אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל נס ישראל: "נחתוך בכל מה שאפשר כדי להימנע ככל הניתן ממהלך של פיטורים" צילום: ישראל הדרי

ראיון כלכליסט

מנכ"ל נס ישראל: "נחתוך בכל מה שאפשר כדי להימנע ככל הניתן ממהלך של פיטורים"

שחר אפעל: "היו בנס צעדי ארגון מחדש, היו כאן תזוזות, וזהו צעד חיוני לשיפור ולהתייעלות מערכים קיימים של החברה. המטרה של כל הצעדים האלה היא להביא לכך שנס תהיה תחרותית יותר בשוק הישראלי כולו, שנמצא גם הוא בתהליך התייעלות"

15.01.2014, 10:00 | אסף גלעד
"יש לנו עבודה רבה בהובלת החברה לכיוונים חדשים והתמודדות עם המצב בשוק ה־IT. זה שיש הנחה שיום אחד נס אולי תחליף בעלים – אני לא יכול להגיד שזה לא יקרה, אבל נס אינה מונחת על המדף כעת". כך אומר שחר אפעל, מנכ"ל נס ישראל, בראיון ל"כלכליסט".

שחר אפעל, צילום: אוראל כהן שחר אפעל | צילום: אוראל כהן שחר אפעל, צילום: אוראל כהן

אפעל שירת במספר תפקידים בנס ישראל, פרש להקמת חברת ההשקעות בסטארט־אפים Quantumwave Capital, ונחת בחזרה על כס המנכ"ל בחודש נובמבר האחרון. "חזרתי לחברה בדיוק חמש שנים לאחר שעזבתי אותה לתפקיד שלקח אותי סביב הגלובוס", אומר אפעל. "אבל מה מה שהפתיע אותי זה שיכולתי תוך שבוע או אפילו תוך יומיים להיכנס לגמרי לתפקיד, כאילו לא עזבתי. הדנ"א של החברה נותר כשהיה, האנשים נשארו, ואמנם היתה תחלופה מסוימת אבל היא קרתה בשוליים. היו כמה אירועים שעברו על החברה אבל הם משולים לזבובים על פיל. הליבה של החברה, מאגר הלקוחות שלה, נותר במצב של מובילות שהתפתח עם הזמן".

המהלך הראשון שביצע היה קיצוץ של כ־20 עובדים מדרג הניהול והמטה של נס וקיצוץ בתנאים של עובדים נוספים. "היו בנס צעדי ארגון מחדש, היו כאן תזוזות, וזהו צעד חיוני לשיפור ולהתייעלות מערכים קיימים של החברה. המטרה של כל הצעדים האלה היא להביא לכך שנס תהיה תחרותית יותר בשוק הישראלי כולו, שנמצא גם הוא בתהליך התייעלות".

אפעל אומר כי "חרתנו על דגלנו את נושא שימור מקומות העבודה. נחתוך בכל מה שאנחנו יכולים, על מנת להימנע כמה שאפשר מפיטורים. זה כולל צעדים כמו ביטול הטבות וסוגים שונים של תגמולים שהם מעבר. החברה לוקחת כמעט כל אזור שהיא יכולה להתייעל בו".

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
ללמוד ממנו לשמר עובדים
היום סביב עולם העבודה דבר ראשון רצים לפטר את העובדים אותם עובדים שעובדים שעות מטורפות 11 שעות מינימום אבל כשיש קשיים מיד רצים לפטר את העובדים. נס לאורך השנים שהיא קיימת משמרת את העובדים למשל בגל המיתון הקודם לעובדים נגזלו 5 אחוזים מהשכר בכל חודש לאורך תקופה ארוכה אבל החברה לא פטרה עובדים. לכן כשמנכ"ל מצהיר בריש גלי שלא יהיו פיטורי עובדים נגיד לו כל הכבוד והלוואי שילמדו ממנו שאר מנכ"לי חברות ההייטק.
יצחק , שרון  |  03.02.14