אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לוח זמנים חדש לרכבת ישראל: נסיעה מראשל"צ לתל אביב תימשך 9 דקות צילום: עמית שעל

לוח זמנים חדש לרכבת ישראל: נסיעה מראשל"צ לתל אביב תימשך 9 דקות

זאת החל מיום ראשון הקרוב, כתוצאה מהוספת רכבות בשעות העומס וצמצום מספר העצירות בקווים הראשיים. נסיעה מאשקלון לת"א תארך 44 דקות ומירושלים לת"א - שעה ו-7 דקות

30.07.2013, 22:26 | ליאור גוטמן
ביום ראשון הקרוב ייכנס לתוקפו לוח זמנים חדש ברכבת ישראל, במסגרתו, כך מבטיחים שם, יקוצרו משמעותית זמני הנסיעה. כך לדוגמה, ברכבת מבטיחים שזמן הנסיעה מראשון לציון לתל אביב יארך 9 דקות, (לעומת 15 דקות כיום); זה בין אשקלון לתל אביב יארך 44 דקות (לעומת 54 דקות כיום); זה בין אשדוד לתל אביב יארך 35 דקות (לעומת 45 דקות כיום) ואילו זה בין יבנה לתל אביב יארך 18 דקות (לעומת 24 דקות כיום).

השיפור בלוח הזמנים הושג כתוצאה מהוספת רכבות בשעות העומס כמו גם צמצום מספר העצירות בקווים הראשיים. "ישנם מקרים בהם הרכבת הכבדה מתנהגת כמו רכבת קלה, ועוצרת בכל כמה ק"מ. זה מצב שלא יכול להימשך", מסביר בכיר בחברה.

שר התחבורה ישראל כץ, צילום: מיקי אלון שר התחבורה ישראל כץ | צילום: מיקי אלון שר התחבורה ישראל כץ, צילום: מיקי אלון

לוח הזמנים החדש כולל גם קו רכבת חדש בין אשקלון להוד השרון בו יסעו שתי רכבות בכל שעה. הקו בין תל אביב לירושלים יכפיל את מספר הנסיעות שלו ויכלול "קו אקספרס" נטול עצירות, בו זמן הנסיעה יארך שעה ו-7 דקות.

"עידוד המעבר לתחבורה הציבורית הוא יעד לאומי שיחסוך למשק מיליארדי שקלים. זאת הדרך היחידה להפחית את השימוש ברכב הפרטי, שגורם לעומס בכבישים, לבזבוז של מיליוני שעות עבודה, לזיהום אוויר, לתאונות דרכים ולבעיות חניה במרכזי הערים. יתר על כן, כל מי שמגיע לעבודה אחרי שישב בנחת ברכבת ולא בפקק, הוא רגוע יותר, פרודוקטיבי יותר ובריא יותר". טוען שר התחבורה כץ. לדבריו, מספר הנוסעים ברכבת ישראל ממשיך לצמוח בקצב של כ-12% בשנה, ובמהלך שנת 2020 צפויים לנסוע ברכבת מעל ל-80 מיליון איש, כפול ממספר הנוסעים הנוכחי.

מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר הוסיף שלוח הזמנים החדש הוא חלק ממהלך מקיף לשיפור השירות על ידי הפעלת רכבות ישירות ומהירות, קיצור משך הנסיעה והטמעת תיקונים בלוח הזמנים.

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
מזלזלים בנו ברכבת ישראל
הנוסעים העולים לרכבת בתחנת משה דיין בראשון לציון בשעה 7:28, ודאי יסכימו איתי, שיש לשנות את תחנת היעד מ"רכבת להוד השרון ל"רכבת לקהיר". העומס בשעה זו מזכיר תמונות של רכבות במצרים או הודו. אנשים דחוסים במעברים ונתלים על הדלתות, עדיין מבפנים, אבל לא יאוחר היום שיתלו גם מבחוץ. מתי ישפרו את התנאים? עודדו אותנו ליסוע בתחבורה ציבורית, קיצרו את זמני הנסיעה. הכל היה משביע רצון ויותר מזה, עד שיותר ויותר אנשים משתמשים ברכבת דבר שהנהלת הרכבת צריכה לקחת בחשבון ולא להתעלם מהמצב.
דפנה ויינטראוב , ראשון לציון  |  11.11.13
19.
מתי כבר יבנו מסילה מזרחית מחדרה דרך השרון לכ"ס, ראש העין בן גוריון ולוד?
עם מסילה כזאת ניתן יהיה להוריד מהרכבת בתחנות העומס של גוש דן, את כל התנועה הכבדה מצפון לדרום שאין שום סיבה שתעבור במרכז. בעיקר חיילים מהצפון בדרכם לעיר הבה"דים ורכבות מטען. ברגע ש40-50 רכבות ביום בכלל לא ייכנסו לתל אביב, אלא יורידו נוסעים בשוהם/אלעד, ראש העין, כ"ס, קדימה, חדרה מזרח, יקנעם והצ'ק פוסט, ניתן יהיה לשפר גם את השירות בתוך גוש דן ולהכניס לתל אביב יותר רכבות שבאמת מעלות ומורידות נוסעים ולא סתם תופסות את המסילה. המסילה המזרחית ברובה כבר קיימת עוד מימי הטורקים עכישו צריך עוד 2-3 מליארדי ש"ח ושלש שנות עבודה בשביל לסגור עניין, ולהסיע בה רכבות נוסעים ומטען.
אסף , תל אביב  |  04.08.13
18.
תחנת יבנה מזרח
שיפור בשירות ? רק חבל שלא ציינו שלתחנת יבנה (מזרח) הורידו רכבת, כך שיש רק רכבת אחת בשעה. כמו-כן - הקדימו את שעת היציאה של הרכבת היחידה, כך שבמידה ואני מפספס את הרכבת (כי צריך לשים את הילדה בגן, כן ?), אני נדרש לחכות שעה !!!! שלמה לרכבת הבאה. כל תושבי גדרה, גוש מושבי עשרת ורוב תושבי יבנה משתמשים בתחנה הזאת.
ג. , גדרה  |  04.08.13
17.
הכותרת האמיתית: צומצמה עצירת הרכבת ביבנה תחנות בת ים וחולון.
למה? ככה. כי לא מתאמצים להחזיר את המצב לקדמותו בבת ים וחולון לפחות בשעות השיא ע''י הפעלת רכבת פרברית לפחות בין יבנה מערב או ראשון מערב להגנה בתל אביב. ככה יש בלוח ''אין בשורה'' לתושבי יבנה בת ים וחולון. היו 3 רכבות בשעה עכשיו 2 .
נוסע קבוע ברכבת , מרכז  |  03.08.13
לכל התגובות