אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סלקום מחממת הקרב מול בזק ו-HOT: מציעה קו טלפון ביתי ללא הגבלה ובחינם צילום: סיון פרג'

סלקום מחממת הקרב מול בזק ו-HOT: מציעה קו טלפון ביתי ללא הגבלה ובחינם

לקוחות פרטיים של סלקום שיניידו את הקו הביתי שלהם יקבלו שיחות ללא עלות במשך שנה. המטרה של המהלך היא להגדיל את הנתח של סלקום בשוק הנשלט על ידי בזק ו-HOT

30.09.2013, 12:58 | אופיר דור
חברת סלקום מנסה להעמיק את דריסת הרגל שלה בשוק הטלפוניה הביתית הנשלט על ידי בזק ו-HOT. החברה הודיעה היום (ב') על מבצע במסגרתו לקוחות הסלולר הפרטיים שלה שיניידו אליה את הטלפון הקווי שלהם, יקבלו שירותי שיחות ללא הגבלה בסלקום במשך שנה חינם.

קראו עוד בכלכליסט

שיחות בחינם?, צילום: shutterstock שיחות בחינם? | צילום: shutterstock שיחות בחינם?, צילום: shutterstock

שוק הטלפונית הביתית נשלט על ידי בזק ו-HOT (88%) שהן בעלות התשתית הקווית, כששאר החברות המציעות שירותי טלפוניה קווית על גבי האינטרנט (VOB) וביניהן סלקום ופרטנר, תופסות רק 12% מהשוק. הסיבה לכך פשוטה – לקוח חייב להתקשר עם בזק או HOT כדי לקבל חיבור לאינטרנט ולכן בדרך כלל קל ופשוט יותר עבורו לרכוש מהן גם את הטלפון ולא מחברה אחרת.

במסגרת המבצע שמציעה סלקום, הלקוחות שיניידו את הקו הביתי לחברה עם המספר הקבוע שלהם לא ישלמו על השיחות בארץ בכלל בשנה הראשונה. לאחר שנה המחיר לקו עם שיחות לכל היעדים בארץ ללא הגבלה יעמוד על 69 שקל לחודש.

לצורך התקנת הקו הביתי, החברה תספק ללקוחות מודם (נטבוקס) ללא עלות שניתן יהיה להתקין באופן עצמאי. לקוח שיהיה מעוניין יוכל לקבל התקנה על ידי טכנאי במחיר של 299 שקל במזומן.

מנכ"ל סלקום ניר שטרן הדגיש כי בחברה מקווים ש-2014 תהיה שנת מפנה בשוק הקווי ומתחילים את ההיערכות אליה כבר עתה בביסוס נוכחות בשוק זה. ב-2014 עשויים להתרחש שני תהליכים – כניסת מיזם הסיבים האופטיים על תשתיות חברת חשמל ויישום רפורמת השוק הסיטונאי, שתחייב את בזק ו-HOT להחכיר את התשתיות שלהן לחברות מתחרות.

תהליכים אלו אמורים לאפשר לסלקום להפוך לשחקן בעל תשתית, שיכול להציע טלפון ואינטרנט מבלי שהלקוח יצטרך להיות מנוי גם של בזק או HOT. כך מקווים בסלקום יפתח השוק הקווי לתחרות יותר אגרסיבית. לאחר הורדת המחירים הדרמטית בסלולר ב-2012, הפך התחום של תקשורת קווית לרווחי יותר מאשר התחום הסלולרי והוא מתאפיין עדיין בשיעורי נדידה נמוכים יחסית של לקוחות. כלומר עבור החברות מדובר במקור רווחיות אדיר.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
שוב מלכודת הדבש הישראלית, והצרכן הישראלי הלא חכם
לחברות בישראל אין תעריף, הכל זמני, מפתים צרכנים לא חכמים במחירי הפסד, רק בכדי לצבור נתח שוק ולהרוג מתחרים. הצרכן הישראלי לא מספיק חכם בכדי להבין את ההשלכה של מלכודת הדבש, ואת העובדה שהריגת מתחרים בסופו של דבר תאפשר לשוק להפוך לקרטל. מלבד גולן טלקום ששברו את התבנית, אין בישראל גוף אחד שהלך בעקבותם. כולם (בנקים, חברות תקשורת, חברות ביטוח) בונים על הטיפשות של הצרכן הישראלי, ועל העובדה שבשוק קטן, בסופו של דבר מי שיש לו אורך רוח בונה קרטל.
30.09.13
לכל התגובות