אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת הכלכלה אישרה: תוויות אזהרה יודבקו על בקבוקי אלכוהול צילום: גדי קבלו

ועדת הכלכלה אישרה: תוויות אזהרה יודבקו על בקבוקי אלכוהול

הוועדה החליטה כי חובת הדבקת תווית אזהרה על מיכלי משקאות המכילים למעלה מ-15.5% אלכוהול תיכנס לתוקף בתוך שנה. בעוד שנתיים יודבקו תוויות אזהרה גם על משקאות בהם ריכוז האלכוהול נמוך מכך. חובת האזהרה תחול גם על פרסומות בכלי התקשורת

30.07.2013, 12:26 | חן פונדק
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן (עבודה), אישרה היום סופית את התקנות המסדירות את הגבלת הפרסומות והשיווק של משקאות אלכוהוליים. על מיכל משקה משכר חזק – ששיעור האלכוהול בו עולה על 15.5% יופיע: "אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות!". על מכלי משקאות משכרים ששיעור האלכוהול בהם הוא עד 15.5% יופיע הכיתוב: "אזהרה: מכיל אלכוהול – מומלץ להימנע משתיה מופרזת".

קראו עוד בכלכליסט

עוד נקבע כי האזהרה תופיע באותיות בצבע שחור על רקע לבן וגודלה יהיה 15% לפחות משטח התווית של המשקה. החובה להדביק את תווית האזהרה על משקאות משכרים חזקים (מעל 15.5% אלכוהול) תיכנס לתוקף תוך שנה ועל משקאות משכרים בהם עד 15.5% אלכוהול – תוך שנתיים.

תקנות האלכוהול החדשות. על בקבוקים עם למעלה מ-15.5% אלכוהול תודבק תווית עם הכיתוב:  "אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות!", צילום: אוראל כהן תקנות האלכוהול החדשות. על בקבוקים עם למעלה מ-15.5% אלכוהול תודבק תווית עם הכיתוב: "אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות!" | צילום: אוראל כהן תקנות האלכוהול החדשות. על בקבוקים עם למעלה מ-15.5% אלכוהול תודבק תווית עם הכיתוב:  "אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות!", צילום: אוראל כהן

חובת אזהרה- גם בפרסומות

כמו כן אישרה הוועדה את הסעיפים לגבי מגבלות הפרסום של אלכוהול בעתונוות, שלטי חוצות, ברדיו, טלוויזיה ואינטרנט. בפרסומות בכתב נקבע כי האזהרה תופיע בצבע בולט בנוגד את רקע הפרסומת, וגודלה יהיה לפחות 5% משטח הפרסומת. בפרסום בעל פה תושמע האזהרה, בהתאם לנוסח המתאים למשקה, בעוצמת קול שאינה נמוכה לעוצמת הקול של הפרסומת ובהקראה ברורה. בפרסום באמצעים אלקטרוניים ניתן יהיה לכלול את האזהרה בכתב או בעל פה, לפרק זמן של 5 שניות לפחות בזמן שידור הפרסומת. החובה להכליל את האזהרה בפרסומות תיכנס לתוקף תוך 90 יום מפרסומם הרשמי של התקנות על ידי משרד הבריאות.

מנהלת תחום הסכמים מסחריים דו לאומיים במשרד הכלכלה, נטלי גוטמן חן, הסבירה כי אומנם לפי החוק ישנה הבחנה בין משקאות משכרים ששיעור האלכוהול בהם עד 15.5% (בעיקר בירה ויין) ומשקאות משכרים חזקים ששיעור האלכוהול בהם מעל 15.5%, אולם הבחנה זו אינה נהוגה בארצות הברית והאיחוד האירופי. לדעת חן צריכה להיות אזהרה אחידה לפי הנוסח הפחות חריף.

ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) אמר בתגובה כי הטענות האלה כבר הועלו בדיונים הקודמים וחברי הכנסת קיבלו החלטה אחרת.

תגיות