אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טסלה: השריפה ברכב אירעה בעקבות חדירת עצם מתכתי

טסלה: השריפה ברכב אירעה בעקבות חדירת עצם מתכתי

האירוע שגרם לצניחה במניית החברה השבוע אירע, לדבריה, עקב מוט מתכת שהיה על הכביש, חדר דרך רצפת המכונית והצית את הסוללה

05.10.2013, 08:34 | תומר הדר

מה גרם למכונית יוקרה חשמלית מדגם טסלה מודל S לעלות באש תוך כדי נסיעה? בתחילת השבוע פרסמו אמצעי התקשורת בארצות הברית שפע של תמונות של מכונית מנהלים מדגם טסלה מודל S כשהיא עולה באש לצידו של כביש ציבורי בארצות הברית. בעקבות הפרסומים צנח ערכה של מניית טסלה לפני כשלושה ימים בשישה אחוזים לֱ 180.95 דולר.

קראו עוד בכלכליסט

על פי עדותו של הנהג, שנמלט מן הרכב הבוער ללא פגע, לפני פרוץ השריפה פגע הרכב בפסולת מתכת שהיתה פזורה על הכביש. אתמול הגיבה טסלה באופן רשמי לפרשה לאחר שביצעה חקירה מקיפה של שרידי הרכב. כפי שפורסם ב"כלכליסט", בעבר בוצעו מספר נסיונות לייבא את הטסלה לישראל, בין היתר בידי איש העסקים גיל שוויד.

על פי הודעתה הרשמית של חברת טסלה, שבדקה את שרידי הרכב, השריפה אכן נגרמה עקב פגיעה בפסולת מתכת שהיתה פזורה על הכביש: כך, מוט מתכת חדר דרך רצפת המכונית בעוצמה השווה לעשרים וחמש טונות, כך מודיעה טסלה.

טסלה S. לטענת החברה אירוע דומה ברכב בנזין היה נגמר גרוע בהרבה טסלה S. לטענת החברה אירוע דומה ברכב בנזין היה נגמר גרוע בהרבה טסלה S. לטענת החברה אירוע דומה ברכב בנזין היה נגמר גרוע בהרבה

לפי לשון ההודעה הצליח מוט המתכת לחדור את רצפתו המשוריינת של הרכב וליצור חור בקוטר של כשמונה סנטימטרים. עקב הפגיעה נפגע אחד משישה עשר מודולים המותקנים בסוללת הרכב וניצת.

עם זאת, מדגישה טסלה, השריפה התרחשה רק בחלק הקדמי של הסוללה מאחר ומדובר בסוללה שחלקיה השונים מופרדים באמצעות מחיצות חסינות אש. בנוסף השריפה הוגבלה לחלקה הקדמי של הסוללה באמצעות מערכת איוורור מיוחדת.

עוד מדגישה טסלה, כי במידה ותרחיש דומה היה מתרחש במקרה של מכונית בעלת מנוע בנזין ומיכל דלק היתה התוצאה עלולה להיות קטלנית בהרבה.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
התחקיר המלא:
התחקיר המלא: בנסיעה במהירות כאשר גלגלי הרכב עלו על מוט המתכת בקצהו בלבד, ובכך קצהו השני של מוט המתכת (אשר בין הגלגלים הקדמיים) התרומם והסתבכך/נתקע בתחתית הקדמית של הרכב, וכאשר בעל הרכב הרגיש זאת הוא ניסה לבלום באותו רגע המוט נכנס יותר עמוק לתתחתית הרכב וחדר את רשת הסוללות, והחיכוך או קריעת כבלי החשמל הציתו את הרכב.
חוקר טסלה  |  07.10.13
לכל התגובות