אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שטראוס תמכור שוקולד פרה בטעם מסטיק בזוקה

בלעדי לכלכליסט

שטראוס תמכור שוקולד פרה בטעם מסטיק בזוקה

55 שנה לאחר שהמסטיק המיתולוגי הושק בישראל, תתחיל שטראוס למכור שוקולד וסוכריות בטעם בזוקה. עלות ההשקעה במהלך: כ־2 מיליון שקל

14.10.2013, 08:48 | נורית קדוש

לראשונה מאז שהושק בזוקה בישראל ב־1958, המותג פורץ את גבולות המסטיק ומתרחב לקטגוריות ממתקים נוספות. ל"כלכליסט" נודע כי בכוונת קבוצת שטראוס להשיק בקרוב שוקולד פרה עלית וסוכריות טופי תחת מותג בזוקה. המוצרים החדשים יזכו לא רק לעטיפת המותג, אלא גם לכך שטעמם של השוקולד והסוכריות יהיה זהה לזה של המסטיק המיתולוגי.

השקת השוקולד תחת מותג בזוקה תכלול חידוש נוסף: עלית תייצר לראשונה שוקולד לבן בצבע ורוד, בהתאמה לצבע המזוהה עם מסטיק בזוקה.

שוקולד פרה, צילום: יריב כץ שוקולד פרה | צילום: יריב כץ שוקולד פרה, צילום: יריב כץ

מדובר במהלך משמעותי ראשון שמבצעת שטראוס למותג, אחרי שב־2008 היא השיקה לראשונה בזוקה ללא סוכר. המהלך "החיה" את המסטיק המיתולוגי, שכמעט נכחד בעקבות חדירתו לשוק של מסטיק אורביט.

מסטיק בזוקה יוצר לראשונה בארה"ב על ידי חברת טופס עם תום מלחמת העולם השנייה, וב־1953 נוספה לעטיפתו רצועת הקומיקס שגיבורה הוא בזוקה ג'ו. המסטיק משווק בישראל לפי הסכם עם טופס מאז 1958, כאשר בתחילת דרכו הוא שווק על ידי חברת ליבר, ומאז מכירת החברה לעלית ב־1970 הוא משווק על ידה.

ב־1997 הושק בישראל מסטיק אורביט של ריגלי, והביא עמו מהפך בשוק המסטיקים. עלית, שהחזיקה עד אז בכ־90% ממכירות שוק המסטיקים בישראל, נאלצה להתמודד עם שינוי מהיר שעבר השוק בעקבות כניסת אורביט, שהתאפיין בכך שהיה ללא סוכר. בעלית איבדו בתוך חודשים ספורים את השליטה בענף, ושנתיים לאחר מכן השיקו את מותג המסטיקים מאסט, שעזר לחברה להתאושש מאובדן השוק אך לא הצליח להשיב לה את הבכורה שעברה לאורביט.

לפני חמש שנים השיקה עלית, כאמור, מסטיק בזוקה ללא סוכר. לדברי מיכל לוי, מנהלת שיווק בשטראוס תענוג והנאה, "המהלך הביא לצמיחה של יותר מ־60% במכירות המותג". כעת בזוקה עובר מתיחה נוספת, ויושק לראשונה בצורה של שוקולד ושל סוכריות טופי, שאליהם יצורפו הבדיחות המאוירות של בזוקה. על פי הערכות, עלות ההשקעה של שטראוס במהלך עומדת על כ־2 מיליון שקל.

על פי נתוני סטורנקסט, גלגל שוק המסטיקים בישראל מחזור מכירות של 220 מיליון שקל בין ינואר לספטמבר 2013. ריגלי שולטת בשוק עם נתח של 55.1% מהמכירות, עלית אחריה עם נתח של 30% מהשוק וליימן שליסל תופסת 11.2%.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
נוסחת הקסם לכיבוש הלב של הצרכן הישראלי (מאת שטראוס/עלית/תנובה/השלם את החסר)
1. העלאת מחיר המוצר ב-7% בסוף הרבעון. 2. הקטנת נפח המוצר ב-9%.אם הצרכנים שמו לב החזר את המוצר לגודל המקורי ושים תוית צהובה שמדגישה שנפח המוצר גדל ב-10% ללא תוספת תשלום. 3. אם סעיף 2 לא מעלה את המכירות הפעל את סעיף 1. 4. רענן את המוצר למשהו נוסטלגי (לדוגמא, עד כמה שזה ישמע מופרך, שוקלד פרה בטעם בזוקה) - מאפשר לשנות תמהיל המוצר לטובת רכיבים זולים כמו חומרי צבע וטעם. 5. אם סעיף 4 לא מעלה את המכירות הפעל את סעיף 1. 6. גייסו את היחצ"ן רני רהב לקדם את המוצר (זה בטוח יעבוד) אבל יחייב הפעלת סעיף 1 בכל מקרה ע"מ לכסות את העלות שלו.
הפסיכיאטר המחוזי , המחוז הפסיכי  |  14.10.13
לכל התגובות