אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הלמ"ס: רכב ליסינג נוסע יותר מפי שניים מרכב פרטי צילום: יריב כץ

הלמ"ס: רכב ליסינג נוסע יותר מפי שניים מרכב פרטי

בשנת 2012 רכב ליסינג נסע 31.4 אלף ק"מ לעומת 14.3 אלף ק"מ לרכב בבעלות פרטית. הממוצע הכללי עמד אשתקד על 18.1 אלף ק"מ למכונית

10.11.2013, 13:58 | תומר הדר

מכוניות ליסינג נוסעות בשנה יותר מפי שניים ממכונית פרטית. עפ"י נתוני הלמ"ס, בשנת 2012 רכב ליסינג נסע 31.4 אלף ק"מ לעומת 14.3 אלף ק"מ לרכב בבעלות פרטית. 

קראו עוד בכלכליסט

עוד עולה מהנתונים, מכונית נוסעים נסעה בשנת 2012 בממוצע 18.1 אלף ק"מ. מדובר בירידה של 5.6% לעומת 2011 (19.1 אלף ק"מ). ירידה זו בהיקף הנסועה השנתי נובעת התייקרות הדלק.

מכוניות ליסינג, צילום: יריב כץ מכוניות ליסינג | צילום: יריב כץ מכוניות ליסינג, צילום: יריב כץ

נתוני הלמ"ס מנתחים גם את נסועתם של רכבים לפי סוג. כך עולה שככל שכלי הרכב חדש יותר, כך נסועתו השנתית עולה. לדוגמה, מכוניות פרטיות שגילן הוא עד שנתיים נסעו בממוצע 23 אלף ק"מ בשנה לעומת 16.8 אלף ק"מ בשנה לרכבים שגילם הוא שלוש עד שש שנים.

תגיות

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
בגדול הליסינג דפק את כולם גם את אלה שלא לקחו ליסינג
כל 3 שנים חברות הליסינג מחדשות ציי רכב שלמים וגורמים להצפת עצה על ביקוש נמוך , וזה גורם למחיר לרדת ולהיתנתק מהמחירון כל מי שקנה רכב במיטב כספו איבד ערך בגלל חברות הליסיניג. לדעתי צריך להעלות שווי שימוש ולהוזיל את מס הבלו על הדלק על מנת לאזן את שוק המכוניות הפרטיות וגם להוזיל את המכס על חלקי חילוף. אי אפשר שכל שוק הרכב יהיה שווי בידי קומץ יבואנים וחברות מימון.
גלעד מנחם , הרצליה  |  18.11.13
25.
לדפוק את הליסינג = לדפוק את הפריפריה
כי מי שעובד עשר דקות מהבית לא צריך ליסינג. דפקת את הליסינג=העלת את הנדלן במרכז, החשבון פשוט, רוב העבודה במרכז, אבל אין לך כסף לגור במרכז, אז אתה מחשב בית בפריפריה + נסיעות 20 שנה עולה טיפה פחות (בתנאי שאתה לא מחשב את הזמן שאתה יושב באוטו) מבית במרכז-אז אתה גר בפריפריה ונוסע כל יום. אלה האנשים שלוקחים היום ליסינג, כי לכל האחרים פשוט לא משתלם. לי יש רכב ליסינג, אני עושה 35000ק"מ בשנה רק בית עבודה-למשפחה רכב הליסינג קטן מידי, הרכב של אישתי עושה 8000 ק"מ בשנה-טיולים משפחתיים + פלוס גנים\חוגים. תייקר את הליסינג? אני אקנה מכונית בת כמה שנים-ואכעשה איתה 35000 ק"מ בשנה-תחבורה ציבורית היא רעיון נחמד-אבל במקום שעה כל כיוון לוקח יותר משעתיים וחצי (וזה ביום בלי שביתות) עוד 3 שעות ביום, כל יום, בדרכים זה לא אופציה, אני מגדל 3 ילדים שלא יכולים לחכות עד 10 בלילה לחמש דקות יומיות עם אבא. הליסינג עולה לי 32000 שקל נטו בשנה (לא כולל הפגיעה בתנאים הסוציאליים) זה ממש לא רכב חינם.
אבי  |  12.11.13
24.
כמה נוסע רכב ממשלתי?
למה הלמ"ס או שר האוצר או מי משלוחיו לא מפרסם נתונים על רכב ממשלתי? על רכב צבאי צמוד? ולהזיכרכם, לאותם עשרות אלפים נהנים שווי השימוש הוא אפס על פי החרגת משרד האוצר והממשלה. כמה טמטום אפשר לנסות למכור וכמה אפשר לסובב סיבה ומסובב. רכב ליסינג נוסע יותר כי מי שנוסע פחות לא לוקח רכב ליסינג. בדיוק כמו מי שמשלם יותר מיסים הוא שכיר, כי מי שמשלם פחות או עובד בשחור או נהנה מהטבות משרד האוצר ע"ח מי שמשלם יותר. בדיוק כמו מי שנוסע יותר לחו"ל הוא שר או ח"כ או מנכ"ל משרד ממשלתי. אגב, אם היתה רכבת, או אם היה פיזור נכון של מקומות עבודה איכותיים מחוץ למרכז, אז כח האדם המקצועי לה היה צריך להתנייד עצמאית, זיהום האויר היה יורד, ... בואו נקצץ לזבוב עוד רגל, נראה אם הוא עדיין יכול לעוף.
תנו לחיות  |  11.11.13
לכל התגובות