות לגיטימית מבחינת מי שמשלם אותה. הם (המפרקים) רוצים להקים תשתית שתאפשר להם להקים מערכת שאפשר לעשות את זה בצורה כזו או אחרת. ברור לי שזה יעשה את הכלה 'יותר סקסית' לצורך מכירה אבל זה בוודאי שלא צריך להיות על חשבון מי שהשקיעה בכך. השירותים שניתנו בתחילת השירות.. צריכים להמשיך ולהינתן. אם המפרק רוצה לשנות את השירות עליו להגיש בקשה".

עו"ד רוזן-רכב הוסיפה בהקשר זה כי על בית המשפט להוציא בעניין עוד היום החלטה. "אין טעם בהפעלה נוספת של חודש אם לא יוצא למכירה", אמרה, "כי אחרת הכל יירד לטימיון".

בסיומו של הדיון, ולאור העובדה שלא היו מתנגדים של ממש לכך, הורה השופט שילה כאמור כי החברה תמשיך לפעול הפעלה גרעונית על ידי המפרקים הזמניים עד לדיון הבא בהצעות המכירה, זאת לצורך שימור נכסיה והשאת המחיר שיתקבל בתמורה למכירתה. "יצוין", אמר השופט, "כי מדובר בהפעלה גרעונית. לא היו מתנגדים למעשה לבקשה והרבים תומכים בה. יש לברך בהזדמנות זו את המפרקים ואת הנושים שמשתפים פעולה בהפעלת החברה". השופט אישר עוד את מכירת הקניין הרוחני של החברות "כפוף לזכויותיהם ולהליכים משפטיים שיידרשו". הפרסום ייעשה ביחד עם הפרסום

שכבר אושר באשר לנכסים הנוספים.

באשר ל- IBM, ציין השופט כי בא כוח החברה הסכים להצעת המפרקים הזמניים ולהמלצת בית המשפט כי תשמר זכותה של IBM. "לפיכך", אמר, "תעביר למפרקים הזמניים את כל החומר שבידייה ככל שיידרש לצורך המכירה ולשתף פעולה לרבות מתן הרשאות למשתמשים. אם יידרשו מ-IBM פעכלות נוספות - היא תגיש למפרקים הצעת מחיר".

יצוין, כי עובדי החברה קיבלו היום משכורות.

עו"ד אופיר רונן, המייצג את העובדים, אמר ל"כלכליסט" בתום הדיון: "העובדים ייפגשו עם הרוכשים הפוטנציאליים על מנת לקבל את הצעתם בכל הנוגע לעובדים, במיוחד בנוגע למספר העובדים שיועסקו מבין העובדים הנוכחיים, ואת פרק הזמן המינימלי אותו יתחייבו להעסיקם. אנחנו רוצים לקבל מהם התחייבות להמשיך את העסקת העובדים בתנאים הנוכחיים, תוך שמירה על רף זכויות לעניין דמי הבראה וחופשה". 

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
מחיר ניסאן ליף - תגובה ל 4
מחיר ניסאן ליף (ללא החזר מיסים) בארה"ב הינו כ- 33 אלף דולר. המחיר שהדילר קונה אותה הינו כ 28 אלף דולר. משלוח ימי לישראל הינו 2000 דולר, עד עכשיו כ 30 אלף דולר , שעליהם יש להוסיף 8% מס קניה. מעבר לזה, יש הוצאות מול הנמל,ערבויות מכס,בירוקרטיה במשרד התחבורה, שיווק ומכירה. על הכול יש להוסיף 18% מע"מ. אם תעשה את החישוב תגיע שלפני רווח ליבואן, המחיר המינמלי הינו כ 150 אלף ש"ח. מאחר ורכבים שאינם נמכרים בסיטונאות יש בדרך כלל רווח של לפחות 20 עד 25 אחוז, אני מאמין שלא סביר שמחיר ניסאן לייף יהיה מתחת ל 180 אלף ש"ח וסביר יותר שיהיה באזור ה 200 אלף ש"ח. אם אתה מוכן, אני אשמח לקנות ממך אופציה לרכישת ניסאן לייף ב 135 אלף ש"ח.
לירן  |  14.06.13
4.
לגאון מ 1
בעוד חודשיים מגיעה הניסאן ליף, זאת יכולה לעשות ללא טעינה 200 ק"מ, מחירה בשוק יהיה בין 125 ל 135 אלף ש"ח, טעינה מלאה בבית עולה 12 ש"ח, עכשיו ספר לי מי ירצה לקנות רנו מעפנה של בטר פלייס שנוסעת בקושי 100 ק"מ? בטר פלייס זהו חטא ההיבריס של החברה לישראל שי אגסי ומי שנתן להם להשתמש בכספינו לצורך המגלומניה שלהם, וראה ערך טסלה מלפני שהתחילו להיתקיים בטר פלייס, אם כבר להשקיע אז ברכב השטח של מהנדס הרכב שהמציא את רכב השטח הטוב בעולם (הוא ישראלי וחי בארץ ושכחתי את שם הרכב שמטפס על קירות).
קובי  |  13.06.13
לכל התגובות