אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחזקת רכבי הליסינג צפויה להתייקר במאות שקלים לחודש צילום: אוהד צויגנברג

אחזקת רכבי הליסינג צפויה להתייקר במאות שקלים לחודש

תקנות מס חדשות שאושרו בוועדת הכספים יעלו את חבות המס של חברות הליסינג, שלפי הערכות יגלגלו את ההתייקרות לצרכן הסופי

16.07.2013, 08:37 | ליאור גוטמן

ועדת הכספים אישרה השבוע שני שינויים בתקנות המס שעלולים להשפיע לרעה על עלות האחזקה החודשית של רכבי הליסינג. מדובר בשני תיקונים טכניים שמהווים חלק מחוק ההסדרים שגובש לאחרונה במשרד האוצר, והם עתידים להיכנס לתוקף כבר במהלך השבועות הקרובים. כתוצאה מהשינויים מסתמן כי כבר ברבעון השלישי תירשם התייקרות חודשית של כמה מאות שקלים בעלות אחזקת הרכב.

קראו עוד בכלכליסט

השינוי הראשון שאושר בוועדת הכספים מתייחס למס שחברת ליסינג צריכה לשלם בעת מכירת מכונית. בענף הליסינג מקובל שחברה מחזיקה את המכוניות שבבעלותה לתקופה ממוצעת של שלוש שנים, שלאחריה היא מוכרת אותן כמכוניות משומשות. הליך המכירה זכה עד היום לפטור ממס על רווחי הון בטענה שמדובר בהחלפת רכב באחד זהה תחתיו, או בעגה המקצועית "שחלוף".

הפטור האמור בוטל, והמדינה מחייבת כעת את חברות הליסינג לשלם מס גם על מכירת המכוניות המשומשות. השינוי עשוי לגרום לחלק מחברות הליסינג, בעיקר הקטנות בענף, להיקלע לבעיות של תזרים מזומנים שמקורן בחבות מס גדולה יותר מזו שהיתה להן עד היום. בעקבות זאת חלקן עלולות לגלגל את העלויות החדשות על הלקוח הסופי, הוא הנהג שמקבל את הרכב ממקום העבודה.

רכבי ליסינג. תקנות המס החדשות ישפיעו לרעה על עלות האחזקה החודשית, צילום: יריב כץ רכבי ליסינג. תקנות המס החדשות ישפיעו לרעה על עלות האחזקה החודשית | צילום: יריב כץ רכבי ליסינג. תקנות המס החדשות ישפיעו לרעה על עלות האחזקה החודשית, צילום: יריב כץ

השינוי השני שאושר בוועדת הכספים הוא הקטנת שיעור הפחת המוכר לצורכי מס על רכבי ליסינג מ־20% לשנה לרף חדש של 16% בשנה. גם תיקון זה מגדיל את חבות המס של חברות הליסינג, מהלך שעלול אף הוא להתגלגל למשתמש הסופי.

לפי בכיר בענף הליסינג, "החברות לומדות את התקנות החדשות ותהיה תקופת הסתגלות, אבל בפועל אפשר להניח שהליסינג יתייקר". בכמה יתייקר? ההערכות הן שהסכום יגיע לתוספת של 200–300 שקל בחודש.

בשיחה עם "כלכליסט" הזכירו בכירים בענף כי בתחילת אוגוסט אמורה להירשם עלייה רוחבית במחירי המכוניות החדשות בכמה אלפי שקלים לדגם בעקבות שינוי נוסחת "המיסוי הירוק" שהמדינה מטילה על רכישת רכב חדש, שבמסגרתו היא מעניקה הנחה של עד 15 אלף שקל על רכישת רכב כאשר גובה ההנחה תלוי ברמת הזיהום שגורם כל דגם. בתחילת אוגוסט תחמיר המדינה את נוסחת הזיהום, כך שההנחה שניתנת על רכישת מכוניות חדשות תקטן ומחירי המכוניות יעלו.

הדבר משפיע על רכבי הליסינג, כיוון שתקנות המס הנוכחיות קובעות שעלות האחזקה החודשית של הרכב, הוא שווי השימוש בו, נגזר ממחיר הרכב החדש. לפיכך, אם מחירי המכוניות החדשות יעלו כתוצאה מהקטנת הטבת המס על זיהום אוויר, עלות החכירה החודשית תגדל ביחס זהה ותתגלגל למעשה אל הלקוח הסופי.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
צריך לחסל את תופעת הליסינג
אנשים נוסעים בלי חשבון על רכבי ליסינג,שלכאורה עם הם נוסעם 1 ק"מ או 4000 ק"מ,העלות היא אותה עלות. התוצאה: בזבוז דלק, זמן ,אנרגיה,כבישים פקוקים. ועודף כסף והעצמה לגופים פרטיים כגון יבואני רכב שעושקים את הציבור. נותנים הנחות גדולות לחברות הליסינג ומגלגלות זאת לפתחם של הלקוחות הפרטיים. אם זה יעלה יותר אנשים יחשבו פעמיים באם לקחת רכב מהעבודה או לקנות רכב משלהם.
דני , גבעת כח  |  19.07.13
9.
חארטה בארטה - העיקר שיש מי שמאמין
המכוניות המשפחתיות לא יתייקרו, בגלל שכמו שכתבתם בעצמכם -טויוטה ישרה את המחירים. מעבר לכך, חברות הליסינג לא טיפשות. אם הן יעלו מחירים הן יפסידו לקוחות. המצב במשק גרוע ובליסינג יודעים טוב מאוד שעליית מחיר של "מאות שקלים" היא התאבדות, כי הלקוחות בורחים. קל מאוד לבוא ולבכות כל פעםן מחדש. אם תבדקו תגלו שחברות הליסינג הבטיחו משהו כמו 20 פעם ש"המחיר עולה". אז? המחיר עלה? העיקר שבאו לבכות לכם ומיהרתם לכתוב
אחד מהענף  |  17.07.13
לכל התגובות