אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"כשרוכשים מוצרי מזון בוחנים דבר ראשון את הטעם. אחר כך מגיעה הבריאות" צילום: אסנת שני

"כשרוכשים מוצרי מזון בוחנים דבר ראשון את הטעם. אחר כך מגיעה הבריאות"

כך לפי אורי יהודאי, נשיא פרוטרום בכנס בבורסה בתל אביב. לדבריו, "בכל זמן נתון יש לנו 20 חברות בצנרת שאנחנו נמצאים איתן במו"מ לרכישה"

17.02.2014, 15:32 | שי סלינס

"במוצרי מזון דבר ראשון מסתכלים על הטעם. אחר כך מגיעה הבריאות וכל השאר", כך לפי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום היום (ב') בכנס משקיעים  של גלברט כהנא בבורסה בתל אביב. 

קראו עוד בכלכליסט

יהודאי התייחס למדיניות הרכישות של החברה במסגרתה רכשה החברה 4 חברות בשנה שעברה: "בכל זמן נתון יש לנו 20 חברות בצנרת שאנחנו נמצאים איתן במשא ומתן לרכישה. אנחנו מסתכלת על רכישות גדולות כל הזמן, כולל עכשיו, אולם הסבירות לעסקה שכזו נמוכה יותר מאשר המשך ביצוע רכישות בינוניות וקטנות כמו שביצענו ב-2013", אמר יהודאי. "ביצענו 36 רכישות – רובם בשנים האחרונות. אנחנו מייצרים ב-34 מפעלים ברחבי העולם. אין לנו שום ספק שנעשה ב-2014 שנת שיא בכל מה שקשור לרווח והכנסות", הוסיף.

באשר לצפוי למחירי חומרי הגלם אמר יהודאי, "אני לא צופה גידול במחירי חומרי הגלם. אנו מביטים חצי שנה קדימה והזמן הנדרש מאתנו לביצוע תיקון מחירים במקרה שנדרש הוא 4-3 חודשים - כך שאני לא מודאג".  

מניית פרוטורם נסחרת בבורסה של תל אביב ושל לונדון לפי שווי שוק של 4.88 מיליארד שקל. ב-12 החודשים האחרונים זינקה המניה בתל אביב ביותר מ-65%.

חברת פרוטרום הינה אחת החברות הגדולות בעולם בתחום ייצור תמציות הטעם וחומרי הגלם. במסגרת אסטרטגיית הצמיחה של החברה היא רוכשת חברות קטנות במטרה לחדור לשווקים חדשים ולשפר את הרווחיות.

לאחרונה רכשה פרוטרום את חברת הטעמים האמריקאית הגלין (Hagelin) ב-52.4 מיליון דולר. הרכישה בוצעה כהמשך ליישום אסטרטגיית הצמיחה של פרוטרום ונועדה לדברי הנהלת פרוטרום לחזק את נוכחותה בשוק האמריקאי, שהינו שוק הטעמים הגדול בעולם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות