אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא כולם הלכו לג'מבו: בואינג מצמצמת את ייצור מטוסי 747 - על רקע ירידה בביקוש צילום: shutterstock

לא כולם הלכו לג'מבו: בואינג מצמצמת את ייצור מטוסי 747 - על רקע ירידה בביקוש

מדובר בפעם השנייה השנה שיצרנית המטוסים מצמצמת בייצור המטוס הגדול ביותר שלה על רקע ביקוש למטוסים דו מנועיים הצורכים פחות דלק. החברה תייצר מעתה 1.5 מטוסים בממוצע לחודש - ירידה של 25% לעומת קצב הייצור בתחילת השנה

19.10.2013, 11:22 | בלומברג

יצרנית המטוסים בואינג צמצמה את ייצור מטוסי ה-747 ג'מבו שלה - המטוס הגדול ביותר שהחברה מייצרת - זאת הפעם השנייה השנה בשל ירידה מתמשכת בביקוש לכלי הטיס בן ארבעת המנועים.

קראו עוד בכלכליסט

קצב הייצור החדש יעמוד מעתה על 1.5 מטוסים בממוצע לחודש ויישמר עד סוף שנת 2015, כך הודיעה החברה אתמול. קצב זה משקף ירידה של 14% מקצב הייצור של 1.75 מטוסים בממוצע לחודש באפריל, וירידה של 25% מקצב הייצור של החברה בתחילת 2013.

מטוס בואינג 747, צילום: בלומברג מטוס בואינג 747 | צילום: בלומברג מטוס בואינג 747, צילום: בלומברג

על אף שהחברה עדיין לא חתמה השנה על חוזה לאספקת מטוס הג'מבו, הרי שהיא מקיימת מגעים "פעילים" עם מספר לקוחות וצופה להתאוששות בשוק מטוסי התובלה ב-2014, היכולה להצית מחדש את העניין בגרסת התובלה של ה-747, כך אמר לבלומברג דובר מטעם בואינג. חברת התעופה של קוריאה (Korean Air Lines) הסכימה לרכוש חמישה מטוסי ג'מבו ביוני, אולם לא השלימה מאז את הזמנתה.

"זה לא מפתיע ולמעשה זהו צעד חכם למדי. זה מהדק את השוק ומונע את הוספתם של מטוסים לשוק שאותם לא ניתן יהיה למכור", אמר לבלומברג האוורד רובל, אנליסט תחום התעופה בבנק ההשקעות ג'פריס (Jefferies) בניו יורק.

 

המטוס שעשה מהפכה

בואינג נאלצה לאחסן כמה ממטוסי הג'מבו החדשים שלה במתקני אחסון מדבריים והיא מאפשרת ללקוחות לרכוש מטוסי ג'מבו מדגמים ישנים יותר בכדי לייצור הכנסות ממכירות המטוס שמימדיו וטווח הטיסה שלו הביאו למהפכה בתחום התעופה המסחרית לפני 40 שנה.

בנוסף, חברת בואינג מתמודדת עם שינוי מגמה בשוק שבו חברות התעופה מעדיפות מטוסים דו מנועיים עם אותם טווחי טיסה כמו מטוסי הבואינג הארבע-מנועיים בשל צריכת דלק נמוכה יותר.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
די לדבר שטויות על בואינג לעומת איירבאס
a380 400million dollars b748i 350 million b744 260 million תעשו את החישוב. אין סיבה לקנות איירבאס 380 אם אתה לא יכול למלא את המטוס. אתה משלם 50 מיליון דולר יותר, ומשלם עוד אחוז נכבד על דלק. אם אתה יכול למלא מטוס 380 אז כן כדי יותר מ 747 אחרת אין סיבה בעולם לקנות אותו. ההשוואות האלה של מי יש טוס גדול יותר משעשעות לכל היותר. תזכרו עדיין שהמטוס המכר ביותר בעולם הוא 737 ולא להשאיר את איירבאס מאחור 319-320-321 באמת לא מטוסים רעים.
ע  |  23.10.13
לכל התגובות