אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלי קמפיינים ופרסומות: ווטסאפ הגיעה ל-400 מיליון משתמשים צילום: ניצן סדן

בלי קמפיינים ופרסומות: ווטסאפ הגיעה ל-400 מיליון משתמשים

לדברי יאן קום, מייסד אפליקציית הצ'ט הנפוצה ביותר בעולם, יש לה שימושים רבים גם בקרב ארגוני רפואה וזכויות אדם. "הצלחנו להגיע למספר הזה בלי להוציא דולר אחד על קמפיינים", טען

22.12.2013, 12:44 | נמרוד צוק

אפליקציית המסרים ווטסאפ חצתה את קו ה-400 מיליון משתמשים פעילים החודש, כך הודיעה החברה בסוף השבוע. לטענתה, 100 מיליון מהמשתמשים הצטרפו לשירות בארבעת החודשים האחרונים.

קראו עוד בכלכליסט

הנתונים מחזקים תוצאות של סקר שערכה לאחרונה חברת On Device, שהראה כי ווטסאפ הוא כיום שירות המסרים הפופולרי בעולם, עם 44% מהמשתמשים באפליקציות מסרים מיידיים ששולחים הודעות באמצעותו לפחות פעם בשבוע.

פופולרית במיוחד, גם בקרב ארגונים. ווטסאפ, צילום: ניצן סדן פופולרית במיוחד, גם בקרב ארגונים. ווטסאפ | צילום: ניצן סדן פופולרית במיוחד, גם בקרב ארגונים. ווטסאפ, צילום: ניצן סדן

"בוואטסאפ יש 50 עובדים בלבד, מרביתם מהנדסים. הגענו לנקודה זו בו מבלי להוציא אפילו דולר בודד על מודעות פרסומת וקמפיינים, אלא רק בזכות משתמשי האפליקציה שמשתמשים בה כדי לתקשר עם עמיתים לעבודה, חברים ובני משפחה", כתב מייסד החברה יאן קום בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של החברה.

למרות שהמתחרה סנאפצ'ט הצהירה לאחרונה על מספר דומה של משתמשים, ווטסאפ טוענת כי היא אפליקציית המסרים היחידה עד כה שהגיעה ל-400 מיליון משתמשים אמיתיים. "זו אינה ספירה של מספר האנשים שנרשמו לשירות - זהו המספר של אנשים שמשתמשים בשירות בפועל לפחות פעם בחודש", עקץ קום את המתחרים, לאחר שכתב כי כשהקימו את החברה, המטרה שלו ושל שותפו בריאן אקטון היתה ליצור שירות הודעות שייספק את חווית המשתמש הטובה ביותר, שיינתן בתמורה לדמי מנוי ומבלי "להיתמך על ידי באנרים מציקים, פרסומות למשחקים או או כל התכונות מסיחות הדעת האלה שכלולות באפליקציות מסרים אחרות".

יאן קום, מייסד ווטסאפ, צילום: Asa Mathat, All Things Digital יאן קום, מייסד ווטסאפ | צילום: Asa Mathat, All Things Digital יאן קום, מייסד ווטסאפ, צילום: Asa Mathat, All Things Digital

לא רק לתמונות של החבר'ה

בנסיון לבדל עצמו עוד יותר מהמתחרות, הביא קום בפוסט מספר דוגמאות לשימושים "רציניים" שנעשים באמצעות ווטסאפ, למשל של עמותה המסייעת לילדים באוגנדה שמשתמשת באפליקציה להפצת דיווחים ותיעוד של פעילותה, או רופאים בהודו שנעזרים בה להעברת תצלומי בדיקות למומחים. "כיליד אוקראינה, כשאני רואה בימים אלה את החדשות על המשבר הפוליטי שמתפתח במדינה, אני מקווה שהסיפור הבא של משתמשי ווטסאפ יהיה של אזרחים שמשתמשים באפליקיציה כדי להביע את דעתם ולהלחם על זכויות האזרח שלהם", הוא כתב.

רף 400 מיליון המשתמשים הפך לאחרונה לסוג של "מספר קסם" בענף המסרים המיידיים, כאשר העסקאות שכשלו למכירת סנאפצ'ט לפייסבוק ולגוגל לא התממשו, על פי כמה הערכות, לאחר שמייסד החברה אוון שפיגל העדיף להמתין שמספר משתמשי השירות יחצה את הרף ויאפשר לו לנקוב במחיר גבוה יותר עבור החברה.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות