אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קסטרו: קולקציית הילדים הגדילה את ההכנסות - פגעה ברווח הנקי צילום: אלירן אביטל

קסטרו: קולקציית הילדים הגדילה את ההכנסות - פגעה ברווח הנקי

רשת האופנה רשמה ברבעון השלישי גידול של 13% בהכנסות ל-192 מיליון שקל - הרווח הנקי צנח ב-43% ל-6 מיליון שקל בלבד

28.11.2013, 15:10 | אורנה יפת

רשת הביגוד והאופנה קסטרורשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה גידול של כ-10% בהכנסות ל-558.2 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של 507.6 מיליון שקל שנרשמו לרשת ברבעון המקביל ב-2012. ברבעון השלישי עלו הכנסות החברה ל-192 מיליון שקל, מול הכנסות של 170 מיליון שקל ברבעון המקביל - גידול של 13%.  

קראו עוד בכלכליסט

הגידול בהכנסות הרשת שבשליטת גבי ואתי רוטר נבע בעיקרו מפתיחת חנויות חדשות ומהשקת קולקציית הילדים החדשה. קסטרו השיקה באוגוסט 2013 קו לבגדי ילדים שפועל כחנות בתוך חנות ב-23 מחנויות הרשת, בנוסף ל-4 חנויות עצמאיות. עד סוף השנה צפוי קו הילדים להכנס לעוד ארבע חנויות נוספות במתכונת חנות בתוך חנות. 

בשורה תחתונה רשמה קסטרו בתשעת החודשים הראשונים ירידה קלה ברווח הנקי, על רקע השקת קולקציית הילדים האמורה והתמחור התחרותי של הפריטים בחנויות. הרווח הנקי בשלושת הרבעונים הראשונים הסתכם ב-33.1 מיליון שקל לעומת 33.9 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. ברבעון השלישי בלבד רשמה החברה ירידה משמעותית יותר ברווחיה, שהסתכמו ב-6 מיליון שקל בלבד, בהשוואה לרווח של 10.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2012 - צניחה של 43%.

הרווח הגולמי בתקופה שבין ינואר לספטמבר 2013 עמד על 334 מיליון שקל לעומת 304.3 מיליון שקל בתקופה מקבילה. שיעור הרווח הגולמי בתקופה זו עמד על 59.86% מתוך מחזור המכירות, בדומה לרבעון המקביל. ברבעון השלישי הסתכם הרווח הגולמי ב-112 מיליון שקל מול רווח גולמי של 101 מיליון שקל ברבעון המקביל.

החברה מציינת כי התחרות בענף האופנה השפיעה לרעה על שיעור הרווח הגולמי של החברה שנאלצה כמו יתר המתחרות לתמחר את הפריטים בחנויות במחיר תחרותי. כמו כן הושפע שיעור הרווח הגולמי גם ממבצע לחברי המועדון עם השקת קולקציית הילדים, מהפחתות מלאי ומגידול בשיעור המע"מ.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי צנח ל-6.9 מיליון שקל, מול רווח תפעולי של 13.4 מיליון שקל ברבעון המקביל - בין השאר בשל גידול בהוצאות מכירה ושיווק שצמחו ל-96 מיליון שקל מול הוצאות של 79 מיליון שקל שנרשמו בסעיף זה ברבעון השלישי של 2012.

גבי רוטר, צילום: עמית שעל גבי רוטר | צילום: עמית שעל גבי רוטר, צילום: עמית שעל

רשת קסטרו כוללת נכון לסוף הרבעון השלישי 123 חנויות - 22 חנויות נשים, 22 חנויות גברים, 85 חנויות משולבות (גברים-נשים), 5 חנויות עודפים ו-4 חנויות ייעודיות של קולקציית הילדים. שנה האחרונה פתחה הרשת תשע חנויות משולבות חדשות ושתי חנויות ילדים ייעודיות וסגרה חנות נשים אחת. שתי חנויות תיקים ונעליים הוסבו לחנויות עצמאיות של מותג הילדים החדש של הרשת.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות