אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החולצה הנמכרת ביותר ב-NBA: של ג'ייסון קולינס צילום: איי אף פי

החולצה הנמכרת ביותר ב-NBA: של ג'ייסון קולינס

קולינס הפך בתחילת השבוע לספורטאי הראשון שיצא מהארון והשתתף באחת מארבע ליגות הספורט המרכזיות בארה"ב

26.02.2014, 21:48 | סוכניות הידיעות

החולצה של ג'ייסון קולינס במדי ברוקלין נטס, אותה ילבש כהוקרה לסטודנט הומו שנרצח לפני 16 שנים, הייתה החולצה הנמכרת ביותר אתמול בחנות המקוונת של ה-NBA. 

קראו עוד בכלכליסט

קולינס נגד לייקרס. מחר נגד פורטלנד, צילום: איי אף פי קולינס נגד לייקרס. מחר נגד פורטלנד | צילום: איי אף פי קולינס נגד לייקרס. מחר נגד פורטלנד, צילום: איי אף פי

קולינס (35), הפך בתחילת השבוע לספורטאי הראשון שיצא מהארון והשתתף באחת מארבע ליגות הספורט המרכזיות בארצות הברית, זאת לאחר שהופיע במדי הנטס במשחק נגד לוס אנג'לס לייקרס. קולינס, שלבש את חולצה מספר 46 במשחק מול הלייקרס יעבור לחולצה מספר 98 במשחק החוץ של הנטס מול פורטלנד טרייל בלייזרס. המספר נועד להנציח את זכרו של מת'יו שפרד, שנרצח ב-1998 בשל נטייתו המינית. שפרד, שהיה בן 21 במותו, מת חמישה ימים לאחר שנמצא כשהוא קשור לגדר בטמפרטורות קרובות לאפס מחוץ לעיר לאראמי בוויומינג.

הובלת המכירות בחנות המקוונת של ה-NBA "הרווחה בצדק, ואנחנו שמחים שג'ייסון זוכה לחיבוק הזה", מסר קמרון וייס, סוכנו של שחקן פוטבול המכללות וההומו המוצהר מייקל סאם. "הוא מנהיג".

הניו יורק דיילי ניוז מדווח שאמו של שפרד, ג'ודי, תבקר בדנבר כדי לצפות במשחק של הנטס נגד הנאגטס. "אנחנו נרגשים ביותר", סיפרה ג'ודי שפרד לעיתון לגבי החלטתו של קולינס ללבוש את החולצה מספר 98. "המחווה הזו שהוא עשה עבור מאט מאד חשובה לנו".

קולינס לבש בעונה שעברה ב-38 משחקים את חולצה מספר 98 במדי בוסטון סלטיקס וושינגטון וויזרדס אף לפני שחשף בפני המגזין ספורטס אילוסטרייטד באפריל את היותו הומו. השחקן היה סוכן חופשי ולא חתם עם אף קבוצה, אך כעת הוא חתם על הנטס על חוזה לעשרה ימים כשנותרו לקבוצה 29 משחקים העונה.

מותו של שפרד הפך להיות אבן בוחן עבור התנועה לזכויות הומואים, והוביל לכך שבקונגרס חוקקו ב-2009 חוק לזכרו, שהוסיף את ההומואים לקבוצות שפגיעה בהן מהווה פשע שנאה.

ב-NBA לא חושפים את נתוני המכירות המדויקים.

המשחק שבו רשם קולינס את הופעת הבכורה שודר ברשת Yes הניו יורקית שמחזיקה בזכויות של הנטס בשוק הניו-יורקי. המשחק רשם נתוני צפייה גבוהים בכ-60% בהשוואה לממוצע העונתי של הקבוצה מברוקלין. הרייטינג הממוצע למשחק עמד על 1.3%, לעומת 0.8% ממוצע עונתי.

תגיות