אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הילדים לא מספיקים: מכירות האופנה ירדו ב־7% במחצית הראשונה של 2013 צילום: שאטרסטוק

הילדים לא מספיקים: מכירות האופנה ירדו ב־7% במחצית הראשונה של 2013

זאת ביחס ל-2012, כך לפי בדיקת BDI; נקודת האור היחידה היא אופנת הילדים התוססת, שדווקא מציגה צמיחה של כ-4%

28.12.2013, 19:58 | אורנה יפת

הכנסות ענף אופנת הילדים בישראל צפויות להסתכם בסוף שנת 2013 בכ־2.23 מיליארד שקל במונחי מחיר לצרכן, גידול של כ־4% ביחס לשנת 2012, כך מעריכה חברת המחקר BDI. אלא שהצמיחה של תחום אופנת הילדים לא מספיקה כדי להעלות חיוך על שפתי החברות בענף. על פי כלכלני החברה, במחצית הראשונה של 2013 ירדה ההוצאה הכוללת לצריכה פרטית על הלבשה ב־7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והסתכמה בכ־5.7 מיליארד שקל.

קראו עוד בכלכליסט

ענף אופנת הילדים מאופיין בפעילות גבוהה בשנה האחרונה, עם כניסתה של קסטרו לתחום עם תת־מותג לתינוקות וילדים בחודש ספטמבר האחרון. בחודשים הקרובים יצטרפו לקסטרו מותגים בינלאומיים נוספים: דה צ'ילדרנ'ס פלייס האמריקאית, שקבוצת פוקס קיבלה את הזיכיון שלה ותפתח בישראל רשת חנויות; מנגו הספרדית, שתכניס את קולקציית הילדים לחלק מחנויות האופנה שלה בארץ; ופוראבר 21, שהחלה גם היא לפתוח מחלקות ילדים בתוך החנויות שלה.

לפי נתוני BDI, בישראל קיימות כיום כ־1,600 חנויות של אופנת ילדים - 900 חנויות של רשתות ילדים ו־700 חנויות פרטיות והאנגרים.

פוראבר 21. מסתערת, צילום: עמית מגל פוראבר 21. מסתערת | צילום: עמית מגל פוראבר 21. מסתערת, צילום: עמית מגל

הרווחיות הגולמית בענף האופנה מוערכת ב־60% ממחזור המכירות של הרשתות, ובקרב רשתות הילדים הרווחיות היא כ־50%-55%. בחנויות הפרטיות מדובר ברווחיות גולמית נמוכה יותר, המוערכת ב־35% ממחזור המכירות.

לפי BDI, ב־2013 גובה דמי השכירות הממוצע של חנות אופנת ילדים בקניון עמד על כ־250-180 שקל למ"ר, זאת לעומת חנות אופנת ילדים במרכז מסחרי פתוח שדמי השכירות הממוצעים שלה עמדו על 90–120 שקל למ"ר, וחנות הממוקמת באזור תעשייה שהשכירות בה עלתה בממוצע 50–80 שקל למ"ר במהלך השנה החולפת.

גודל החנויות בענף אופנת הילדים מאופיין בשטחים של 70-100 מ"ר ברשתות שפועלות בעיקר בקניונים, בעוד ההאנגרים כוללים שטחים של 800-500 מ"ר ופועלים מחוץ למרכזי הערים.

תגיות