אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיא חדש לרכבת: ב-2013 נרשמו 45 מיליון נסיעות - עלייה של 12% צילום: ערן יופי כהן

שיא חדש לרכבת: ב-2013 נרשמו 45 מיליון נסיעות - עלייה של 12%

ברכבת טוענים גם לשיפור של ממוצע דיוקי הנסיעות שהגיע בשנה החולפת לכ-93%, זאת לעומת 90% ב-2012 או ב-86% ב-2011

09.02.2014, 11:46 | ליאור גוטמן
במהלך 2013 נרשמו 45 מיליון נסיעות ברכבת ישראל, עלייה של כ- 12% לעומת מספר הנסיעות שנרשם ב-2012. כך עולה מנתוני סיכום השנה של רכבת ישראל שהוצגו הבוקר (א). בנוסף, ברכבת טוענים לשיפור של ממוצע דיוקי הנסיעות שהגיע בשנה החולפת לכ-93%, זאת לעומת 90% ב-2012 או ב-86% ב-2011. ראשי החברה מייחסים את השיפור בקליטת מערכי רכבות חדשים ותשומת לב ניהולית, ומספרים שתוך שנתיים יקלטו ברכבת עוד עשרות קרונות חדשים, מה שיגדיל את מספר המקומות בכ-20 אלף מושבים.

קראו עוד בכלכליסט

המנכ"ל בועז צפריר, צילום: יובל חן המנכ"ל בועז צפריר | צילום: יובל חן המנכ"ל בועז צפריר, צילום: יובל חן

תוכניות העבודה של רכבת ישראל לשנה הקרובה כוללים פיתוח מסילת הנגב, חיבור מסילה בין הוד השרון, רעננה וקו החוף, השלמת קו למטענים באזור דימונה ובניית מתחם תחזוקה חדש בבאר שבע בהשקעה של כ-1.3 מיליארד שקל. במקביל תפרסם החברה את מכרזי החשמול של רכבת ישראל, פעולה שלכתושלם תעביר את החברה מעולם קטרי הדיזל לעולם החשמל, כמקובל בחלק ממדינות אירופה.

"בשנת 2013 השיגה רכבת ישראל יעדי שיא בתחום השירות והפיתוח. ציבור הנוסעים הוכיח כי הוא 'נהנה מהדרך' ומאמין בשירות שמספקת רכבת ישראל. גם בשנה הקרובה תמשיך רכבת ישראל בפיתוח המסילות והגעה ליעדים חדשים, תוך הקפדה על אחוז הדיוק גבוה ועל רמת השירות. נעשה כל מאמץ על מנת להמשיך את מגמת הגידול והרחבת שירותי הרכבת, המהווה מנוע צמיחה כלכלי וחברתי משמעותי בישראל", סיכם מנכ"ל החברה בועז צפריר.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
תחבורה ציבורית בארץ? זה לא בהכרח משתלם
בתחילת 2014 העלתה רכבת ישראל את כרטיס החופשי חודשי ובשמו החדש "החודשי גמיש", בממוצע של כ-40 שקלים לחודש לנוסע, וזאת לאחר קיצור החופשי חודשי מחודש קלנדרי ל-30 יום בלבד (היינו כולל שישי, שבתות וחגים). המשמעות היא שאלו שבינינו שנוסעים יחד לעבודה ברכב אחד (אם זה שני בני הזוג שעובדים קרוב או קארפול בעבודה) לא בהכרח משתלם להם כלכלית לנסוע ברכבת. שבו עם עצמכם וחשבו את המרחק שלכם מהבית למקום העבודה (אפשר להיעזר בגוגל מפות) תכפילו בשתיים (הלוך-חזור), ובצריכת הדלק הממוצעת של הרכב שלכם לקילומטר (1/13 בממוצע) אח"כ תכפילו את התוצאה במספר ימות העבודה בחודש (22 בממוצע). כמה יצא? פחות מעלות חופשי חודשי זוגי? עכשיו תשאלו את עצמכם אם שווה לכם לצאת קצת יותר מוקדם בבוקר או אם יש לכם אפשרות לצאת בשעה 9:00-9:30 לעבודה בשביל לחמוק מהפקקים, או שמא אתם מעדיפים לשלם יותר ולנסוע ברכב לרכבת, ברכבת ואח"כ סביר להניח גם באוטובוס כל יום הלוך וחזור??? לו רק לפני 60 שנה היו חושבים לעשות פה רכבת תחתית....
09.02.14
לכל התגובות