אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
1,500 מכוניות עברו היום גריטה, תקציב התכנית כמעט נגמר צילום: בלומברג

פרסום ראשון

1,500 מכוניות עברו היום גריטה, תקציב התכנית כמעט נגמר

התכנית, במסגרתה מוזמנים בעלי רכבים ישנים להביאם למגרשי ההריסה ולקבל תמורתם 3,000 שקל, הצליחה מעל למצופה. התקציב לשנה עומד על 5 מיליון שקל, אך הוא נגמר ביומה הראשון

03.11.2013, 20:03 | תומר הדר

תוכנית הגריטה הצליחה מעל המצופה והתקציב כמעט נגמר. היום נכנסה לתוקף תוכנית הגריטה במסגרתה יכולים בעלי מכוניות ישנות משנת 1993 ומטה להביאן לצורך מיחזור ולקבל תמורתו 3,000 שקל.

ל"כלכליסט" נודע כי בתוך מספר שעות הגיעו למגרשי הגריטה 1,500 מכוניות, המספר המרבי שמתאפשר במסגרת תקציב הגריטה ומגרשי הגריטה נאלצו להפסיק את פעולתם. התקציב שהוקצת לתכנית הגריטה עומד על 25 מיליון שקל, 5 מיליון שקל לשנה - המאפשרים גריטת 1,500 רכבים - אך כאמור כבר היום הגיעו 1,500 מכוניות לגריטה.

גריטת מכוניות (ארכיון), צילום: בלומברג גריטת מכוניות (ארכיון) | צילום: בלומברג גריטת מכוניות (ארכיון), צילום: בלומברג

במכתב ששלח היום השר להגנת הסביבה עמיר פרץ לשר האוצר יאיר לפיד, ציין פרץ כי יעילות התוכנית מוטלת בספק לאור העובדה שהתקציב נגמר כבר ביום הראשון. לאור זאת מבקש פרץ שתקציב הגריטה יוגדל כך שיגיע ל-20 מיליון שקל לשנה הנוכחית. עוד מבקש פרץ לקיים דיון בנושא, במסגרתו יוקצב תקציב ייעודי לגריטה.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
בדיחה עצובה...
בשנה הראשונה התוכנית תוקצבה ב-70 מיליון, בשנה השנייה בערך 50 ובשנה השלישית 5 מיליון וגם זה בסוף השנה.. מה יהיה אתכם משרד התחבורה??? לעשוק אותנו במסים גבוהים, לקחת לנו מסי מהירות, לעשוק אותנו באגרות רכב גבוהות ולעשוק אותנו במחירי חלקי חילוף גבוהים במאות אחוזים ממחיר היצרן אתם יודעים לעשות - אבל ללכת לקראתנו ועוד לשלם לנו חס וחלילה 3000 ש"ח??? הבנתי שזה קשה לכם לחלק כסף לאזרחים אבל אתם פשוט בדיחה מהלכת... כל החבר'ה של משרד התחבורה ומשרד הרישוי הם חבורה של אוכלי חינם שרק יודעים לעשוק את האזרח הקטן בחסות הבריונים ממשרד האוצר! ובגלל הראש הקטן של החלמאים האלה מדינת ישראל הולכת לאבדון! בחינוך כבר פשטנו את הרגל וכעת אנחנו הולכים לאבד גם את הרגל השניה
מסיניו  |  08.11.13
5.
רכב ישן מזהם כמו 5 מכוניות מודרניות. להוריד אותו מהכביש משפר את איכות החיים הרבה יותר
מאשר מכונית חשמלית אחת, כי מכונית חשמלית בעצם החליפה קנייה של מכונית מודרנית, שלא כל כך מזהמת ממילא. כדי להביא מכונית חשמלית, המדינה מוותרת על כ 50,000 שקל במס קניה, ובמס בלו על דלק שהיא לא צורכת. את המס החסר מטילים על כל הציבור בצורת תוספת מע"מ ומס הכנסה. לעומת זאת, גריטת רכב עולה 3000 שקל ותורמת פי כמה.
אזרח  |  04.11.13
לכל התגובות