אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רוצים להצליח בעבודה? קודם כל תרגעו צילום: שאטרסטוק

רוצים להצליח בעבודה? קודם כל תרגעו

סקר עם מעל מיליון משתתפים בעולם קובע כי העובדים הטובים ביותר הם אלו שמצליחים להפגין קור רוח גם במצבי לחץ. איך עושים זאת?

20.02.2014, 22:15 | שירות כלכליסט

היכולת לשלוט ברגשות ולנהל אותם ולשמור על רוגע גם בפני מצבי לחץ משפיעים ישירות לרמת התפקוד, כך עולה מסקר של חברת TalentSmart, שכלל למעלה מיליון משתתפים. על פי תוצאות הסקר שפורסמו באתר פורבס 90% מבין העובדים בעלי הביצועים הטובים ביותר בעבודתם הפגינו יכולת ניהול רגשי תחת לחץ וידעו כיצד לשמור על קור רוח.

כיצד זה עובד?

מסתבר שאנשים המצליחים לשמור על רוגע בעת לחץ משתמשים בכמה דפוסי התנהגות וחשיבה בולטים. חלקם נראים ברורים מאליהם אך החוכמה היא לדעת מתי להיעזר בהם ולעשות זאת למרות הלחץ.

1. העריכו מה שיש - כאשר אנו לוקחים את הזמן לחשוב על כל מה שיש לנו, אנו גם פועלים באופן בריא משום שבכך אנו מפחיתים ב-23% את הורמון הלחץ קורטיזול בגופנו. הדבר משפר את מצב הרוח ומעלה את רמות האנרגיה.

2. הימנעו ממחשבות של "מה אם?" - דאגות כאלו רק מלבות דאגה ומזינות לחץ נפשי. ככל שנתמקד בחשיבה על מה שעלול לקרות כך נשקיע פחות בעשייה, הלכה למעשה. כלומר, עצם העשייה מפחיתה לחץ.

אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

3. שמרו על גישה חיובית - בחירה מודעת במחשבות חיוביות מרגיעה ומסיטה את "תשומת ליבו" של מוחנו למחשבות נטולי לחץ. גם בימים רעים, אנשים מצליחים מנסים להתמקד באירועים חיוביים שקרו להם במהלך היום. גם אירוע אחד זה מספיק.

4. לימדו להתנתק - כאשר אנו עסוקים בצורה כזו או אחרת בעבודה, רמות הלחץ עולות לכן חשוב לדעת לקחת פסקי זמן יזומים ולתת לנפש ולגוף מנוחה. שבצו אותם בסדר היום שלכם.

5. הגבילו את צריכת הקופאין - אמנם קופאין הוא מנגנון מצוין ליצירת אדרנלין אך הוא גם מגביר את רמות הלחץ. כאשר אנו חווים מצב של "היפר" מקופאין - החשיבה שלנו עלולה להיות בלתי שקולה.

6. הקפידו על שינה טובה - מחקרים מוכיחים ששינה חשובה לבריאות, לתפקוד ולאינטליגנציה הרגשית. המוח "מטעין" את עצמו ומחזק את השליטה העצמית. חוסר שינה מגביר את רמות הקורטיזול.

7. סלקו מחשבות שליליות - חשוב לזכור שמחשבה שלילית היא רק מחשבה ולא עובדה. כאשר מחשבות אלו עולות – רשמו אותן לפניכם והמשיכו הלאה.

8. שנו פרופורציות - אנו לא יכולים לשלוט בנסיבות חיינו, אלא רק באופן ההתייחסות שלנו אליהן. קחו דקה לשים דברים

בפרופורציות. כאשר אתם חשים שהכול שחור משחור, ערכו רשימה של מה לא בסדר ותראו שמדובר רק בקומץ דברים.

9. זכרו לנשום - לחץ גורם לנו לא לנשום כראוי. קחו פסק זמן כדי לקחת נשימה עמוקה והזרימו חמצן למוח.

10. היעזרו במערכת תמיכה - כמעט בלתי אפשרי לעשות הכול לבד ולהישאר רגועים. שתפו חברים ובני משפחה במה שעובר עליכם ונסו להתבונן על המציאות מזוויות שונות. לעיתים קרובות עצם השיחה עצמה מקלה את תחושת הלחץ.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
ל-1 : זה לא נקרא "לא יאכפת לי", זה נקרא "לראות את התמונה הגדולה"
איכפת לך, אבל אתה גם זוכר שב - the large scheme of life עבודה זה לא הדבר הכי חשוב, ובמיוחד הפרוייקט הזה או הדד ליין הזה לא הכי חשובים, השפיות שלך ובריאות הלב שלך חשובים יותר, ושבכל פרוייקט או ביצוע לפעמים קורים פאקים וזה בסדר. גישה נכונה ובריאה מאד.
ליז  |  21.02.14
8.
מה שאני למדתי בעבודה
לעבוד רק במקום עבודה שמועיל ויוצר ערך אמיתי ללקוחות בטווח הארוך. לעבוד בעבודה מעניינת שתקדם את הניסיון המקצועי שלי. ברגע שמקום העבודה מפסיק לענות על הדרישות הנ"ל, לחכות קצת ואם אין שינוי לעזוב. להתרחק ממקומות שמבזבזים את הזמן שלי ודורשים עיסוק בפוליטיקה אירגונית/מאפיות/קשרים. לא לעבוד בעסקי אויר - כל מקצועות התיווך למיניהם - אלה נעלמים עם חדירת האינטרנט.
אחד  |  21.02.14
לכל התגובות