אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לחיות נכון: שיטת האימון Core Fitness צילום: ענר גרין

לחיות נכון: שיטת האימון Core Fitness

השיטת משלבת פעילות אירובית עם עבודה על שרירי הליבה, שמסייעת בשמירה על שיווי המשקל

13.08.2013, 09:13 | יונת נחמני
"שיעורי Core ופילאטיס שעובדים על שרירי הליבה הם בדרך כלל שיעורים משעממים שלא מזיעים בהם כלל", אומרת מירטה קנטור, מדריכת Core Fitness בהולמס פלייס בהרצליה פיתוח. "בשיעור הזה אנחנו משלבים פעילות אירובית ואימון קצבי ומרובה רוטציות לצורך העלאת הדופק עם עבודה על שרירי הליבה ‑ השרירים שאחראים על היציבה ומסייעים בשמירה על שיווי המשקל".

ההגדרה הרשמית של ה־Core Fitness היא אימון דינמי מתקדם בדופק גבוה, המשלב אביזרי התנגדות ועבודה תנועתית על חיזוק השרירים העמוקים ומערכת השרירים הגלובלית. השיעור כולל שימוש במגוון אביזרים כמו כדורי פיטבול ואוברבול, מדרגת קפיצה, בר וגומיות, לצד עבודת חיזוק ויציבה ופעילות אירובית בקצב משתנה. "הכיף באימון הוא שלא יודעים מה הדבר הבא", מסבירה קנטור. אחרי כרבע שעה של חימום מתחילים בסדרת תרגילים המדורגים מהקל אל הקשה, כאשר דווקא הקטעים האירוביים שבהם מעלים את הדופק הם אלה שמאפשרים למתאמנים הפוגה מהעבודה המאומצת על שרירי הליבה. "דווקא את הפעילות האירובית, שבה קופצים ונעים מצד לצד, אני מגדירה כקטעי קישור ומנוחה", אומרת קנטור.

אימון Core Fitness. הפעילות האירובית היא שלב המנוחה, צילום: ענר גרין אימון Core Fitness. הפעילות האירובית היא שלב המנוחה | צילום: ענר גרין אימון Core Fitness. הפעילות האירובית היא שלב המנוחה, צילום: ענר גרין

השיעור מיועד לכל הגילאים, כולל נשים בחודשי ההיריון הראשונים, אך מצריך רמת כושר התחלתי גבוהה יחסית. בשיעור של קנטור, שמתנהל לאורך שעה על רקע מוזיקה קצבית, משתתפות בעיקר נשים שמתעמלות ונמצאות ברמת כושר מתקדמת. "גם גברים הגיעו בהתחלה לאימון, אבל התייאשו כי קשה להם מאוד בסוג כזה של פעילות", היא אומרת.

למה זה טוב? אימון ה־Core Fitness מסייע לשתי המערכות, העצבית והמטבולית, לעבוד בשיא עוצמתן והפעילות האירובית מסייעת לשריפת קלוריות ולירידה במשקל.

פרטים: 100 שקל לשיעור ניסיון + שימוש חופשי במתקני המועדון למשך היום; 345–405 שקל למינוי חודשי, תלוי בסוג ובמסלול המינוי; יום רביעי, 10:15, הולמס פלייס, הרצליה פיתוח.

אופניים. הכי הרבה פציעות בראש, צילום: אי פי אי אופניים. הכי הרבה פציעות בראש | צילום: אי פי אי אופניים. הכי הרבה פציעות בראש, צילום: אי פי אי

מפרקים - פציעות ספורט

 

1. כ־50% מפציעות הספורט הן תוצאה של טראומה פתאומית וכ־50% נובעות ממאמץ יתר.

2. כ־40% מהפניות למיון של ילדים עד גיל 16 הן בגין פציעות ספורט.

3. אין לאשר לילדים להתאמן בספורט מסוג אחד מספר שעות שבועי העולה על גילם. לדוגמה, ילד בן 12 שמתאמן יותר מ־12 שעות בשבוע בטניס סיכוייו להיפצע גדלים ב־70%.

4. פציעות ראש הן השכיחות בפציעות הספורט. שכיחותן הגבוהה ביותר - פי שניים מענפים אחרים - היא ברכיבה על אופניים, ואח"כ בכדורגל וכדורסל.

5. באימון קבוצתי נפצעים פחות.

מידע: ד"ר הדס אבני, מומחית ברפואת ילדים ורפואת ספורט

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
מחפשים דרך לשדרג את האימון שלכם?
מחפשים דרך לשדרג את האימון שלכם? אפליקצית 12ReAct תעשה זאת ובגדול! לצפיה באימון בשילוב האפליקציה: http://12react.com/fitness תוך מספר חודשים אפליקצית 12ReAct הופכת לאחת הדרכים היעילות והמעניינות שבעבודה גם בחדר כושר ובעבודה על במגוון תרגילים עם קרוב ל-1,000 הורדות ומאות מאמנים, מדריכים ומתאמנים שמשתמשים בה בארץ ובעולם http://www.12ReAct.com חפשאו אותנו גם בפייסבוק וביוטיוב (פיתוח ישראלי, השימוש הינו חינמי עכשיו ובעתיד)
12ReAct  |  19.06.17