אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נפל בקרב: על אף דאגת הציבור, פיקוד העורף לא מספק מידע ברשת צילום: יריב כץ

נפל בקרב: על אף דאגת הציבור, פיקוד העורף לא מספק מידע ברשת

ישראלים רבים תוהים האם ערכת המגן שלהם תקינה ומתי ניתן להחליפה; למרות הלחץ בתחנות חלוקת הערכות והעומס במוקדים הטלפוניים, פיקוד העורף לא משתמש כלל במדיה החברתית או אפילו באתר שלו כדי לענות לשאלות הקהל

28.08.2013, 17:08 | עומר כביר
לאיפה נעלם פיקוד העורף? התקיפה הצפויה של ארה"ב בסוריה כבר החלה לעורר בהלה בקרב הציבור בישראל - שמתבטאת בעומס במוקדים הטלפוניים בבקשה לקבל מידע על חלוקת ערכות המגן. אבל הפיקוד, שאמור לטפל במצבים מסוג זה, לא עושה מאמצים ניכרים על מנת להעביר מידע לציבור בערוצים המקוונים שעומדים לרשותו - שרובם ככולם עומדים דוממים.

קראו עוד בכלכליסט

בכלי התקשורת הופיעו דיווחים על לחץ עצום בתחנות החלוקה - בהן נאלצים אזרחים להמתין שעות. בנוסף, אזרחים שמתקשרים למוקדי הפניות של פיקוד העורף ושל רשות הדואר נתקלים בצליל תפוס ולא מצליחים לקבל מענה. האתר הייעודי של רשות הדואר מתפקד רק לסירוגין וסובל מאיטיות ומנפילות.

חלוקת ערכות מגן, צילום: אי פי איי חלוקת ערכות מגן | צילום: אי פי איי חלוקת ערכות מגן, צילום: אי פי איי

במצב לחוץ זה, היה מצופה מפיקוד העורף להתגייס ולהתאמץ ככל יכולתו לספק מידע עדכני ורלוונטי לציבור. ואולם, מי שייכנס לערוצי התקשורת המקוונים של הפיקוד - האתר ועמוד הפייסבוק שלו - יעלה חרס בידיו. ההודעה האחרונה בעמוד הפייסבוק הרשמי פורסמה אתמול ותוכנה הוא ברכת שנת לימודים טובה לתלמידים. באתר פיקוד העורף העדכון הרלוונטי היחיד הוא שתחנות החלוקה יהיו פתוחות גם מחר.

"אין כל סיבה לשינוי בשגרת יומנו"

 

במקום לנסות לספק מידע לציבור, למסור אקטיבית עדכונים לגבי המצב בתחנות ובמוקדים השונים ואולי גם לשדר מסרים מרגיעים לפיהם אין צורך להסתער על תחנות החלוקה, או לחילופין להודיע כי חיוני להצטייד בערכות ולתגבר את התחנות בהתאם - האתר ועמוד הפייסבוק משדרים רק שתיקה רועמת.

עמוד הפייסבוק של פיקוד העורף עמוד הפייסבוק של פיקוד העורף עמוד הפייסבוק של פיקוד העורף

באתר עצמו, כך הבחנתי, חסר מידע שוטף שחשוב במיוחד היום. למשל, ברשותכם ערכה אך אתם לא בטוחים אם היא תקינה או שיש להחליפה? באתר לא תמצאו מידע שיסייע לכם. על כך ניתן היה לסלוח אם אפשר היה לפנות בצורה מקוונת לפיקוד העורף. ואולם, בעמוד הפייסבוק לא ניתן לפרסם הודעות גולשים ובאתר לא ניתן לנהל צ'ט מיידי עם מוקד השירות. ניתן אמנם לשלוח פנייה באימייל, אולם בפיקוד העורף מציינים כי הליך מתן התשובה יכול להימשך מספר ימים וכי לקבלת מענה מיידי יש להתקשר למוקד הטלפוני – שכאמור מוצף כיום בפניות.

היכן ניתן למצוא שביב מידע רלוונטי ברשת? בעמוד הפייסבוק דובר צה"ל, תא"ל יואב מרדכי. “פיקוד העורף יודע היטב את מלאכתו ונערך לתת כל מענה שיידרש לאוכלוסיה ולכן, אין כל סיבה לשינוי בשגרת יומנו. כל שינוי בהנחיות יתקבל רק בשעת הצורך ויועבר לכל אזרח באמצעי הפצת המידע המקיפים ביותר", הוא כתב בסטטוס שבסיומו ברך את אשתו לכבוד יום נישואיהם.

מהפייסבוק של דובר צה"ל מהפייסבוק של דובר צה"ל מהפייסבוק של דובר צה"ל

והרי תזכורת: השנה היא 2013

אתרי החדשות הגדולים אמנם הביאו את הדברים בדיווחיהם, אבל בעידן הנוכחי אין בכך די ויש לתת מענה גם בערוצים המקוונים הרשמיים שבעבור אזרחים רבים מהווים מקור מידע ראשוני. כך לא צריך להתנהל גוף לאומי חשוב בשעה של לחץ ציבורי. השנה היא כבר לא 1991, עת התגודדו אנשים סביב מקלטי הטלוויזיה או הרדיו על מנת לשמוע את דבר הבשורה של דובר צה"ל בכבודו ובעצמו.

בימינו, גוף כמו פיקוד העורף צריך לפעול ולהגיב אקטיבית בכל הערוצים המקוונים שעומדים לרשותו - אתר, פייסבוק, טוויטר (שם אין לפיקוד העורף חשבון) וכו' - ולהעביר מסרים מרגיעים או מעשיים על מנת לשלוט במצב ולהרגיע את חששות הציבור.

בדובר צה"ל הפנו בתגובה לפניית "כלכליסט" לסטטוס שפרסם תא"ל מרדכי והדגישו שאין שינוי בהנחיות.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות