אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחן רכב: אסטרה טורר - סטיישן שלא מתביישים בה

מבחן רכב: אסטרה טורר - סטיישן שלא מתביישים בה

לאסטרה טורר של אופל יש מנוע חלש על הנייר, אבל חזק בביצועים. המחיר יבוא לידי ביטוי בעיקר כשתתדלקו אותה

02.09.2013, 08:53 | תומר הדר

באופן אירוני, הגורם העיקרי לפריחתן המחודשת של מכוניות הסטיישן בישראל הוא דווקא אמצעי תחבורה אחר: האופניים. הנוסחה פשוטה - במכונית סטיישן ניתן להכניס אופניים בלי לקפל, בלי לפרק גלגלים ובלי להצמיד מתקנים מגושמים לדלת תא המטען.

אסטרה טורר בולעת בלי בעיה זוג אופניים ועוד זוג של אופני ילדים. טורר שייכת לזן חדש של מכוניות סטיישן - כאלה שאינן דורשות מבעליהן להתבייש בחטוטרת גדולה על גבן, אלא נהנות משילוב הרמוני של התוספת למרכב.

אסטרה טורר של אופל. 128 אלף שקל אסטרה טורר של אופל. 128 אלף שקל אסטרה טורר של אופל. 128 אלף שקל

לטורר יש מנוע טורבו בנפח צנוע של 1.4 ליטרים בלבד, אבל אין מה לדאוג, היא סוחבת חזק. יותר חזק מכל מכונית מקבילה בעלת מנוע 1.6 ליטרים. תיבת ההילוכים האוטומטית פועלת היטב כל עוד לא מאיצים באסטרה באגרסיביות, אז היא מתגלה כמעט אטית ומהוססת.

התנהלות בהולה באסטרה חושפת עוד חיסרון: צריכת הדלק גבוהה, 8.4 ק"מ לליטר. תא הנוסעים של הסטיישן אינו שונה מזה של גרסת הסדאן: מדובר במכונית מרווחת מאוד, שבולעת בקלות משפחה וגם ציוד.

תא הנוסעים, כמיטב המסורת של אופל, בנוי היטב ומרווח מאוד, עם שפע מוגזם של מתגים לתפעול מערכת השמע ומערכת בקרת האקלים. איכות הנסיעה טובה מאוד, אך הטורר מכוילת מעט על הצד הנוקשה, מה שעלול לא להתאים לכל הרוכשים.

בסך הכל, אסטרה בגרסת הסטיישן היא מכונית משפחתית טובה, שהמנוע שלה מספק ביצועים של מכונית מקטגוריית ה־1.8 ליטרים. כל עוד צריכת הדלק לא מפריעה, מדובר במכונית מומלצת.

אסטרה טורר

מנוע: בנזין, נפח 1,364 סמ"ק, הספק מרבי 140 כ"ס, מומנט מרבי 20.3 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 198 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־10.6 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 15.1 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 8.4 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 8

מחיר: 128 אלף שקל

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
אופל רכב מעצבן ומיותר
מה המידות של הכותב? אופל אסטרה /ברלינה/טורר זהו רכב שלא מתאים למי שרוצה מרווח נוח לישיבה מאוד צפוף באזור הרגליים של הנהג ומרגישה מחניק מאוד. מעבר לזה ששלמה סיקסט מנסים לדחוף את האופל בליסינג אין להם מקום בארץ וזה נכון כבר ב 15-20 שנה האחרונות. ושלא נדבר על הביצועים כשבאמת צריך אותם, כל המנועים הקטנים והמודגשים האלו במעטה של סביבה ירוקה עם כל הגירים החכמים האלו לא שווים כלום. עדיף 1600 עם גיר רציף שאתה יכול ויודע לצפות את ההתנהגות של הרכב.
בני , רמת גן  |  02.09.13
2.
נהגתי בה כשבוע בהולנד (רכב שכור)
מאוד יציבה על הכביש, ומרגישה נוח מאוד. בכבישים המשובשים של בלגיה הורגש רעש כביש משמעותי במהירות שמעל 120 קמ"ש. באופן כללי אני מסכים עם הכותב, ומפרספקטבה של אחד שקנה שלוש מכוניות בעלי מרכב 5 דלתות או סטיישן, אני לא מבין איך אפשר לקנות רכב עם 4 דלתות. והכי חשוב - אנא סעו בזהירות ואל תשתמשו בטלפון הסלולרי תו"כ נהיגה. שנה טובה
02.09.13
לכל התגובות