אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אנחנו אלה שמייצרים את התוכן לגוגל שעושה את הטריליונים שלה" צילום: shutterstock

"אנחנו אלה שמייצרים את התוכן לגוגל שעושה את הטריליונים שלה"

כך לטענת מנכ"לית אתר סלונה, אמי עירון, בדיון בכנסת בהצעת "חוק גוגל" במסגרתו יועברו תמלוגים ליצרני התוכן בישראל. יוזם ההצעה, ח"כ אראל מרגלית: "הרווח מהייטק וטכנולוגיה לא שייך רק לחברות הענק"

17.12.2013, 16:57 | רוני זינגר

ועדת המשנה לוועדת הכספים קיימה היום דיון ראשון בנושא חלוקת ההכנסות בין מנועי החיפוש לבין יצרני התוכן בישראל, המוכר כ״חוק גוגל״, הצעת חוק שהוגשה לפני כחודשיים על ידי חבר הכנסת אראל מרגלית (עבודה). "הרווח מהייטק וטכנולוגיה לא שייך רק לחברות הענק. המדינה חייבת להתערב במקומות בהם נוצר כשל שוק בכדי למנוע ריכוזיות גם בתחום חלוקת ההכנסות בין יוצרי התוכן למנועי החיפוש", אמר מרגלית בפתח הדיון. לדיון הוזמנו נציגים של כלי התקשורת, יוצרי תוכן עצמאיים וכן הוזמן מנכ״ל גוגל ישראל, אך הוא לא הגיע.

אמי עירון: "גוגל עושה טריליונים ממנוע החיפוש שלה", צילום: בלומברג אמי עירון: "גוגל עושה טריליונים ממנוע החיפוש שלה" | צילום: בלומברג אמי עירון: "גוגל עושה טריליונים ממנוע החיפוש שלה", צילום: בלומברג

בין הנציגים שהגיעו לדיון היתה גם מנכ"לית אתר האינטרנט ״סלונה״ אמי עירון, שאמרה ״אנחנו אלה שמייצרים את התוכן לגוגל שעושה את הטריליונים שלה ממנוע החיפוש שלה, אנחנו משקיעים הרבה מאוד כסף וחשיבה בתוכן שלנו והגיע הזמן שגם אנחנו נהיה חלק מחגיגת הרווחים, לכן הצעת החוק היא ברוכה".

מטרת ועדת המשנה, בה חברים גם חברי הכנסת רוברט אילטוב (ליכוד-ישראל ביתנו) וגילה גמליאל (ליכוד) היא לבחון שיתופי פעולה, רגולציה ומהלכים אשר יאפשרו לציבור רחב יותר בישראל לקחת חלק. הוועדה תדון בחלוקת תמלוגים ליוצרי תוכן אלקטרוני, מיסוי חברות רב-לאומיות הפועלות בישראל ועוד. עם זאת, חבר הוועדה ח״כ אילטוב הביע התנגדות להצעת החוק של מרגלית ואמר כי הוא מתנגד להתערבות מיותרת בפעילות של חברות בינלאומיות, אותן צריך לעודד לפעילות בישראל.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
לקרייתי הזועם - הסבר למונחים של גוגל
בתור מנהל קמפיינים ובעל סוכנות לפרסום בגוגל אסביר לך את ההבדלים: אם אתה רוצה לפרסם מוניות בירושלים ואתה מוסיף את מילת המפתח ״מוניות בירושלים״, אז יראו את המודעה שלך: 1. מי שנמצא בירושלים פיזית / צופה בדפים עם מילות מפתח שכוללים את המילים מוניות בירושלים״ / מחפש ״מוניות בירושלים״ 2. רק מי שנמצא בירושלים, גם אם חיפש סתם מוניות. 3. מי שחיפש ״מוניות בירושלים״ או נמצא בדפים שמכילים את המילים ״מוניות בירושלים״ - אותו אדם יראה את המודעות שלך גם אם הוא נמצא בפריז. מסובך? :)
שוקי מן  |  19.12.13
6.
ל-4 אתה בדיוק הוכחת את הנקודה שלהם
"גוגל פשוט יכולה להוריד". דומה ל- חברת החשמל פשוט יכולה להוריד או מקורות פשוט יכולה להוריד. תודה לך על הדוגמא המעולה שלך למה גוגל היא למעשה מונופול שיש לפקח עליו. אגב, גם אני תומך במיסוי פשוט על גוגל בלי תמלוגים למינהם, תוך ועדה בינלאומית שתילחם בתכנוני המס חובקי העולם. אחרת כל מדינה תחוקק משהו אחר ודוה גוגל יוכלו לנצל את הפרצות.
הגיוני  |  18.12.13
לכל התגובות