אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאיראן לישראל: מנכ"ל לופטהנזה המקומי נוחת היישר מטהרן צילום: בלומברג

מאיראן לישראל: מנכ"ל לופטהנזה המקומי נוחת היישר מטהרן

רולף קולר, המנכ"ל החדש של לופטהנזה ואוסטריאן בישראל, ששימש מנכ"ל הקבוצה באיראן, אומר כי התחרות מול חברות הלואו קוסט תביא להוזלת מחירים. על מדיניות שמים פתוחים: "הזדמנות לכל החברות"

03.02.2014, 12:22 | גיל קליאן

"התחרות מול חברות הלואו קוסט תביא גם אותנו להציע מחירים נמוכים", כך אמר הבוקר (ב') רולף קולר, המנכ"ל החדש של לופטהנזה ואוסטריאן איירליינס בישראל, שנכנס לתפקידו לפני כשבועיים.

קראו עוד בכלכליסט

קולר מועסק בקבוצה כ-30 שנים. הוא יליד שווייץ, ושימש בתפקידים בסין, בערב הסעודית. בתפקידו האחרון אף שימש מנכ"ל פעילות הקבוצה באיראן, שבסיסה בטהרן. כעת יעבור קולר עם משפחתו להתגורר בישראל. "ההעדפה שלי תמיד הייתה להיות במזרח התיכון. אני חושב שזה אזור מעניין מאוד", אומר קולר.

מטוס לופטהנזה. "בקיץ הקרוב נוסיף 6 טיסות לישראל", צילום: בלומברג מטוס לופטהנזה. "בקיץ הקרוב נוסיף 6 טיסות לישראל" | צילום: בלומברג מטוס לופטהנזה. "בקיץ הקרוב נוסיף 6 טיסות לישראל", צילום: בלומברג

על התחרות מול חברות הלואו קוסט אומר קולר כי מדובר בתחרות מאתגרת, שתגרום גם לענקית הגרמנית להתחרות בגזרת המחיר. "לופטהנזה היא לא חברת לואו קוסט, אבל זה לא אומר שאנחנו רק יקרים. יש לנו מגוון של מחירים לפי ביקוש והיצע. כמו כן מפעילי הלואו קוסט מציעים טיסות מנקודה לנקודה, ולא מציעים טיסות קונקשן".

הקבוצה מפעילה כיום 57 טיסות שבועיות לישראל. "ישראל הייתה תמיד שוק מפתח עבור הקבוצה", אומר קולר. "התחזית ל-2014 היא שיפור התוצאות מ-2013. זה שוק צומח. עם הסכם השמים הפתוחים יש הזדמנויות צמיחה עבור לופטהנזה. בקיץ הקרוב נוסיף שש טיסות לישראל תחת לופטהנזה, שלוש למינכן ושלוש לפרנקפורט, שייאפשרו חיבור נוח לטיסות שלנו לארצות הברית ולמזרח. אנחנו שוקלים להוסיף טיסות גם תחת אוסטריאן".

בחברה סיפרו כי התחרות הגוברת על המסלול לברלין מביאה אותם להעביר את הטיסות מהמותג לופטהנזה למותג הלואו קוסט ג'רמן ווינגז. קולר הוסיף כי המיקוד מבחינת לופטהנזה הוא בטיסות המשך, וכי טיסות מתל אביב לברלין הן מבחינת החברה טיסות מנקודה לנקודה, ולכן פחות מעניינות לפיתוח.

בהתייחסות למדיניות השמים הפתוחים ומחאת החברות הישראליות אמר קולר כי "השמים הפתוחים מציעים הזדמנויות לכל החברות, כולל החברות הישראליות. השאלה היא איך החברות המקומיות יתמודדו עם התחרות החדשה, האם הן יכולות להוסיף יעדים ולהוסיף תדירות. אל-על למשל הודיעה על פתיחת 'UP', אני עדיין לא יודע איך זה יעבוד".

תגיות