אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירת אדפטיבי ל־AOL הניבה לג'מיני תשואה של פי 6.5

מכירת אדפטיבי ל־AOL הניבה לג'מיני תשואה של פי 6.5

הענקית האמריקאית רוכשת את הסטארט־אפ הישראלי־אמריקאי לפרסום וידיאו ברשת ב־405 מיליון דולר. הקרן הישראלית, שהיתה הראשונה להשקיע בחברה, תקבל 65 מיליון דולר: "כשהחברה נוסדה היה קשה להעריך כמה גדול יהיה השוק הזה"

08.08.2013, 09:31 | אסף גלעד

קרן ההון סיכון ג'מיני, בניהולם של יוסי סלע ומנשה עזרא, תכניס כ־65 מיליון דולר ממכירת הסטארט־אפ הישראלי־אמריקאי אדפטיבי (Adap.TV) לענקית האינטרנט AOL, כך נודע ל"כלכליסט". אתמול הודיעה AOL כי תרכוש את החברה, הנחשבת כיום לאחת מרשתות הפרסום הגדולות בתחום הווידיאו, ב־405 מיליון דולר. AOL תשלם לאדפטיבי 322 מיליון דולר במזומן, והשאר, 83 מיליון דולר, במניות AOL. 

קראו עוד בכלכליסט

ג'מיני, שמחזיקה לפי הערכה ב־16% ממניות אדפטיבי, השקיעה בחברה מאז היווסדה ב־2007 כ־10 מיליון דולר במצטבר, בעיקר מהקרן הרביעית שלה. כך הופכת אדפטיבי לאחת מחברות הפורטופוליו המוצלחות עבור ג'מיני 4, שמחזיקה באמתחתה חברות נוספות בעלות פוטנציאל לאקזיט, כמו מנוע ההמלצות לכתבות אאוטבריין וחברת האחסון אקסנה.

דעה התור להנפקה לא באמת מתארך היזמים הישראלים שואפים לבנות חברות גדולות אבל לא עומדים בפיתוי של הצעות רכישה אסף גלעד, 3 תגובותלכתבה המלאה

"כשהחברה נוסדה עוד לא ממש ידעו מה זה פרסום על גבי וידיאו, והיה קשה להעריך כמה גדול יהיה השוק הזה, אבל החלטנו לתת לו מיליון דולר ראשונים", מספר דניאל כהן, שנחשב למשקיע הראשון באדפטיבי במסגרת ג'מיני.

ג'מיני היא המשקיעה הישראלית היחידה בחברה לצד הקרנות האמריקאיות ספארק ורד פוינט, המחזיקות בכ־20% ממניות החברה כל אחת, וקרן בסמר שמחזיקה בכ־15%. שאר מניות החברה מוחזקות בידי היזמים, הישראלי אמיר אשכנזי, שיכניס לפי הערכה 40 מיליון דולר מהעסקה, טג גרנגר, דוקטורנט למדעי המחשב באוניברסיטת סטנפורד, וד"ר דן קליין, חוקר בלשנות ומדעי המחשב מאוניברסיטת ברקלי, עם 85 העובדים. עד היום גייסה החברה מהקרנות 48 מיליון דולר. אשכנזי, שמנהל את החברה, ייסד בעברו את שופינג.קום ומכר אותה ל־eBay זמן קצר לפני שהקים את אדפטיבי תמורת 620 מיליון דולר.

אדפטיבי מאפשרת למקד את הקמפיינים הפרסומיים

רכישת אדפטיבי היא הרכישה השישית של AOL בישראל והשנייה בתחום הווידיאו, לאחר שבשנת 2010 רכשה את 5min, כיום החברה שמנהלת את כל תחום הווידיאו ב־AOL העולמית. יתרונה של אדפטיבי הוא בטכנולוגיה המאפשרת להם למקד את הקמפיין הפרסומי שלהם בקהל היעד באמצעות פילוח מדויק על פני אלפי אתרי תוכן באופן אוטומטי. אדפטיבי נוסדה ב־2007 והחלה את דרכה כמפתחת טכנולוגיה המבצעת עבור מפרסמים אופטימיזציה של פרסום על גבי סרטוני וידיאו ברשת, תחום שזוכה לצמיחה מואצת בשנים האחרונות מאחר שיותר ויותר תקציבי פרסום הועברו לווידיאו ברשת. בהמשך הפכה לרשת פרסום על גבי וידיאו ולמגשרת בין ספקי התוכן לבין המפרסמים ומציעה את שטח הפרסום למי שיציע את המחיר הגבוה ביותר. אחת היכולות הבסיסיות של הטכנולוגיה של אדפטיבי היא היכולת לבצע אופטימיזציה של מיקום להשגת תוצאות מקסימליות.

יוסי סלע, ממנהלי ג יוסי סלע, ממנהלי ג'מיני. המשקיעה הישראלית היחידה | צילום: אוראל כהן יוסי סלע, ממנהלי ג

בחודשים האחרונים התכוננה אדפטיבי לקראת הנפקה בנאסד"ק. היא התכוונה לגייס 40—50 מיליון דולר לפי שווי מוערך של 300–350 מיליון דולר וזאת בין השאר בזכות הזינוק המשמעותי בהכנסותיה: ב־2011 היו הכנסותיה 33.4 מיליון דולר, לפי המגזין INC, ואילו ב־2012 הן זינקו פי שלושה לכ־100 מיליון דולר.

מכפיל כוח בתחרות מול יוטיוב ופייסבוק

AOL מהמרת בשנים האחרונות על גידול בתחום הווידיאו והתוכן, ואדפטיבי, כאחת מרשתות הפרסום הגדולות בארה"ב בתחום הווידיאו, היא סחורה חמה עבורה. AOL רכשה לפני שלוש שנים את 5 min הישראלית תמורת 65 מיליון דולר, שכיום עומדת בבסיס רשת סרטוני הפרמיום בסינדיקציה של AOL ואחראית על הפצה של סרטים ברשת.

שלושת המייסדים הישראלים של 5min, רן הר נבו, טל סימנטוב וחנן לשובר, משמשים כיום כמנהלי תחום הווידיאו בתאגיד האמריקאי ואחראים בין השאר לייצורו, הפצתו ולפיתוח טכנולוגיה חדשנית עבורו. פעילות הווידיאו של AOL נחשבת כיום לאחת הגדולות בארה"ב, והיא השלישית במספר הצפיות לאחר יוטיוב ופייסבוק בזכות 182 מיליון צפיות בארה"ב, לפי נתוני קומסקור לחודש מאי.

בדיווח ששחררה לבורסה, הודיעה AOL כי "אדפטיבי מספקת את הפלטפורמה היחידה שמחברת וידיאו מאתרי תוכן ומפרסמים על גבי כל סוגי המסכים, כמו גם מערכת ניהול ומדידת יעילות ומיקוד של פרסום על גבי וידיאו. היא גם אחת מפלטפורמות הפרסום הצומחות ביותר באינטרנט עם הכנסות שמכפילות עצמן מדי שנה בכל אחת משלוש השנים האחרונות. אדפטיבי עובדת כיום עם מרבית סוכנויות הפרסום הגדולות, וכוללת צוות מוכשר שימשיך לפתח כלים חדשניים ואוטומטיים לפרסום על וידיאו. השילוב בין AOL לבין אדפטיבי צפוי ליצור את החברה היחידה בעולם שיש לה פתרונות מקצה לקצה בתחום הפרסום בוידיאו לאתרי תוכן".

תגיות