אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האצטדיון של הדאלאס קאובויז ייקרא על שם AT&T צילום: רויטרס

האצטדיון של הדאלאס קאובויז ייקרא על שם AT&T

הקבוצה האמריקאית חתמה על הסכם חסות שם ענק עם חברת הטלקומוניקציה האמריקנית. ב-ESPN דווח כי שווי העסקה נע בין 17 ל-19 מיליון דולר בשנה אך לא פורסם משך תקופת החוזה

28.07.2013, 14:45 | סוכנויות הידיעות

דאלאס קאובויז חתמו על הסכם חסות שם ענק עם חברת הטלקומוניקציה האמריקנית AT&T. במסגרת ההסכם ייקרא מעתה אצטדיון הקאובויז על שם התאגיד. "אנחנו נעבוד יחד כדי לספק לאוהדים חווית יום המשחק אינטראקטיבית, שאינה דומה לשום דבר אחר", נאמר בהכרזה.

קראו עוד בכלכליסט

ב-ESPN דיווחו כי שווי העסקה נע בין 17 ל-19 מיליון דולר בשנה אך לא פורסם משך תקופת החוזה.

במבט ראשון נראה כי היא מפספסת רק במעט את תואר העסקה הגדולה ביותר באמריקה לזכויות השם של אצטדיון. אולם לטענת כמה מומחים לעסקי ספורט ג'רי ג'ונס והדאלאס קאובויס שלו, מפתחים בעזרת הטכנולוגיה האלחוטית של AT&T, מקור חדש של הכנסות למשחקי הספורט הגדולים.  

ג ג'רי ג'ונס משמאל. "ג'רי תמיד מקדים את זמנו בכל הקשור למציאת דרכים לייצר הכנסות" | צילום: אם סי טי ג

"הדבר הגדול הבר הוא חווית הצפייה במסך שני", אומר אבהיג'יט ביסוואס, מומחה שיווק מאוניברסיטת טקסס בדאלאס. במסגרת עבודתו הוא בוחן את כיצד יראה העתיד הפוטנציאלי של אוהדים במה שמכונה כעת אצטדיון AT&T.

"מדובר פה בסמארטפונים, טאבלטים, מחשבים וטכנולוגיה", סיפר בראיון סטיבן ג'ונס, בנו של הבעלים של הקאובויז. "מראש התמקדנו בהם. לא היה פה מדובר רק בהשגת עסקה לזכויות שם... זהו עסק גדול מכך".

לפי ההערכות של ביסוואס ומומחה עסקי הספורט קרייג דפקן, במהלך משחקים האוהדים יוכלו לראות בסטרימינג תקצירים של משחקים אחרים של ה-NFL, לתקשר עם חברים שאינם באצטדיון, ולצפות דרך המכשירים הניידים בתוכן מיוחד שיספקו הקאובויס ואחרים. הקבוצה ו-AT&T קרוב לוודאי יחלקו ביניהן בהכנסות, שינבעו מהטכנולוגיה שעדיין לא פותחה.

עם זאת החברה הוסיפה כי חלק מהתוספות האינטראקטיביות החדשות יהיו זמינות רק ללקוחות AT&T.

ההתפתחויות השונות פירושן בסופו של דבר שימוש נוסף במידע ברשת AT&T, שחוזקה בתוך האצטדיון, מסביבה ובחניונים. מידע אלחוטי נחשב לאחד מהסגמנטים העסקיים בעלי שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בחברה. בשבוע שעבר דיווחה החברה כי ההכנסות מתחום זה לבדו, צמחו ברבעון השני בקרוב ל-20% ל-5.4 מיליארד דולר. יתרה מכך, בחברה מצפים כי תחום המידע הנייד יישאר אבן פינה לצמיחה עתידית.

לטענת ביסוואס ודפקן, חלק מהתכנים הבלעדיים עשויים לכלול תוספת תשלום, אף שככל הנראה יערכו לא מעט ניסויים שיכללו הצעות שונות במחירים משתנים. "ג'רי תמיד מקדים את זמנו בכל הקשור למציאת דרכים לייצר הכנסות", אומר דפקן, מרצה לשעבר באוניברסיטת טקסס בארלינגטון, המלמד כיום באוניברסיטת צפון קרולינה בשרלוט.

ברחבי הליגה, ג'רי ג'ונס נחשב כמקדם חדשנות וכמי שפועל באגרסיביות להשגת חוזי ספונסרשייפ עסקיים וגריפת הכנסות ממושבי אח"מ.

החוזה הנוכחי כולל סעיף סודיות, שאינו מאפשר לאף אחד מהצדדים לחשוף את הנתונים הפיננסיים המעורבים. עם זאת, על פי הדיווח ב-ESPN עסקת הקאובויZ נמוכה מהעסקה ל-20 שנה בשווי 20 מיליון דולר שנחתמה עבור סיטי פילד, שמארח את משחקי הניו יורק מטס.

תקופת הזמן השכיחה עבור זכויות שם היא בדרך כלל 20 שנה, אף שאם ישנה החלטה על חלוקת הכנסות, הסכום השנתי עשוי להשתנות. "זוהי לא העסקה הגדולה ביותר בהיסטוריה של זכויות שם", הודה ג'רי ג'ונס במסיבת העיתונאים. "אך זוהי מערכת היחסים של זכויות שם הטובה ביותר הקיימת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות