אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אושרה התוכנית הלאומית למניעת זיהום אוויר בעלות של 140 מיליון שקל צילום: בלומברג

אושרה התוכנית הלאומית למניעת זיהום אוויר בעלות של 140 מיליון שקל

לפי המשרד להגנת הסביבה, התוכנית תציל עד 700 איש בשנה. בין החלטותיה: פיילוט להפעלה של אוטובוסים עירוניים המופעלים באמצעות גז טבעי דחוס וצמצום הנסיעה ברכבי ליסינג

25.08.2013, 13:49 | חן פונדק
הממשלה אישרה את התוכנית הלאומית למניעת זיהום אוויר. את התוכנית הציג השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ. עלות התוכנית עד 2017: 140 מיליון שקל. לפי המשרד להגנת הסביבה התוכנית תציל עד 700 חיי אדם בשנה ופרץ הוסיף כי "דווקא בעת הזו של קיצוצים וגזירות, השקת התוכנית מעידה על החשיבות שאנו מייחסים לספק לציבור אוויר ראוי לנשימה".

היבט אחד של התוכנית מתמקד בזיהום מתחבורה: במסגרת התוכנית תימשך תוכנית הגריטה של כלי רכב ישנים. בנוסף, עד אפריל יציגו שר האוצר יאיר לפיד, שר התחבורה ישראל כץ והשר פרץ פיילוט להפעלה של שלושה אוטובוסים עירוניים המופעלים באמצעות גז טבעי דחוס. על בסיס פיילוט זה תיבחן המשך הטמעה והפעלה של אוטובוסים המונעים בגז טבעי דחוס.

עמיר פרץ. התוכנית תציל עד 700 איש בשנה, לפי משרדו, צילום: עמית שעל עמיר פרץ. התוכנית תציל עד 700 איש בשנה, לפי משרדו | צילום: עמית שעל עמיר פרץ. התוכנית תציל עד 700 איש בשנה, לפי משרדו, צילום: עמית שעל

כמו כן, עד סוף השנה יציגו שר האוצר, שר התחבורה והשר להגנת הסביבה תוכנית לצמצום הנסיעה ברכבי ליסינג ותתוכנן תוכנית תמריצים לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית במקומות עבודה.

חלק שני של התוכנית הוא הרחבת בסיס המידע לגבי זיהום אוויר בישראל, על ידי שיפור מערך הניטור האוויר הארצי, כולל בחינה מקיפה לזיהום לו חשוף הציבור בתוך הבית ומוסדות שונים, כגון זיהום הנפלט מחומרי ניקוי, חומרי בנייה, ריהוט, שטיחים ועוד.

כמו כן, תימשך התמיכה למעסיקים במשק לצורך עידוד הפחתת זיהום האוויר, על ידי שימוש בדלקים מזהמים פחות.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
לקחתי רכב ליסינג כי אני נוסע מרחק גדול לעבודה וממנה, בחוסר תחבורה ציבורית ראויה.
אף אחד לא שורף דלק סתם. מה, כזה תענוג לנסוע בכבישי ארצנו?? ממש לא! אני נוסע המינימום ההכרחי. מעודדים לעבור לפריפריה, אך בהיעדר תחבורה ציבורית טובה מאלצים את העובדים לקחת רכבי ליסינג, ועכשיו רוצים להעניש אותם? למה???
ראובן , דרום  |  25.08.13
6.
למה חופשי חודשי לספטמבר עולה כמו חודש רגיל?
בגלל החגים יש בקושי חצי חודש עבודה. בספטמבר עדיף להגיע לעבודה ברכב פרטי. תבדקו למה אין חופשי חודשי לערי הפריפריה של גוש דן משולב אגד ודן. איזה מין חופשי חודשי דפוק זה שאפשר להגיע עד לתחנה מרכזית תל-אביב, ואז צריך לשלם בנפרד? ועוד להחליף אוטובוס, ולהיסחב בכבישים מאספים. כבר עדיף אוטו פרטי.
אוליבר טוויסט  |  25.08.13
5.
איך הפכתם את המושג רכב ליסינג לקללה היום כל נהגי הליסינג מוגבלים בנסיעות ומשלימים מכיסם
כל פעם המדינה מוצאת קורבן אחר להתלבש עליו היא עצמה לא נותנת שום פיתרון יעיל לנסיעות זולות ויעילות ומעודדת את האזרחים לעבוד על יד הבית ואם לא מצאו עבודה יקבלו דמי אבטלה דמי הנסיעה חיבים במס וביטוח לאומי וגורמים ליקורם בעשרות אחוזים אין כלל חובה לשלם לעובד את מלוא ההוצאה שלו יש תיקרה שהיא נמוכה ולא רלונטית במשרות מסוימות דמי הנסיעה הינם כמעט בגובה השכר ולכן למעביד אין יכולת להביא עובדים מרחוק שעות הנסיעה אינן מתוגמלות בשום מקום בעולם לא תימצאו מדיניות הזויה כזו
מדיניות הזויה  |  25.08.13
לכל התגובות