לופטהנזה מציגה: כך מגדילים את מכירות הכרטיסים למחלקה הראשונה
חברת התעופה מסרה כי מכירות אלה עלו ב-10% בעקבות שדרוג המושבים והעדפת הלקוחות המשלמים על פני מנצלי הנקודות
חברת התעופה דויטשה לופטהנזה מסרה כי מכירות הכרטיסים למחלקה הראשונה עלו בלמעלה מ-10% בעקבות שדרוג מושבי הפרמיום ותוכנית לאייש את המושבים בלקוחות משלמים על חשבון נוסעים שמנצלים נקודות.
קראו עוד בכלכליסט
לדבריו של ינס בישוף, מנהל המכירות של החברה, העלייה במכירות של מוצרי הפרמיום נבעה גם מצמצום נתיבי הטיסה שבה הוצעו מחלקות ראשונות בשילוב עם תעריפים זולים אך פחות גמישים שיועדו לנוסעים העשירים יותר. "אנחנו מנסים לא למלא את המחלקה הראשונה בכל מחיר. זהו מוצר אקסקלוסיבי וחדשני", אמר. בחברה החליטו להסיר את מושבי המחלקה הראשונה משליש מהמטוסים לטיסות ארוכות, בעוד ש-70 המטוסים שנותרו עוברים שדרוג שכולל הוספת מושבים נוחים יותר עם מזרנים עבים והיצע גדול יותר במנות האוכל. בישוף הוסיף כי 60 מהמטוסים המיועדים כבר עברו את השדרוג והדבר עזר להעלות את המכירות.
במקביל, מנכ"ל לופטהנזה כריסטוף פרנץ טען כי החברה נתקעה למשך זמן רב מדי עם מערכת נרחבת של מחלקות ראשונות, וכתוצאה מכך המוצר היה בסכנה להפוך ל"מחלקה משודרגת" לאנשים שהמירו נקודות נוסע מתמיד. "כשמחלקה שלמה משרתת פחות או יותר כמוצר לשרוף נקודות שנצברו, זה לא מהלך חכם", אמר בראיון שהעניק בתחילת החודש. "מדובר במוצר יוקרתי נבחר. אנחנו רוצים שיהיו לנו לקוחות שרכשו כרטיסים למחלקה ראשונה עם כמה נוסעים ששדרגו".
פרנץ, שפורש בשנה הבאה לטובת תפקיד יו"ר יצרנית התרופות השוויצרית רוש, הודה כי "הופתע" מההצלחה המהירה של תוכנית השדרוג של המחלקות הראשונות, וזאת "בתקווה נוכל להמשיך בכיוון הזה בשנתיים הבאות".
בישוף הוסיף כי שירות השכרת מטוסים עסקיים שמציעה החברה בשיתוף עם נטג'טס, שבבעלותו של וורן באפט, אינה פוגעת בביקוש למחלקה ראשונה. לדבריו, החברה מפעילה למעלה מאלף טיסות פרטיות בשנה, וכשליש מהלקוחות מזמינים גם כרטיסים למחלקה ראשונה. "זה לא בא על חשבון שאר השירותים שלנו", הדגיש.
7 תגובות לכתיבת תגובה