אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל מיקרוסופט היוצא: אפל אילצה אותנו לפתח טאבלט משלנו צילום: בלומברג

מנכ"ל מיקרוסופט היוצא: אפל אילצה אותנו לפתח טאבלט משלנו

סטיב בלאמר סיפר על הרעיון מאחורי טאבלטי ה-Surface הכושלים של החברה: הרצון להתחרות עם אפל ישירות ולא דרך יצרניות החומרה. "אנשים לא קונים ווינדוס, אנשים קונים מחשבים עם ווינדוס", הוסיף

19.12.2013, 10:36 | עומר כביר
ההחלטה של מיקרוסופט להיכנס לתחום החומרה ולהתחיל לייצרי את טאבלטי Surface התקבלה על על רקע האיום הגובר מצד אפל - כך מגלה מנכ"ל החברה הפורש, סטיב באלמר, בראיון לאתר חדשות הטכנולוגיה ZDNet.

קראו עוד בכלכליסט

“חששתי שיש תחומים בהם אנחנו פגיעים בתחרות עם אפל ובלי יכולות חומרה משלנו, שאנחנו לא מתמודדים כל כך טוב דרך השותפות שלנו", אמר באלמר בראיון. “היו הרבה סיבות לחשוב שיהיה יותר קשה להתחרות באפל באמצעות מודל השותפות שלנו. זה היה מותג יוקרתי יותר. השותפות שלנו התקשו להשקיע בתחרות עם מותג יוקרתי בלי מוצר - מוצר, מותג, מחיר - שיאפשר לנו ללכת ראש בראש, זה נראה כמו תחום שהיינו חשופים בו".

באלמר והסרפס. תחרות ישירה עם האייפד, צילום: בלומברג באלמר והסרפס. תחרות ישירה עם האייפד | צילום: בלומברג באלמר והסרפס. תחרות ישירה עם האייפד, צילום: בלומברג

המטרה: להשלים את פעילות השותפות

הפרישה סטיב באלמר, הקברניט שלא האמין בסירות מירוץ מנכ"ל מיקרוסופט, שמילא את התפקיד במשך כעשור וחצי, הוא היחיד שנותר מדור הנפילים אליו השתייכו ביל גייטס וסטיב ג'ובס. כעת הוא מפנה את הבמה לדור של צוקרברג ומייסדי גוגל, שזיהו טוב ממנו את מהפכות הרשת והמובייל והצליחו היכן שמיקרוסופט פספסה. אולי בשל כך זינקה מניית החברה ביותר מ-7% לאחר ההודעה עומר כביר, 7 תגובותלכתבה המלאה

באלמר אמר עוד שמההתחלה מיקרוסופט לא ביקשה ליצור עוד מחשב אישי סטנדרטי: “השותפות שלנו עושות עבודה מצוינת בתחום הזה. מצד שני, יש תחום שבו היינו פגיעים. לא מדובר רק על טלפונים, ולכן קנינו את נוקיה, אלא גם בטאבלטים. השותפות שלנו עשו עבודה מעולה, אבל יש מקומות שלא נהנו מהמותג ומההשקעה שלהן. אז רצינו להוסיף לעבודה שלהן, ובתקווה שבתוך כך נוכל להפוך אותן לחזקות יותר".

עד עכשיו, עם זאת, הטאבלטים של מיקרוסופט לא זכו להצלחה ניכרת. “אחד הדברים שחברות טכנולוגיה ממש גרועות בו הוא בניית יכולות חדשות", הוא הסביר. “למרבה הצער, התעשייה משתנה ואם לא בנית יכולות חדשות אתה הופך לפחות רלוונטי כי הדברים שפעם היית טוב בהם נעשים פחות רלוונטיים ולא בנית יכלות בתחום חדש. היינו צריכים לעשות את זה כמה פעמים, למעשה, מפלטפורמות לאפליקציות, מתוכנה לשירותים, ממערכות הפעלה למערכות הפעלה ומכשירים".

 

מנכ"ל מיקרוסופט היוצא התייחס גם לשאלת זהותה של החברה כיום - מפתחת תוכנה או יצרנית חומרה. “אנחנו חברה שיודעת ליצור תוכנה מצוינת לפרוקטיביות ולכיף, אבל הביטוי שזה יהיה יותר ויותר דרך שירותים ומכשירים", הוא אמר. “ואולי זה תמיד היה ככה. אף אחד לא קונה ווינדוס. אנשים קונים מחשבים עם ווינדוס".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
חברה שנגררת לתחרות בתחום שאין לה יתרון בו היא חברה בקריסה
מיקרוסופט כבר יותר מעשר רק מגיבה למתחרים - בצורה מגושמת, איטית ובזבזנית. מונפול מערכות ההפעלה שלהם מתערר יחד עם כניסת מתחרים לאופיס, אין להם כמעט דריסה במוצרי הקונסיומר - טלפונים, טאבלטים וטלוויזיות, בשירותים בכלל הם בדיחה (בינג? MSN?). הם חייבים לסובב את הספינה ומהר, אחרת הם יהפכו למיותרים.
אסף  |  25.12.13
2.
שורש הבעיה
בשלב מסוים מיקרוסופט ניסו להתחרות עם כול מה שזז בתחום , ואז באו הכישלונות זה אחר זה , נזכיר את זון קין וויסטה ארנק-אלקטרוני ועוד. כרגע המצב די גרוע , המנכ"ל עוזב , אין מחליף וכנראה שגם אין שום כיוון , תחרות עם יצרני החומרה הוא צעד שידחוף את היצרנים לידיים של אנדרואיד וגוגל .
ירון גל  |  19.12.13